Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervolg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervolg

    het is een dslr toestel dat ik zoek en liefst met zoveel mogelijk functies om me al wat op te warmen voor een cp5700 of 300d
    wat raden julie mij aan????

    ik vroeg mij ook af of je voor het schieten van mooie foto's enig talent moet hebben, of je het gewoon moet lere, of dat iedereen pro kan zijn??

    Alvast bedankt voor de hopelijk veel respons


  • #2
    Ik begrijp niet goed je vraag. Je zoekt een DSLR om dan later een cp5700 of 300D te kopen?

    Als je een dslr hebt zie ik zeker geen reden om over te stappen naar een cp5700.
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      is cp5700 dan geen dslr?
      ja ik ben leek he

      het is een toestel met verwisselbare lens dat ik zoek

      Comment


      • #4
        Neen beste een cp5700 is geen dslr maar een prosumer toestel.
        Dslr toestellen hebben verwisselbare lenzen zoals de eos 300d, 10d, Nikon D100 enz...
        Net onder deze toestellen komen de prosumer modellen zoals de cp 5700, sony dsc f828, minolta dimage A1 enz...
        Deze toestellen werken met een vaste lens die niet verwisselbaar is.
        NIKON D70
        NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

        Comment


        • #5
          een slr is een camera waarbij je dmv spiegels recht door de lens kijkt, en niet door zo'n kadertje bovenop het toestel zoals op kleine toestelletjes.

          een slr is een anaoge camera met verwisselbare lenzen (vb nikon F55, Canon EOS 3000, Eos 33, ...)

          een dslr is een digitale camera met verwisselbare lenzen (vb Canon 10D, 300D, D30, Nikon D100,...)

          Een niet-slr is bv CP5700, Minolta dimage, Canon G5, ...
          mvg,
          Bert
          D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

          Comment


          • #6
            Opgepast met benamingen... Een groot aantal prosumers zouden eigenlijk ook DSLR's genoemd kunnen worden omdat hun EVF hetzelfde beeld weergeeft als wat er op de sonsor getoond wordt. Het enige verschil is dat het hier niet via spiegels gebeurt, maar electronisch...

            TheLizardKing: ik zou toch proberen mijn vraag wat beter te verwoorden. Wat wil je nu precies???
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              daarom zetten ze regelmatig 'DSLR-style' of 'DSLR-like' voor zulke toestellen
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Originally posted by Dirtyharry71
                daarom zetten ze regelmatig 'DSLR-style' of 'DSLR-like' voor zulke toestellen
                Ik zie ook wel eens de benaming "Bridge"-toestellen.

                PS. Naar het schijnt, heeft de Sony DSC-V1 ook een optische "SLR"-zoeker!?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by CooMa
                  Opgepast met benamingen... Een groot aantal prosumers zouden eigenlijk ook DSLR's genoemd kunnen worden omdat hun EVF hetzelfde beeld weergeeft als wat er op de sonsor getoond wordt. Het enige verschil is dat het hier niet via spiegels gebeurt, maar electronisch...
                  een electronische zoeker kan je in de verste verte niet vergelijken met een optische zoeker van een DSLR .. een prosumer mag je dus hooguit DSLR-like noemen .. probeer maar eens scherpte te beöordelen op een electronische zoeker .. die dingen hebben meestal minder dan 180.000 pixels .. en dus echt ontoerijkend hiervoor.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by CooMa
                    Opgepast met benamingen... Een groot aantal prosumers zouden eigenlijk ook DSLR's genoemd kunnen worden omdat hun EVF hetzelfde beeld weergeeft als wat er op de sonsor getoond wordt.
                    Ja, maar dan moet je zelf ook oppassen

                    DSLR = Digital Single-lens Reflex, in het Nederlands spiegelreflex, dus er moet een bewegende spiegel in zitten zodat het beeld van je zoeker door door de lens komt. Zoals wunjo al zei, totaal iets anders dan een EVF dus.

                    Maar om op de vraag van de TS terug te komen: is de 300d niet hét instapmodel van de digitale spiegelreflexen? Volgens mij is er geen goedkopere, dus helaas... 300d is eigenlijk het instapmodel wat je zoekt.

                    Comment

                    Working...
                    X