Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waardig alternatief voor D70s?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waardig alternatief voor D70s?

    Mijn excuses voor volgende vraag, ze al hier al iets te vaak gesteld zijn misschien? Een linkje naar een vorig topic kan dus geen kwaad!
    Sta mij toch toe even mijn probleem te schetsen:

    Ik had me graag een Nikon D70s aangeschaft in combinatie met de Tamron 18-200. Helaas, deze combinatie valt net iets te duur uit gelet op mijn (voorlopig nog) studentenbudget. Voor de lens zelf kan ik me niet direct een betaalbaar alternatief bedenken, toch niet binnen hetzelfde bereik. Snoeien in de uitgaves betekent dus een alternatief zoeken voor de reflexcamera zelf. Tot op heden heb ik steeds gewerkt met Canon en daar kan ik niet over klagen. Alleen, is de 350D een volwaardig alternatief voor de D70s? En wat met de D50? Die laatste lijkt me net iets te beperkt qua mogelijkheden?
    Mijn vraag dus, kies ik de Canon 350D, de Nikon D50 of wacht ik nog even tot ik me wel die D70s kan aanschaffen? Probleem... mijn huidig toestel is naar betere oorden, tot dan zit ik dus zonder.
    Bijkomend, en niet onbelangrijk, is de 350D te vergelijken met de D70s of de D50? Indien gelijkwaardig met de D70s is de keuze snel gemaakt, het scheelt heel wat qua uitgave.
    Alvast bedankt voor de moeite,...

  • #2
    Re: Waardig alternatief voor D70s?

    En wat met de D50? Die laatste lijkt me net iets te beperkt qua mogelijkheden?

    ???
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Waardig alternatief voor D70s?

      Gebruik eens de zoek-functie en tik daar in D50, D70, 350D enz.......
      bij sommige reviewers kan je deze toestellen zelfs langs mekaar vergelijken:
      v.b.: http://www.dpreview.com/reviews/spec.../nikon_d50.asp
      maar je had al een toestel?? Heb je al lenzen ??? enz.....

      Comment


      • #4
        Re: Waardig alternatief voor D70s?

        de d70s niet bestellen je wacht er een half jaar op. als je toch geduld hebt kies voor mijn combinatie: d70s + prime 35 2. tenzij je wilde beesten of sport dacht te fotograferen natuurlijk. 350d of 50d, verschillen zijn miniem en moet je maar es goed voor jezelf beslissen waaraan je 't meest belang hecht. er is hier al zoveel over gezeverd dat er een ruim archief aan meningen ter beschikking staat

        Comment


        • #5
          Re: Waardig alternatief voor D70s?

          @eslan: kwade gezichten als je camera kritiek krijgt??? Tja, ik zou zeggen gooi er dan gelijk een paar woorden tegen aan om je standpunt uit te leggen.

          Maar dat terzijde...

          Ik denk dat de 350D en de D50 gelijkwaardig zijn. Ik denk ook dat je de D50 onderschat, want er zijn maar een paar kleine beperkingen ten opzichte van de D70s en het is maar de vraag of je veel last zulthebben van die beperkingen.

          Maar als je graag een D70s wilt hebben, kun je misschien net zo goed een tweedehands exemplaar kopen. Ik heb zo het vermoeden dat eind december, begin januari hier heel wat D70- en D70s-camera's zullen worden aangeboden.

          Groeten, Miriam

          PS. persoonlijk zou ik liever meer uitgeven aan een goed objectief dan aan dure camera. Een camera met minder functies maar met een goede lens kan nog steeds prima foto's maken. Maar zelfs met de meest geavanceerde camera vormt een minder goed objectief een serieuze beperking.

          Comment


          • #6
            Re: Waardig alternatief voor D70s?

            Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
            @eslan: kwade gezichten als je camera kritiek krijgt??? Tja, ik zou zeggen gooi er dan gelijk een paar woorden tegen aan om je standpunt uit te leggen. Tja, toestellen zijn heilig he...

            Maar dat terzijde...

            Ik denk dat de 350D en de D50 gelijkwaardig zijn.Denk het ook Ik denk ook dat je de D50 onderschat, want er zijn maar een paar kleine beperkingen ten opzichte van de D70s en het is maar de vraag of je veel last zulthebben van die beperkingen.

