Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje aan de bezitters van een CP8400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje aan de bezitters van een CP8400

    Zoals de meesten onder jullie misschien al zullen weten maak ik luchtfoto's met vliegers. Tot nu toe gebruikte ik hiervoor een CP5400 waar ik overigens heel tevreden over ben. Het enige nadeel is dat het soms wat duurt om een beeld weg te schrijven. Zo'n vlieger is bijna continue in beweging en om op die manier luchtpano's te maken valt dat niet altijd mee.
    Nu heb ik m'n oog laten vallen op de CP8400. Vooral de groothoek staat me enorm aan. Alleen wou ik eens informeren hoe het zit met de snelheid van het wegschrijven van de beelden.

    Alvast bedankt voor de info.
    Yvan.

  • #2
    Re: Vraagje aan de bezitters van een CP8400

    Goeiedag,

    Naast een DSLR heb ik ook een CP8400 om altijd bij te hebben.

    Iedereen is steeds overtuigd van zijn eigen toestel en of apparatuur.
    Nu, de CP8400 heb ik enerzijds aangeschaft voor de groothoek van 24 mm, anderzijds is het toestel nog compact (het is vrij plat met een brede grip; een CP8800 is nogal groot).
    Het toestel kan dus nog net in mijn zak van m'n jas.

    Met het wegschrijven van de foto's op stand "extra" JPEG (ca 5 Mb per beeld) is er volgens mij niet echt een probleem. Ik gebruik een CF Sandisk Ultra II van 512 Mb.
    Het compactdigitje CP5400 had ik ervoor in gebruik, daar stelde zich idd. een klein
    probleem met wegschrijven van het bestand.

    Al bij al ben ik zéér tevreden met de 8400; voor het 'secure werk' neem ik mijn DSLR.

    mvg, Roland

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje aan de bezitters van een CP8400

      Bedankt Roland

      Yvan.

      Comment

      Working...
      X