Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar Olympus E20P best kopen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar Olympus E20P best kopen?

    Hallo,

    Kan iemand mij zeggen waar in België ik best een Olympus E20P kan kopen?
    Mijn budget ligt rond de 2000€ en liefst niet rond de 2500€.

    Alvast bedankt,
    Boeky

  • #2
    Allereerst van harte welkom op het forum Boeky.Wil je je camera in een winkel kopen of via internet ? Indien ook het laatste dan kan je natuurlijk ook in Nederland terecht, b.v. bij www.kamera-express.nl De prijs is daar € 1950,00 dus binnen jouw budget...
    Veel succes en kijk bv. ook eens op www.ebay.com of www.marktplaats.nl als je er geen bezwaar tegen hebt om tweedehands te kopen.

    Groetjes,

    Hannie
    Olympus E-10
    Hannie

    Comment


    • #3
      Wel liefst zou ik deze in een winkel kopen aangezien de prijs van het toestel. Maar als blijkt dat nergens in België dit toestel voor deze prijs te vinden is zou ik wel eens internet proberen in de hoop dat er dan niets fout loopt...

      Comment


      • #4
        Gewoon proberen Boeky, niet bang zijn.
        Kun je gelijk van die prachtige Ridata kaartjes kopen in Australie. In 5 dagen zijn ze bij je thuis. Struin het forum maar af met de search, dan kan je een heleboel wijzer worden.
        En nog een tip: een aantal mensen (forumleden ook) hebben hun E-10 of E-20 van de hand gedaan om de Canon D-60 te kopen, dus misschien kan je ook een oproep doen in de koopjeshoek...

        Hannie
        Olympus E-10
        Hannie

        Comment


        • #5
          Wel Boeky, bij Action Shop moet je al zeker niet zijn, denk ik, maar ik denk dat er in ons landje genoeg winkels zijn waar je hem onder de 2000 euro kan kopen. Ik kocht de mijne bij Foto Limburg - een winkel die hier soms adverteert en die test toestellen voor de adminitrators ter beschikking stelt. Vriendelijke mens, maar ik heb tot nu toe nog geen problemen met de E-20 gehad, dus ik kan er verder niets over vertellen.
          De prijs was nog redelijk.
          Het toestel zelf zou ik niet via het net kopen wegens eventuele problemen met de waarborg ( Olympus blijkt hier niet de beste in te zijn - doe maar eens een search op Menno ) Maar voor lenzen is het risico op latere defecten al wat kleiner.
          Er zijn ondertussen al enkele betere toestellen, maar voor die prijs heb je een semi-prof toestel met een zeer goed en lichtsterk objectief.

          Marc
          http://www.pbase.com/mvb
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Er zijn inderdaad veel betere toestellen dan de Olympus E20P. Maar deze komt kwa prijs kwaliteit toch redelijk hoog te staan. Ga je over naar Nikon betaal ja al gauw rond de 3000€, wil je nog beter en ga je naar Kodak Contrax Pentax dan kom je in de prijzenklasse van rond de 6000€. Ook de Canon D60 kost rond de 3000€. Aangezien fotografie slechts een hobbie is en ik dit nog niet zo lang doe denk ik dat de Olympus E2OP niet echt een slechte keuze is voor deze prijs?

            Bedankt voor alle replies,
            Boeky

            Comment


            • #7
              Ik zie dat de Olympus E20P bij http://www.topvision.lu slechts 1650€ kost.
              Is dit aan te raden om daar te kopen? En wat met de garantie van het toestel? Is deze garantie van olympys in heel de Benelux of zelfs europa geldig?

              Boeky.