            Maar als je graag een D70s wilt hebben, kun je misschien net zo goed een tweedehands exemplaar kopen. Ik heb zo het vermoeden dat eind december, begin januari hier heel wat D70- en D70s-camera's zullen worden aangeboden.
            En mijn Tamron eveneens

            Groeten, Miriam

            PS. persoonlijk zou ik liever meer uitgeven aan een goed objectief dan aan dure camera. Een camera met minder functies maar met een goede lens kan nog steeds prima foto's maken. Maar zelfs met de meest geavanceerde camera vormt een minder goed objectief een serieuze beperking.
            Aangevuld....

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: Waardig alternatief voor D70s?

              @ mvdh : 'k vond geen woorden, 'k ben zowat verliefd op die camera.
              Maar van de andere kant: god, als iemand nu perse een mankerende D70
              wil kopen, of zes maanden wachten op een D70s, 't zal mij een zorg wezen.
              Voor de rest : mijn objectieve mening : een Canon 350D of een Nikon 50D
              vergelijken is niet te doen, het enige objectieve criterium om te kiezen is :
              heb ik al lenzen van één van beiden en welke ligt goed in de hand. Ik ben voor Nikon gegaan omdat die toch wat groter is en mij zo beter in de hand past. Gelukkig maar want zeg nu zelf : een 350D achter een Bigma hangen, t'is geen zicht
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Waardig alternatief voor D70s?

                Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                @ mvdh : 'k vond geen woorden, 'k ben zowat verliefd op die camera.
                Maar van de andere kant: god, als iemand nu perse een mankerende D70
                wil kopen, of zes maanden wachten op een D70s, 't zal mij een zorg wezen.
                Voor de rest : mijn objectieve mening : een Canon 350D of een Nikon 50D
                vergelijken is niet te doen, het enige objectieve criterium om te kiezen is :
                heb ik al lenzen van één van beiden en welke ligt goed in de hand. Ik ben voor Nikon gegaan omdat die toch wat groter is en mij zo beter in de hand past. Gelukkig maar want zeg nu zelf : een 350D achter een Bigma hangen, t'is geen zicht
                Wat die grootte betreft,kan ik alleen maar met akkoord gaan.Heb zowel de 350 als de D50 vastgehad en geef ook mij maar de D50,die ik trouwens ook ga aanschaffen.De D50 ligt zelfs beter in mijn hand dan mijn 300D nu
                Marc

                Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

                Comment


                • #9
                  Re: Waardig alternatief voor D70s?

                  In de nieuwe Digital Camera World van November wordt de D50 getest tegen de 350D.
                  De D50 komt er met vlag en wimpel als winnaar uit (en is zelfs nog goedkoper)
                  combineer dat dan met de Sigma 18-200 (die is iets goedkoper dan de Tamron), dat scheelt weer een paar €'s (denk dat je net binnen de 1000€ blijft)
                  www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waardig alternatief voor D70s?

                    Bedankt voor de eerste reacties. Mijn voorlopige conclusies sluiten aan bij hetgeen ik af kon leiden uit voorgaand opzoekingswerk (heb wel al wat reviews achter de rug ). De 350D blijkt toch echt eerder aan te sluiten bij de D50, het verschil met de D70s is misschien niet eens zo groot (behalve de prijs dan). En ook hier wordt het gezegd... het belangrijkste criterium is eigenlijk "welke ligt het beste in de hand". Dat vereenvoudigt de keuze wel. Als de wachttijden voor de D70s bovendien écht oplopen tot 6 maanden... dan valt die helemaal af want een half jaar zonder deftig toestel zie ik niet zitten.
                    Uitkijken dus naar de 350D of D50...
                    (PS: mijn huidige lenzen zijn overigens veeleer antiquiteiten, die herbruiken zit er sowieso niet in)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waardig alternatief voor D70s?

                      De 350D zit ergens tussen de D50 en de D70s.

                      Alternatieven zijn er nog hoor : Olympus E-500 is het goedkoopste alternatief, er is ook nog de Konica Minolta 5D of de Pentax *Ist DL

                      In deze categorie zou ik zonder twijfelen voor de Konica Minolta 5D gaan. Op een budgetcamera is die AS functie gewoon een enorme troef.

                      En let niet teveel op reviews in magazines, die zijn niet steeds even betrouwbaar en het oordeel van die magazines is vaak niet meer als het weergeven van een persoonlijke voorkeur.

                      sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                      http://supermasj.zenfolio.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waardig alternatief voor D70s?

                        Ik zie het hier nog nergens vermeld, maar ook gedacht aan een "gewone" D70 ?
                        Met de update krijg je hier ook enkele D70s mogelijkheden bij, alleen het LCD scherm blijft natuurlijk kleiner dan de D70s.

