Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering voor camera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekering voor camera

    Besten,

    Ik heb me een Pentax IE-2000 aangeschaft. Nu vroeg ik me af of er, zoals bij GSM's en computers, verzekeringen bestaan voor deze dingen. Diefstal, schade,...? Moest hier iemand ervaring mee hebben dan zou een seintje enorm gewaardeerd worden.

    Groeten,

    Frank


  • #2
    Goedeavond Frank,
    Betreffende jouw vraag, in Nederland bestaat een soort kostbaarheden verzekering, waar je je kamera voor kunt opgeven, welke alles dekt, ook door eigen stommiteit, is niet goedkoop, maar het bestaat wel. Hoe dit in Belgie is weet ik niet.

    m.vr.gr. karel

    Comment


    • #3
      Beste Karel,

      Dat zou interessant zijn, zolang het niet onmenselijk duur is. Zal eens naar zo'n kostbaarheden-verzekering informeren bij enkele verzekeraars hier in België. Op hun websites vond ik niets terug. Als het telefoneren iets oplevert, laat ik hier wel een berichtje.

      Thanks for the reply.

      Groeten,

      Frank

      Comment


      • #4
        Misschien kan je eens rechtstreeks bij een Nederlandse verzekeraar te rade gaan ? Tegenwoordig is er geen enkele reden meer waarom dat niet zou kunnen, denk ik.
        Groeten,
        Tom


        Comment


        • #5
          Goeiedag,

          Bedankt voor uw reply unick, maar er is één probleempje. Namelijk dat dan de Nederlandse wetgeving van toepassing is en die is minder voordelig voor de consument. Vooral wat betreft koppelverkoop. Zo kan je haast nergens dergelijke verzekering nemen zonder inboedelverzekering bij hun af te sluiten.

          Terug naar België dan maar en alle maatschapijen afgebeld. P&V Vilvoorde gaat mij terugbellen. Ze hebben het alleszins in hun assortiment zitten. In Brussel (ook P&V) wou men mij niet verzekeren omdat ik nog geen klant was. Ben benieuwd naar het telefoontje eerdaags uit Vilvoorde. In twijfel trouwens sterk aan de wettelijkheid van de werkwijze van P&V Brussel. Hopelijk meer geluk in Vilvoorde.

          Ik hou julie zeker op de hoogte daar ik denk dat er nog wel interesse zou kunnen zijn.

          Groeten,

          Frank

          Comment


          • #6
            yep, bestaat zeker,

            ik heb mijn camera met smartmedia laten verzekeren door dvv: 1000fr voor en tegenwaarde van 25000 fr. Verzekert tegen alles, diefstal, verlies, waterschade,...
            Ik denk dat het bij elke verzekeraar kan. Door de minimale winstmarge zijn er echter velen die het niet graag doen, maar heb je een goede agent zou het geen probleem ogen zijn.
            1e jaar: voll. terugbetaling
            2e jaar: minder
            ...

            groetjes

            Comment


            • #7
              Noemde dat niet @tronic bij DVV?

              Ik mocht maandag naar hen terugbellen, de makelaar was in verlof.

              Bij elke verzekeraar zegt u? Neen hoor: Fortis alleszins niet en AXA ook niet.

              Groeten,

              Frank

              Comment


              • #8
                ik zei "ik denk bij alle verzekeringen" .
                Op de polis staat gewoon 'Alle risico's'. Ik denk dat het geen specifieke camera-verzekering is maar een soort algemene polis waaronder je zowat alles kan laten verzekeren.
                Daar ik slechts 21 ben heb ik nog niet veel ervaring met polissen.

                suces met de zoektocht

                Comment


                • #9
                  Hallo,

                  Een goede verzekering voor je materiaal is interessant voor velen onder ons.
                  Zelf had ik een aantal jaren geleden een verzekering voor al m'n computermateriaal. Trouw de premie betaald tot na het derde jaar (zonder één enkele schadegeval) de polis plots eenzijdig werd opgezegd ...
                  De "buit" was binnen denk ik.
                  Dus, houd ons op de hoogte van eventuele goede polissen.

                  Jaja
                  webmaster Belgium Digital

                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Beste fotoliefhebbers,

                    Gemakkelijk is anders! P&V belde niet terug, dus heb ik zelf contact gezocht. Men vroeg me rechtuit of ik nog andere verzekeringen bij hen had lopen. Neen, daarbij ik ben huurder en de brandpolis zit in de huurprijs. "Ja sorry, dan mag ik u volgens het tariefboek geen verzekering geven". Verontwaardigd vroeg ik haar of dit geen koppelverkoop was. Blijkbaar kwam dat hard aan en kreeg ik meteen een "Ik wens daar geen reactie op te geven" naar mijn hoofd.

                    Ik voelde nattigheid en belde Test-Aankoop die hun twijfels hadden of dit wel kon, in verband met koppelverkoop. Doorverwezen naar het Ministerie van Economische Zaken en die hadden zware bedenkingen bij deze handelswijze. Ze vrogen de details op te sturen per post, wat ik me zeker niet zal laten!

                    Maar nog steeds geen antwoord op het probleem dus. Bij de enige die ik nog ken en die nog niet neen heeft gezegd, DVV, gebeld. Ze gingen het opzoeken. Ook hier weer de vraag of ik al een verzekering had bij hen. Ja dus, in dit geval. Wanneer ik vroeg of ik het zou krijgen zonder verzekering bij hen, kreeg ik een bevestigend antwoord, het zou enkel zijn omwille van administratieve redenen.

                    Ik krijg weldra een telefoontje van DVV omdat de makelaar niet zeker was of het onder @tronic of All-risk valt. We hebben nog een klein beetje hoop.

                    En als dit niet werkt, weet ik het ook niet meer. Heb ze dan wel de grote namen gehad denk ik: Fortis-AG, Axa, P&V, Dexia (waar DVV eigenlijk deel van is, maar in de praktijk is dit nog niet in orde).

                    Ik hou julie op de hoogte natuurlijk.

                    Groeten,

                    Frank

                    Comment


                    • #11
                      de camera e10 heb iok verzekerd bij nationale nederlanden en die zit in den haag
                      ik betaal daar voor fl 169,-- per jaar enis ook gedekt voor beperkt commercieel werk
                      lees voor de kabelkrant
                      mvg jack

                      Comment


                      • #12
                        Besten,

                        Bij de Nationale Nederlanden in Nederland heb je een makelaar nodig ginder, so no can do.

                        Maar, ik heb vandaag wel een polis afgesloten. DVV wou het doen als je twee polisnummers van hetzelfde adres kon opgeven. Dit geldt ook voor P&V. Dus voor mensen die bij één van deze twee reeds aangesloten zijn kan dit helpen.

                        Gedekt is alles behalve normale slijtage en puur ethische schade. Ook verlies is niet gedekt. Diefstal door eigen fout ook niet. Je moet aangevallen of bedreigd zijn. (pv volstaat als bewijs voor bedreiging). Het kost voor een camera van 30 000 BEF, een goeie 1100 BEF aan premie.

                        Ik hoop dat julie hier iets aan hebben, dank aan allen die meezochten!

                        Groeten,

                        Frank

                        Comment

                        Working...
                        X