Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen over de CANON 10D ???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vragen over de CANON 10D ???

    Hier kan je de manual downloaden:

    www.canonians.com

    Kwestie van tijdig beginnen te studeren.

    En laten we dan verdere vragen over dit beestje in dit topic houden ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Precies Marc, is om de zaken wat 'schoner' te houden he. Ik zag de andere topic vanavond, zag het aantal replies en dacht dat we al bijna bij de 30 bestellingen waren en we dus nog meer korting gingen krijgen . Geintje natuurlijk (hoewel, hoe meer hoe beter toch), maar het handiger om die topic te reserveren voor vragen over die aankoop zelf.

    Maar om nu deze topic weer niet te vervuilen met opmerkingen over die andere topic, heb ik hier ook een vraag. Niet direct over de 10D (hoewel dat wel het punt is waarom ik deze vraag stel), maar meer vanwege de gelijkwaardigheid aan de gebruikers van bv de D60.

    Zelf wil ik bij de 10D de Canon 28-135 aanschaffen, wat volgens mij (gebaseerd op oordelen van zowel mensen die ik ken, eigen ervaringen met deze lens en andere berichten/reviews) een ideale basislens is. Ik ben echter ook benieuwd welke andere lenzen (hoeft dus niet perse Canon te zijn) gebruikers als mooie aanvulling daarop kunnen aangeven. Ik ken de andere sites waarop ik in een puntensysteem kan zien hoeveel een bepaalde lens presteert, maar ik doel meer op gebruikerservaringen. Ik kan mij voorstellen dat de ervaringen van iemand die bv veel natuurfoto's maakt en aangeeft dat bv de X-lens van merk Y een prima aanvulling is, interessante informatie is voor de toekomstige 10D-bezitter

    Comment


    • #3
      Daar ik zelf nog geen ervaring heb met dergelijke lenzen, zit ik ongeveer met dezelfde vragen. Ik weet wel dat Tinne een Canon 28-135 heeft en ook je landgenoot "Steldat".
      Ik citeer hem hier even:

      Ik zelf heb 3 lenzen.

      De dagelijkse veel gebruikte lens de Canon 28-135, deze heb ik gekocht omdat die in een veel gebruikt gebied zit. De prijs van die lens is ook nog redelijk in verhouding tot de dure lenzen. Ik vind alleen de lens niet echt scherp als ie wijd open staat, maar ja je kunt ook niet alles hebben voor die prijs. Zie voorbeeld http://www.pbase.com/steldat/test_canon_28135


      Maar ik dacht van o.a. Igoforit eens vernomen te hebben dat geen enkele lens optimaal presteert bij volle opening, dus dat zal wel zo geen drama zijn.

      Een andere optie, waar ik aan dacht, Erik, is het aanschaffen van een Macro-zoomlens, die tevens als all-round lens kan gebruikt worden. Ik moet wel nog wat research doen naar de kwaliteit, maar deze spraken mij wel aan:

      Sigma 28-135 / 3.8-5.6 Asferisch IF Macro = 159 euro

      Sigma 28-200 / 3.5 - 5.6 Asferisch compact hyperzoom macro = 159 euro

      Sigma AF 3.5-6.3 28-300mm DL IF Asph. = 235 euro




      Zeer aanlokkelijke prijzen, en Sigma heeft beslist goede dingen in zijn assortiment. Voordeel is dat je deze lenzen ook in macro-stand kan gebruiken.

      Wie kan ons een beetje helpen ?

      Ik denk dat we wel moeten vermijden van lenzen te kopen die afbreuk doen aan de kwaliteit van de Canon 10D.
      Anderzijds is Sigma in sommige lenzen even goed als de veel duurdere Canon-lenzen. Maar ik weet het in dit geval dus echt niet, daarom graag een beetje hulp.



      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Zou de 10D-manual ook in het Nederlands bestaan?
        Jaja ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Ik ken da hier dus nog geen week he, en ik amuseer me rot hier ))
          Ok de D10 dus.

          Weet iemand hoe het zit met de shutterlag van de D10? Hoeveel trager verloopt dat ten opzichte van een klassieke reflex?
          Gezien de aard van de foto's die ik doorsnee neem (kindjes en diertjes) is dit toch wel een belangrijk punt voor me.

          Ik ben nog maar een beginnelingske met een eoske 300 maar gebruik meer en meer mijn ixus 330 omdat digitaal sneller werkt. Daarom wil ik een 10d, dat begint betaalbaar (??) te worden.

          Een tweede vraagje is iemand weet of je zo een eos 10D ergens kan huren om te testen?
          En dit vrij snel voor ik de samenaankoop aan mijn neus zie voorbijgaan

          Merciwel!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Loesje
            Ik ken da hier dus nog geen week he, en ik amuseer me rot hier ))
            Ok de D10 dus.

