Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar goedkoop(st) telelenzen kopen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar goedkoop(st) telelenzen kopen?

    Hallo,

    ben op zoek naar telelens voor FUJI 6900z
    heb al prijzen gehoord van 7000 bef (2xoptical)
    Misschien zijn er plaatsen waar het ook goedkoper kan, of merken die hetzelfde evenaren aan veel betere prijzen

    Alvast bedankt
    greets banderas

    MY JETPHOTOS
    ONLINE!!!

  • #2
    Het is inderdaad +/- 7000 bfr voor de telelens van Fujifilm zelf. Ik heb indertijd ook eens rondgekeken naar alternatieven, in principe zou alles moeten passen in combinatie met de juiste verloopring. Gezien de prijzen en het 'niet zeker zijn' van andere merken qua compatibiliteit e.d. heb ik toch maar voor het Fuji exemplaar gekozen. Conclusie: goed kwaliteit van de lens, maar beperkte graad van vergroting.

    Op volgende url's kan je wat meer info vinden qua lenzen:
    http://www.eagleeyeuk.com
    http://www.schneideroptics.com
    (maar zo zijn er nog honderden andere)

    --
    Met vriendelijke groeten,
    Sven De Troch
    sven@nt-admin.com
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

    Comment


    • #3
      voila tis juist dat, en bij fujifilm is het max 2x optical, khad wat meer gewild maar ze zeiden me dat dit voorlopig nog niet op de markt was, vandaar dat ik naar een alternatief zoek.
      Ik zie dat je ook van Gent bent zoals ik, weet je geen goede proffesionele winkel in de buurt waar ik met mijn toestel kan gaan om ne keer te testen enzo.
      In de Dampoortstraat is er een winkel maar of het een goede is, is een andere vraag

      Alvast bedankt
      greets banderas


      MY JETPHOTOS
      ONLINE!!!

      Comment


      • #4
        Ik ben zeer tevreden van de Actionshop (Cornelis) op de Antwerpsesteenweg in St-Amandsberg. Het is een vrij grote winkel en het personeel is zeer vriendelijk en als ze de zaken in stock hebben, zal je zeker wat kunnen/mogen testen.

        Anderzijds heb ik mijn tweel Fuji lenzen indertijd besteld in de fotowinkel in het begin van de Kortrijksepoortstraat (weet de naam niet meer), het is zo goed als op de kruising van de Citadellaan en de Kortrijksepoortstraat (aan de Overpoort dus bijna). Deze hebben redelijk wat keuze, maar de 'uitleg' e.d. is een heel pak minder + heb ik de indruk dat ze niet altijd weten over wat ze spreken (hebben mij het een en ander zitten vertellen dat niet klopt, vandaar).

        --
        Met vriendelijke groeten,
        Sven De Troch
        sven@nt-admin.com
        --
        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

        Comment


        • #5
          misschien een domme vraag, maar waarom een 2x telelens als de fuji6900z 6x optische zoom heeft ?

          is de kwaliteit beter of zijn er andere redenen?

          tom.



          ToM.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            Is eigenlijk vrij eenvoudig, omdat je er dan een extra vergroting bovenop krijgt: 6x 2x = 12x dus (zal in de praktijk wel iets minder zijn, 't maar gaat toch die richting uit.

            --
            Met vriendelijke groeten,
            Sven De Troch
            sven@nt-admin.com
            --
            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

            Comment


            • #7
              fotoshop Cornelis ken ik zeker en vast, kben er in de tijd nog uitleg en zo gaan vragen, heel vriendelijk maar omdat ik op reis vertrok heb ik hem op Zaventem in de Tax Free gekocht, en kvind het een beetje raar nu terug te keren en uitleg over lenzen te gaan vragen enzo.
              Ik zal wel eens rondneuzen in andere winkels
              Als het u interesseert hou ik u op de hoogte

              Greets banderas

              MY JETPHOTOS
              ONLINE!!!

              Comment


              • #8
                Ik zou daar niet naar kijken zenne, 't is niet omdat je je fototoestel op een ander hebt gekocht, dat je daar niet mag teruggaan. Als je uw lenzen daar zou kopen, hebben ze er ook iets aan hee (onder het motto beter iets dan niets).

                En ja, mocht je nog interessante zaken tegenkomen in het Gentse, post het gerust!

                --
                Met vriendelijke groeten,
                Sven De Troch
                sven@nt-admin.com
                --
                Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                Comment


                • #9
                  Misschien wel waar die opinie van u
                  Dat ze denken wat ze willen

                  Kzal er volgend weekend binnenspringen

                  I'll keep you in touch !!!

                  greets banderas

                  MY JETPHOTOS
                  ONLINE!!!

                  Comment

                  Working...
                  X