Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil Canon Ixus 55 / 750

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verschil Canon Ixus 55 / 750

    Ik ga me een nieuwe camera moeten aanschaffen na het kapotgaan van m'n kodak LS443 (kodak doet geen reparaties, geven enkel korting op aankoop nieuw toestel!)

    Twijfel tussen de Canon Ixus 55 en de 750.
    Op het verschil van de megapixels ( 5 / 7 ) na, zie ik geen noemenswaardige verschillen. Als ik de achterkant van de camera's even vergelijk, valt me wel een verschil in mogelijkheden op :




    Bij de 750 kan je tussen 4 modussen kiezen, auto / nacht / Speciale scenes / video. Terwijl bij de 55 dat vereenvoudigd is naar auto / video.
    Nu is mijn vraag of dit op een andere manier in die camera te selecteren is, of dat het gewoon niet aanwezig is.

    De camera moet vooral dienen voor concertfoto's en foto's tijdens voetbalwedstrijden, maw. hij moet een zéér goede nachtmodus hebben voor foto's in slechte lichtomstandigheden toch goed te belichten. (en liefst niet te gauw wazige foto's te krijgen, want sta maar eens perfect stil op een concert/voetbalwedstrijd)

    De megapixels buiten beschouwing gelaten (5mega is genoeg voor mij): is het de moeite om de 750 te kopen, of heeft de 55 zowat dezelfde functionaliteit?

  • #2
    Re: verschil Canon Ixus 55 / 750

    die M-mode is geen 'nacht'-modus hoor!
    het is een meer conrtoleerbare modus (M staat voor "manuel").
    de instellingen zijn wel vrij beperkt (bij de IXUS IIs is dat ev, WB, ISO, kleurbalans, beeldkwaliteit) er is wel een 'nachtmodus' aanwezig, maar dat houdt vooral in dat je op 'bulb' kunt trekken.
    voor de toepassingen die je aanhaalt zal je wsl toch beter naar iets 'groters' gaan uitkijken, alhoewel het toch mogelijk is, als je de beperkingen aanvaard ... (zie o.a. http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=97221 en http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=95173)

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: verschil Canon Ixus 55 / 750

      Oeps Maar zijn die manuele instellingen dan ook beschikbaar op de Ixus 55 ?
      En mja ik kan leven met de beperkingen... Vind het vooral belangrijk dat ie klein en snel is.
      Of is de ixus-reeks echt zo gevoelig voor beweging dat het moeilijk is om in die omstandigheden (concerten..) goede foto's te trekken zonder flits?
      Last edited by Creep; 2 januari 2006, 17:10.

      Comment


      • #4
        Re: verschil Canon Ixus 55 / 750

        Voor wat je wil doen lijkt het me nuttig om foto's op hogere iso te kunnen nemen. Probleem is dat de meeste compacts vreselijk veel ruis produceren indien je hogere iso selecteert. De enige uitzondering hierop die ik ken is de fuji F10, die nu door de verbeterde F11 is vervangen. Misschien interessant om de reviews hiervan eens na te lezen? Ik heb zelf geen ervaring met dit toestel al overweeg ik zelf ook wel om dit aan te schaffen. Ook weet ik niet of de andere eigenschappen (snelheid autofocus, belichting) van dat toestel voldoen voor wat je wil fotograferen.

        Comment


        • #5
          Re: verschil Canon Ixus 55 / 750

          Ik heb me ook een digitale Ixus 750 gekocht en ben er zeer tevreden van. Maar ik wil er wel bij vermelden dat dit toestel voor mij niet meer dan een speeltje is, iets om altijd bij te hebben. Voor het betere werk heb ik mijn twee DSLR body's met L optiek.

          Bij goed weer (lees voldoende licht) maak je er prachtige beelden mee, om te gebruiken binnenshuis voor feestjes of op café ben ik ook tevreden, het toestel is in staat om meer dan behoorlijke flitsfoto's te maken tot een kleine 5 meter afstand. Maar voor concertfoto's of sportfoto's is dit toestel niet geschikt, wat wel erg goed is is de video waar je wel bij beperkte lichtomstandgheden leuke fimlpjes maakt. Maar dit alles ook op een zeer beperkte afstand.

          Voor sport en concert opnames is een goede reflex met een lichtsterke zoom aangewezen dus een zoom met F2.8 over het ganse bereik. Je kan dit niet verlangen van een super compactje.

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: verschil Canon Ixus 55 / 750

            Ik moet wel zeggen, mijn eisen zijn niet superhoog hoor... Met m'n vorige camera trok ik foto's als dit:



            't Is niet de bedoeling dat ik spelers in close-up ga trekken, dat zal idd niet gaan met zo'n pocket camera. Het gaat vooral om sfeerbeelden, ook het publiek bv:



            Op concerten verwacht ik toch minstens deze kwaliteit:



            Of iets als dit, al is dit een van de beter gelukte vanop een redelijke afstand:



            Ik hoop met een Ixus toch minstens deze kwaliteit te halen, wat denken jullie?

            Comment

            Working...
            X