                        Grtz

                        Bryan
                        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waardig alternatief voor D70s?

                          Hallo

                          Een maandje gelden stond ik voor dezelfde moeilijke keuze de 350D of de D70 of de D50, uiteinedelijk is het de D50 geworden.
                          Waarom... eerst en vooral de zeer positieve besprekingen op verscheidene web sites, hij ligt veel beter in de hand dan de 350D, weinig ruis op hoge ISO waarden zelfs beter dan de D70, mogelijkheden genoeg ik denk dat ik ze zelfs nooit allemaal zal gebruiken en vooral ook de prijs was heel interessant.
                          De D70s heeft dezelfde LCD als de D50 en daar houd het vershil ongeveer op met de D70 deze had een iets kleinere LCD.
                          De CCD van de D50 is van betere kwaliteit dan de D70 deze zit nu ook in de D70s en de software in de D50 levert betere beelden op in JPEG en heeft ook IIIa sRGB en de D70 heeft dit niet.
                          Ik denk dat je beter het prijsverschil aan een goed objectief spendeerd dan aan allerlei functies en snufjes die je zelden of nooit zal gebruiken.

                          Vergelijk maar eens hier: http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/
                          Daar zie je de D50/D70/D70s specs naast elkaar.

                          O ja ik was het bijna vergeten de D50 is uitgerust met SD kaart een medium dat nu meer en meer in allerlei toestellen standaard te vinden is zoals GSM's, Blackberry's, Laptops, PDA enz... dus klaar voor de toekomst.
                          Je kan je foto direkt doormailen vanuit je GSM als je dat wil

                          Groetjes
                          Spogy
                          Last edited by spogy; 1 november 2005, 16:48.
                          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waardig alternatief voor D70s?

                            Oorspronkelijk geplaatst door 3,527
                            Mijn excuses voor volgende vraag, ze al hier al iets te vaak gesteld zijn misschien? Een linkje naar een vorig topic kan dus geen kwaad!
                            Sta mij toch toe even mijn probleem te schetsen:

                            Ik had me graag een Nikon D70s aangeschaft in combinatie met de Tamron 18-200. Helaas, deze combinatie valt net iets te duur uit gelet op mijn (voorlopig nog) studentenbudget. Voor de lens zelf kan ik me niet direct een betaalbaar alternatief bedenken, toch niet binnen hetzelfde bereik. Snoeien in de uitgaves betekent dus een alternatief zoeken voor de reflexcamera zelf. Tot op heden heb ik steeds gewerkt met Canon en daar kan ik niet over klagen. Alleen, is de 350D een volwaardig alternatief voor de D70s? En wat met de D50? Die laatste lijkt me net iets te beperkt qua mogelijkheden?
                            Mijn vraag dus, kies ik de Canon 350D, de Nikon D50 of wacht ik nog even tot ik me wel die D70s kan aanschaffen? Probleem... mijn huidig toestel is naar betere oorden, tot dan zit ik dus zonder.
                            Bijkomend, en niet onbelangrijk, is de 350D te vergelijken met de D70s of de D50? Indien gelijkwaardig met de D70s is de keuze snel gemaakt, het scheelt heel wat qua uitgave.
                            Alvast bedankt voor de moeite,...
                            Ga naar de winkel, en neem de 3 toestellen in de hand, (350d, d50(70) en 5d) laat de handling een belangrijk deel van je beslissing uit maken.
                            dan de lenzen, heb je al iets? dan kan je daarbij blijven. heb je nog niks, dan kan je de tamron18-200 voor de 3 merken kopen.
                            beeldkwaliteit is toch ongeveer gelijk (of ga je je fotos naast mekaar leggen;-) )
                            De enigste die je 2 stops winst geeft in licht is de Konika minolta. en dat kan tellen, zeker met dergelijke lenzen!!
                            Desnoods kan ik (of iemand die ik ken) je een aantal starterlenzen voor de minolta bezorgen zodat je voor weinig geld lekker kunt starten met goed glas.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waardig alternatief voor D70s?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                              Ga naar de winkel, en neem de 3 toestellen in de hand, (350d, d50(70) en 5d)
                              Wat doet de 5d in dit rijtje? Dat is een camera van een andere orde dan 350d/d50/d70(s).

                              Of zoek je een reden om eens een 5d in je handen te hebben?
                              "A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others." (Ayn Rand)

                              Comment

                              Working...
                              X