Weergegeven resultaten: 1 t/m 16 van 16

Standaard Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

Ik zou naast m'n Nikon D300s ook graag een kleiner toestel hebben en vind die Fuji's wel knap maar waarom staan die zo snel te koop? Ik heb wel al vernomen dat de AF niet echt denderend zou zijn of zijn er andere zaken?

Standaard Re: Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
    waarom staan die zo snel te koop?
    Gelukkig maar . . . Ik heb net een Fuji X10 tweedehands kunnen kopen . . . en of ik er blij mee ben Een ideaal toestel om steeds bij te hebben . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
    Ik zou naast m'n Nikon D300s ook graag een kleiner toestel hebben en vind die Fuji's wel knap maar waarom staan die zo snel te koop? Ik heb wel al vernomen dat de AF niet echt denderend zou zijn of zijn er andere zaken?
    Zijn dat niet die met het beruchte "white orb" probleem ?
    Zie hier o.a :
    http://www.dpreview.com/news/2012/04...ite-orb-update
    http://www.dpreview.com/articles/334...mware-fix-work
    David Leemans
    Canon 1000D-5D-1Ds | Nikon D5000 | Gallery - JAlbum

Ik heb zowel de Fuji X-S1 als de Fuji X10, bij beiden nog niets daarvan ondervonden . . . ?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Ze willen allemaal een Sony RX100 in de plaats
    Sony A77 / Tamron 200-500 / RX100
    Mijn foto's

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Ze willen allemaal een Sony RX100 in de plaats
    hehehehe een goeike . . .

Maar het klopt wel ;-)
    Ik heb de X10 ingeruild voor een S100, die al weer snel door de RX100 vervangen is.
    X10 blijft wel een zeer tof toestel. De reden dat ik hem weggedaan heb, te groot voor mijn citytrips. Maar die manuele zoom blijft ongelooflijk!!!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Maar het klopt wel ;-)
    Ik heb de X10 ingeruild voor een S100, die al weer snel door de RX100 vervangen is.
    X10 blijft wel een zeer tof toestel. De reden dat ik hem weggedaan heb, te groot voor mijn citytrips. Maar die manuele zoom blijft ongelooflijk!!!!
    Ik heb de Sony ook bekeken maar vond hem te weinig zoom hebben en dan nog moeten zoomen met knopjes, iets waar ik echt een hekel aan heb, om nog maar over de prijs te zwijgen....

De X10 heeft toch ook een 4x zoom dacht ik ?

Als ik me niet vergis kan je met de RX100 ook inzoomen met de draairing rond de lens, Rudy zal dit wel weten. En die is staploos en maakt geen geluid.

Ik vind die ook duur voor een compact. Maar ik heb enkele reviews bekeken en die tekent scherper als een Nikon V1 met standaardlens, en qua ruis zal die wel op gelijke hoogte zijn.
    Laatst gewijzigd door alex606; 12 augustus 2012 om 21:37
    Sony A77 / Tamron 200-500 / RX100
    Mijn foto's

Yep, zoom is zeker met de clearzoomfunktie toch wel straffer (7x) dan de x10. En ja, je kan op 2 manieren zoomen, de draairing en het hendeltje.
    De beelden zijn ook beter. En de prijs is relatief,you get what you pay?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Yep, zoom is zeker met de clearzoomfunktie toch wel straffer (7x) dan de x10. En ja, je kan op 2 manieren zoomen, de draairing en het hendeltje.
    De beelden zijn ook beter. En de prijs is relatief,you get what you pay?
    Ah, wist ik niet van die clearzoomfuctie, interessant, ik hou anders wel van de retrostijl van de Fuji x10

Het is misschien een boutade, maar als er veel tweedehands te koop van iets
    is, is het doordat die nieuw goed verkocht zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Het is misschien een boutade, maar als er veel tweedehands te koop van iets
    is, is het doordat die nieuw goed verkocht zijn.
    Helemaal correct Doudeke....:-)

Een wat logisch gevolg van wat je zegt doudeke, kan ook zijn dat de X10 hetgeen was wat velen dachten dat voor hen de perfecte camera was (op papier), maar het in de praktijk niet bleek te zijn of al snel achterhaald is door betere toestellen op de markt... Meestal is het dat tweede

Wat niet betekent dat de X10 plots slechter is dan wanneer het de markt haalde

ik ben toch heel gelukkig met mijn X10 hoor. Prima voor tripjes, klein genoeg en net genoeg zoom ook. Ik kan die overal meenemen, en daarvoor heb ik die dan ook. Ideale reispartner. En de beeldjes zijn tip top in orde En je kent het fenomeen ook wel dat als iets nieuwers uitkomt willen ze steeds het nieuwste speeltje omdat ze dan wel eens durven denken dat hun huidig speeltje hun creativiteit, zie kwaliteit, omlaag haalt Als je er het geld maar voor hebt zeker.
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

fuji x100 is veel gekocht geworden voor zijn retro look, maar dat helpt je niet van goede foto's te maken
    hybride focus systeem is niet echt dat van dat, de som van 2 halve systemen is niet gelijk aan 1 goed systeem
    toestel is daarbij traag en manueel focussen is ook niet dat. velen dachten dat het een rangefinder toestel was zoals de leica m serie. (rangefinder look zoals fuji het aankondigde heeft velen misleid)
    beeldkwaliteit was vrij goed voor gebruikte sensor
    zelfde verhaal geldt voor x-pro1, uitstekende beeldkwaliteit, maar focussen zowel manueel als automatisch is vrij zwak.

Soortgelijke discussies

1. waarom zoveel schoorstenen ...
    Door Vicky in forum Showcase Architectuur
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 14 februari 2010, 11:41
  2. Er staan er al zoveel...
    Door Jacky2 in forum Showcase Macro & Close-Up
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 28 augustus 2008, 19:17
  3. Waarom kost een DSLR zoveel?
    Door sugar in forum Camera's
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 5 november 2006, 19:10
  4. Waarom zitter er zoveel dieven op het net?
    Door Veusy in forum Algemeen
    Reacties: 34
    Laatste bericht: 11 juli 2003, 14:04
  5. Waarom ik zoveel bastaards heb ...
    Door purlut in forum Showcase - Archief
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 5 mei 2003, 09:14

Labels voor deze discussie

Regels voor berichten