Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat gebruiken jullie om lenzen te cleanen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat gebruiken jullie om lenzen te cleanen

    Je kent het wel, enkele objectieven swappen, enz... ik tracht mijn 'glas' meestal zeer netjes te houden. Hiervoor gebruik ik momenteel een speciaal lensborsteltje en een soort 'gummie' voetje dat speciaal op de lens kan gezet worden en waarmee je zachtjes vetplekjes enz... verwijdert (diameter 10mm).

    Maar ik hoorde van anderen graag even wat jullie steeds in je tas meedragen ?

    Is perslucht trouwens aan of af te raden ?? bevat dit geen 'vocht' mag je d'er in je camera (spiegel) mee blazen ?

    Hoe en met wat pakken jullie dit aan, tips, info, voorbeelden, adressen, alle info is welkom zodat ik de goede keuzes kan maken.

    tnx !

  • #2
    Hoi Phille,
    Ik gebruik om de lenzen te cleanen,

    A blaasbalg ( HAMA )
    B lensdoekjes ( opticien )
    C zacht lensdoekje ( fotovakzaak HAMA )

    Perslucht NIET gebruiken, door de hoge druk kan bevriezing ontstaan, dit komt zeker het kunststof niet ten goede !!!!!!!!( ook de elektronica vind dit niet fijn )

    Om de spiegel te reinigen gebruik ik alleen maar een blaasbalg, deze gebruik ik tevens ook om de CCD te reinigen.
    a picture is just a moment of life, enjoy each of them

    Comment


    • #3
      Tnx RS, bedoel je met blaasbalg zo'n rubberen borteltje met een luchtpompje ??? kan je es een fotootje posten aub, tnx !

      Comment


      • #4
        Phille,
        Posted - 24 March 2003 : 10:40:01
        --------------------------------------------------------------------------------
        Tnx RS, bedoel je met blaasbalg zo'n rubberen borteltje met een luchtpompje ??? kan je es een fotootje posten aub, tnx !
        borteltje ?????? borsteltje dat zit er wel op en inderdaad het is een rubber bolletje met spuitmond en op die mond kan het bijgeleverde borsteltje bevestigd worden. Zal vanavond fotootje maken en plaatsen..
        a picture is just a moment of life, enjoy each of them

        Comment


        • #5
          great, dus dit gebruik je ook om je ccd te reinigen ipv die spatels.
          goed om weten !!

          Comment


          • #6
            je hebt ook lenspennen,
            lijkt net op een vulpen maar daar zit in zacht borsteltje in.
            werkt perfect ok stof te verwijderen
            mvg
            gabriella
            Canon 300D en 350D
            canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
            canon 20-35 usm

            Comment


            • #7
              ik heb zo'n pen denk ik Gabriella, met een schuifregelaar haal je het borsteltje tevoorschijn, aan de andere zijde onder een dopje zit het lensgummetje.

              Comment

              Working...
              X