              Comment


              • #8
                Boeky,

                Vergeet de e20, en ga voor de e10, steek het prijsverschil op zak, voor alks je wil upgraden. Echt hoor, het verschil in prijs is geen schamel miljoen pixeltjes en een tragere camera waard..Ik heb beiden getest, en kijk maar eens op de site, er staat de verschillen tussen de e10 en e20, maak je eigen conclusie, en hou wat geld in de zak voor verdere investeringen...
                Rudy


                Comment


                • #9

                  Boeky,

                  Vergeet de e20, en ga voor de e10, steek het prijsverschil op zak, voor alks je wil upgraden. Echt hoor, het verschil in prijs is geen schamel miljoen pixeltjes en een tragere camera waard..Ik heb beiden getest, en kijk maar eens op de site, er staat de verschillen tussen de e10 en e20, maak je eigen conclusie, en hou wat geld in de zak voor verdere investeringen...
                  Rudy



                  Rudy, ik heb er leren mee leven...
                  Maar heb je ook concrete cijfers inzake snelheidsverschillen tussen de twee camera's ?
                  Tja de bestanden van de E-20 zijn groter en het geheugen is hetzelfde gebleven. Maar afgezien daarvan ?

                  Marc
                  http://www.pbase.com/mvb
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10


                    Boeky,

                    Vergeet de e20, en ga voor de e10, steek het prijsverschil op zak, voor alks je wil upgraden. Echt hoor, het verschil in prijs is geen schamel miljoen pixeltjes en een tragere camera waard..Ik heb beiden getest, en kijk maar eens op de site, er staat de verschillen tussen de e10 en e20, maak je eigen conclusie, en hou wat geld in de zak voor verdere investeringen...
                    Rudy



                    Rudy, ik heb er leren mee leven...
                    Maar heb je ook concrete cijfers inzake snelheidsverschillen tussen de twee camera's ?
                    Tja de bestanden van de E-20 zijn groter en het geheugen is hetzelfde gebleven. Maar afgezien daarvan ?

                    Marc
                    http://www.pbase.com/mvb
                    Mark,

                    dat is nou net het probleem, ik had op dpreview al enkele keren gelezen van de mensen die van e10 naar e20 gegaan waren, dat de e20 nog trager is dan de e10. Op de bd dag hebben we de toestellen naast mekaar getest, en daar is ook de bevestiging gekomen, vraag Jimmy maar eens;-)
                    En over die extra mpixels, of de relativiteit daarvan, hebben we het al meermaals gehad.

                    Ps, is de e100 al van eigenaar geswitched??? kan ik dat dopje nog nasturen...
                    Rudy


                    Comment


                    • #11
                      Ik denk dat ik toch bij de keuze blijf van E 20 aangezien deze bij topvision slechts 100€ duurder is dan de E 10. En ik dacht ook dat de CCD van de E 20 iets groter was, meer megapixels had en nog extra functies zoals noise reduction, snellere sluitertijden enzo. Ook hebben de meeste winkels de E 10 reeds uit hun gamma verwijdert. Kheb in 2 winkels vergelijking gevraagd van E 10 met E 20 en het antwoord was steeds: de E 10 nemen we normaal niet meer binnen wat ik raar vond aangezien het prijseverschil in de meeste winkels inderdaad redelijk groot is. Misschien en leugentje van de verkooper voor het promoten van de E 20 wie weet...
                      Maar bij topvision verschoot ik echter van de prijs. Ik had reeds prijs gevraag enkele weken geleden voor de E 2O in Hong Kong en deze bleek rond de 1700€ te schommelen wat dacht ik een groot verschil vond met België. Na bezoek aan de site van topvision ben ik dan toch maar van gedacht verandert het toeste ginder zonder garantie en handlijkdin in nederlands te kopen Aangezien ik 2000€ tot 2200€ wou betalen voor de E 20 spaar ik dus al haal wat deze bij topvision te bestellen
                      Wat ik wel nog wou vragen: vinden julle de E 20 een goede keuze als toestel voor een doorsnee amateurfotograaf van portretten?

                      Nogmaals bedankt voor jullie advies

                      Boeky.