            Weet iemand hoe het zit met de shutterlag van de D10? Hoeveel trager verloopt dat ten opzichte van een klassieke reflex?
            Gezien de aard van de foto's die ik doorsnee neem (kindjes en diertjes) is dit toch wel een belangrijk punt voor me.

            Ik ben nog maar een beginnelingske met een eoske 300 maar gebruik meer en meer mijn ixus 330 omdat digitaal sneller werkt. Daarom wil ik een 10d, dat begint betaalbaar (??) te worden.

            Een tweede vraagje is iemand weet of je zo een eos 10D ergens kan huren om te testen?
            En dit vrij snel voor ik de samenaankoop aan mijn neus zie voorbijgaan

            Merciwel!
            Op Canon stand in hal 1 in Hannover kon iedereen hem de afgelopen week testen.
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              Is piekfijn getest op http://www.imaging-resource.com/

              Zoek eerst de shutter-lag test van je IXUS en print die uit.
              Print vervolgens die van de Olympus E-10/20, want die heeft een zéér kleine shutter-lag en print dan die van de 10D uit.


              Vergelijk, verbaas je en bestel een 10D !
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Hoi Otto knap.
                Het zal zeker interessant geweest zijn in Hannover.
                Maar ik ben zelfs niet zo een gevorderde amateur om zover te gaan voor een test.
                Ik zou hem trouwens liever willen testen in mijn eigen omgeving.
                Wat het ding allemaal kan, och, ik gebruik van mijne 1000f nog ni de helft van wa hij kan, laat staan dat ik dat van de 10d ga doen.

                Ik wil alleen gewone maar mooie foto's kunnen maken, daarom heb ik een eos 300 maar digitaal zou pakken handiger zijn voor mij.

                Groetjes!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Marc
                  Sigma 28-135 / 3.8-5.6 Asferisch IF Macro = 159 euro

                  Sigma 28-200 / 3.5 - 5.6 Asferisch compact hyperzoom macro = 159 euro

                  Sigma AF 3.5-6.3 28-300mm DL IF Asph. = 235 euro
                  Zeer aanlokkelijke prijzen, en Sigma heeft beslist goede dingen in zijn assortiment.
                  Marc,
                  waar vind je deze lenzen tegen die prijs ?
                  Ik heb op een Duitse site een prijs gevonden voor :
                  Sigma 28-105mm / 28-4.0 Asferisch IF voor 255 euro

                  Is deze geschikt als all-round lens, en heb je daar ook een betere prijs voor (ik overweeg een 10D, maar anderzijds bespaar ik op de lens - ik weet dat dit niet de ideale instelling is ...) ?

                  Comment


                  • #10
                    Hallo Luc,

                    www.ac-foto.de

                    Hopelijk heb ik me niet miskeken...
                    Verbeter me maar gerust als ik fout ben.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by LucM

                      Is deze geschikt als all-round lens, en heb je daar ook een betere prijs voor (ik overweeg een 10D, maar anderzijds bespaar ik op de lens - ik weet dat dit niet de ideale instelling is ...) ?
                      Heel goede opmerking. Een body is inderdaad maar een middel om de fotootjes op te slaan (ja, ik weet het, ik ga ook €XXXX aan een 10D ), de lenzen bepalen grotendeels de beeldkwaliteit. Bovendien behouden de lenzen ook zeer goed hun waarde. Het loont dus zeker de moeite om in goede lenzen te investeren. Eens je met met een Canon lens met een vaste brandpuntsafstand of met een L-lens kiekjes hebt geschoten, weet je waarom ze meer kosten...

                      Wim
                      Canon EOS 10D; 50E
                      Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
                      Tamron 28-200 LD IF

                      Comment


                      • #12
                        Hoi,

                        Net als een aantal andere mensen hier ga ik overstappen naar de 10D... en ook ik ben op zoek naar lenzen.

                        Ik heb al een aantal url's verzameld waar informatie te vinden is...

                        De site van canon is een idaal beginpunt, je kan hier een lens zoeken op basis van de toepassing die je wenst (zie EF LENS 101)
                        http://www.usa.canon.com/eflenses/

                        Prijzen van lenzen:
                        http://s28489807.einsundeinsshop.de/sess/utn153e6e45114567d/shopdata/0030_Lenses/0010_Canon/product_overview.shopscript
                        http://www.aaacamera.com/canon_lenses_all.html

                        Test v.d. Canon EF 28-135mm IS Lens (lijkt me de beste keuze)
                        http://www.wlcastleman.com/equip/reviews/28_135zoom/

                        Canon Lens reviews:
                        http://www.photo.net/canon/

                        Lens testen:
                        http://www.photodo.com/nav/prodindex.html
                        Christian D.

                        Comment

                        Working...
                        X