Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat te kopen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat te kopen?

    hallo,

    ik ben nieuw hier en ik ben al een tijdje op zoek naar een juiste fototoestel. Ik ben aan het twijfelen tussen een digitaal en een reflex.
    Kan er iemand mij een juiste raad geven?
    Mijn budget zou gaan tot 500€ (mag ook iets meer zijn)

  • #2
    hangt ervan af wat je juist wil. voor dat geld heb je een heel goede reflex Canon EOS 30 bijvoorbeeld met een basislens (vraag een betere lens ipv het basislensje).
    beschrijf eens wat je ermee wil doen en wat niet: bv landschappen, macro, vogels, afdrukken op 20*30 of 10*15, gemakkelijk sluitertijd, diafragma instellen, ...
    www.vildaphoto.net

    Comment


    • #3
      Originally posted by kristof
      hallo,

      ik ben nieuw hier en ik ben al een tijdje op zoek naar een juiste fototoestel. Ik ben aan het twijfelen tussen een digitaal en een reflex.
      Kan er iemand mij een juiste raad geven?
      Mijn budget zou gaan tot 500€ (mag ook iets meer zijn)
      Er zijn ook al wat digitale reflexen op de markt, prijzen zijn wel hoger (nieuw v.a. 2500) maar dan hoef je niet meer te kiezen.

      Comment


      • #4
        ik zou graag landschappen, gebouwen... en portretten zoals glazen, mensen, ... willen fotograferen. Zoveel verstand heb ik niet van fotographie, maar ik vraag toch liever aan kenners dan iets te kopen waarvan ik later spijt ga hebben mss.


        En 2500€ ga ik niet spenderen aan een digitaal. Dat vind ik voor het ogenblik toch wel een beetje te veel geld. Het is voor gewoon gebruik (niet professioneel).

        Is er een groot verschil tussen de EOS-30 en de EOS-300(V)?

        Comment


        • #5
          Hallo Kristof, ik heb enkele weken geleden ook een EOS 30 aangekocht.
          En dit tot mijn volle tevredenheid, een van de voordelen, ja kunt nu al aan een collectie lenzen gaan werken voor de EOS mocht je later digitaal gaan met een DSLR van Canon kan je de optiek blijven gebruiken. Zo is het hier ook gegaan maar dan in omgekeerde volgorde, ze waren in clubverband nogal aan het aandringen om ook dia's te maken. En een kleinbeeld dia laten maken van een digitaal bestand is wel mogelijk, maar zeer duur. Met dertig dia's te laten maken zou de body reeds betaald zijn. Dus heb ik gekozen om mijn dia's analoog te maken. De EOS 30 is in grote lijn de body waarop de D60 en vroeger de D30 is gebouwd. Voor mij een aanrader. Kies wel behoorlijk goede lenzen, dit hoeft niet noodzakelijk de L reeks te zijn van Canon ik werk bijvoorbeeld met een 24-70 2.8 EX DG van Sigma en daar ben ik ook zeer tevreden over. Nog véél plezier met de hobby.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment

          Working...
          X