Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over de Canon G2

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over de Canon G2

    Ik ben al een tijdje op zoek naar studioflitsers.
    Maar niet alles past natuurlijk op de G2.

    Nu ben ik een echte Hollander
    maar wat is het goedkoopste alternatief..

    Ik was eigenlijk op zoek naar een infra rood flitser voor op de G2.
    Heeft iemand ervaring hiermee ??



    mvg
    gabriella
    Canon 300D en 350D
    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
    canon 20-35 usm

  • #2
    Hallo, je kan met je G2 vrijwel elke studioflits aansturen, door gebruik te maken van een Xblokje dat je in de flitsschoen aanbrengt. Wanneer je het blokje gebruikt doe je de synchronisatie met een kabel, als je inplaats van een blokje een infraroodzender gebruikt kan je de synchronisatie bekomen zonder kabel. Ik gebruik in mijn studio flitsers van Prolinca en Elinchrom, prolinca is de goedkope lijn van Elinchrom, maar beiden werken prachtig samen. Ik zou je speciaal voor de G2 toch willen verwittigen van niet te zuinig te zijn. De prolinca flitsers kan je gebruiken op vol en half vermogen maar als je kiest voor de Elinchrom S lijn heb je een regelbare flitser met een regelbereik over zes volle stoppen. Dit is vooral belangrijk voor het gebruik met digitale toestellen. De G2 heeft als kleinste opening 8 en daar ben je zeer vlug aan met een studioflits. Mocht je dit eens willen proberen in de praktijk nodig ik je graag uit om in mijn studio met je G2 een aantal test opnames te komen maken. Het is wel in de Antwerpse omgeving maar misschien kan er een uitstapje van maken, mij E-mail kan je vinden in mijn profiel.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      ik zal je zsm een keer mailen, en zeker van je aanbod gebruik maken...
      antwerpen is van af mij maar een uurtje rijden dus dat gaat nog wel...

      bedankt alvast !!!!
      mvg
      gabriella
      Canon 300D en 350D
      canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
      canon 20-35 usm

      Comment

      Working...
      X