                      Comment


                      • #12



                        Boeky,

                        Vergeet de e20, en ga voor de e10, steek het prijsverschil op zak, voor alks je wil upgraden. Echt hoor, het verschil in prijs is geen schamel miljoen pixeltjes en een tragere camera waard..Ik heb beiden getest, en kijk maar eens op de site, er staat de verschillen tussen de e10 en e20, maak je eigen conclusie, en hou wat geld in de zak voor verdere investeringen...
                        Rudy



                        Rudy, ik heb er leren mee leven...
                        Maar heb je ook concrete cijfers inzake snelheidsverschillen tussen de twee camera's ?
                        Tja de bestanden van de E-20 zijn groter en het geheugen is hetzelfde gebleven. Maar afgezien daarvan ?

                        Marc
                        http://www.pbase.com/mvb
                        Mark,

                        dat is nou net het probleem, ik had op dpreview al enkele keren gelezen van de mensen die van e10 naar e20 gegaan waren, dat de e20 nog trager is dan de e10. Op de bd dag hebben we de toestellen naast mekaar getest, en daar is ook de bevestiging gekomen, vraag Jimmy maar eens;-)
                        En over die extra mpixels, of de relativiteit daarvan, hebben we het al meermaals gehad.

                        Ps, is de e100 al van eigenaar geswitched??? kan ik dat dopje nog nasturen...
                        Rudy



                        Tja, er zijn wel verschillen tussen beide toestellen, maar die kan iedereen zelf eens gaan opzoeken en ik spreek hier niet over pixels, want dat verschil is niet zo enorm. Trouwens heel je computersysteem moet dat ook vlot aankunnen en zo...
                        Maar afgezien van de (relatieve) traagheid is de E-10/20 voor zijn prijs toch al heel wat camera....
                        Nu of je meer wil betalen voor een E-20 moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.
                        Ik ga hier geen boompje opzetten over wat beter/best is.
                        Wat ik Boeky wél zou aanraden is - zeker in het geval van de E-20 - regelmatig de BD-koopjeshoek te bekijken. Hier zijn al echt schitterend koopjes geweest.

                        Wat betreft het internet: ik denk dat zowel de E-10 als de E-20 worden tegenwoordig ook in een pakket verkocht, samen met enkele converters. Indien deze je mochten interesseren, doe je daar ook wellicht een koopje mee. Ik trof dit voor het eerst aan op www.fotomeile.de, maar hoogst waarschijnlijk zijn deze pakketten eveneens in ons land te koop.

                        En Rudy de E100 blijft waar hij is !

                        Heb je mijn fotookes van Planckendael nog niet gezien ? Gastenboek tekenen hé !
                        Ik kan daar bijna mee fotograferen met mijn ogen toe ! ( bij wijze van spreken, hé )

                        Is eigenlijk ook wel een nadeel, want uit pure luiheid grijp ik nogal wel eens gemakkelijker naar de E-100 dan naar mijn E-20...
                        Maar 'k ben mijn leven aan het beteren. ( zie mijn "bevalling" )



                        Marc
                        http://www.pbase.com/mvb
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Kan je keuze begrijpen, alleen het prijsverschil is een pak groter hoor, 600€ is realistisch, de e10 heb ik zo voor 1299€, bij een zeer betrouwbare zaak in duitsland.
                          Kijk eens op www.fotomeile.de
                          En een goede tweedehands e10 rond de 1000€ is ook te vinden.
                          De ccd is even groot, en de noise reduction zit ook op de e10, enkel de eerste modellen hadden dit niet. Maar zelfs die kan je upgraden.
                          Groetjes
                          Rudy

                          Comment


                          • #14
                            Hah Mark, dus nu een e20, e100 én 700???
                            Klopt dat? en zo ja, wat ga je in godshemelsnaam met al dat geweld doen???
                            Rudy

                            Comment


                            • #15
                              Oops hier hebben enkele berichten mekaar gekruist.
                              Ik ben ook zo gene snelle typer, hé !
                              Enfin, ik zie dat Rudy toch ook naar fotomeile.de verwijst. Ik denk dat diit een betouwbare site is. Banderas kocht daar zijn TCON14B en was uiterst tevreden over de wijze van levering.

                              Marc
                              http://www.pbase.com/mvb
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X