Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Music lover Bekijk bericht
    Bedankt voor de (mee)redeneringen!
    Maar voor het fotograferen op het strand bij hevige wind ga ik toch de voorkeur geven aan een volledige professionele body, zo voorzichtig dat ik altijd met mijn materiaal ben ga ik anders nooit aan windsurf-fotografie durven beginnen.
    Nog eens bedankt allemaal!
    Heb in september 2013 ongeveer 2 uur in de motregen met een 5DIII met grip staan fotograferen.
    Die grip is in de regen helemaal not done, omwille van de aansluiting onderaan.
    Had ik geluk of had ik vertrouwen?
    In ieder geval geen vochtprobleem ondervonden, rondom mij veel mensen zien worstelen met plastiek zakken.
    Zand en zoutaanslag zijn zeker niet te onderschatten maar dan vooral voor het frontelement van de lens ipv.de camerabody.
    MVG. Hugo

    Comment


    • #17
      Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Music lover Bekijk bericht
      Bedankt voor de (mee)redeneringen!
      Maar voor het fotograferen op het strand bij hevige wind ga ik toch de voorkeur geven aan een volledige professionele body, zo voorzichtig dat ik altijd met mijn materiaal ben ga ik anders nooit aan windsurf-fotografie durven beginnen.
      Nog eens bedankt allemaal!
      Dus een 5DIII is geen professionele body? Nou breekt mn klomp.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

      Comment


      • #18
        Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Music lover Bekijk bericht
        Bedankt voor de (mee)redeneringen!
        Maar voor het fotograferen op het strand bij hevige wind ga ik toch de voorkeur geven aan een volledige professionele body, zo voorzichtig dat ik altijd met mijn materiaal ben ga ik anders nooit aan windsurf-fotografie durven beginnen.
        Nog eens bedankt allemaal!
        Ik zou me onder die omstandigheden helemaal niet met mijn camera en optiek op het strand durven begeven.
        Daarvoor zou ik eerder een actie camera gebruiken: http://gopro.com/cameras/hd-hero3-black-edition Daar kun je zelf nog mee de zee in lopen. Je bent daarmee natuurlijk wel een stuk beperkt want je moet dicht op je onderwerp zitten, maar de resultaten kunnen verrassend mooi zijn. Een water dichte behuizing zou ook een optie zijn voor je DSLR.
        Ik doe niet aan actie fotografie maar ga zo een gebruiken voor het leven in poelen.

        Comment


        • #19
          Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

          mwoah... in zo'n situatie eventueel een regenhoes gebruiken en een UV filter op de lens schroeven (en da's dan ook de enige goede reden om een UV filter te gebruiken) en dan moet het toch wel door kunnen gaan...

          Ik heb altijd een Op/Tech rainsleeve in mijn tas. Deze is natuurlijk bedoelt voor regen, maar zal een "zandstorm" ook wel redelijk tegenhouden lijkt me...
          Last edited by MarkEL; 2 februari 2014, 11:00.
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #20
            Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

            Om maar te zeggen, je camera zal opbrengen wat de koper wilt geven.
            Dat is de enige en echte waarheid, ik ben alles aan het verkopen wegens inkrimping van de hobby en dat is heel duidelijk.
            Een item is maar zo veel waard als wat iemand er voor wil geven, én of er op dat moment gegadigden zijn......
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #21
              Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

              1/7 van de prijs er af per jaar lijkt mij wel veel. Mijn camera's zijn verzekerd en verliezen bij diefstal slechts 5% per jaar (wel maar maximum 10 jaar verzekerbaar). En ik mag zeggen dat gaat heel eerlijk Ik werd eens bestolen op een trein, een week nadat de camera een jaar oud was en toch werd mij maar 5% minder terugbetaald binnen de week.

              Comment


              • #22
                Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                Ik heb ooit is in een fotozaak zowel de 5D Mark III als de 1D Mark IV na elkaar geprobeerd met fysiek dezelfde lenzen. Moet zeggen, de 5D Mark III deed het echt niet onder voor de 1D Mark IV. De prijzen van de tweedehands body' s lagen ook dicht bij elkaar. Ergens las ik dat de 5D het zelfs beter zou doen op AF gebied als de 1D. Dus ik betwijfel of je er slim aan doet met je 1D. En je lenzen he, beide lenzen zullen het nog best wel goed doen voor een niet professional. Het zal niet de ultieme scherpte geven, maar ik denk dat de beelden prima bruikbaar zijn voor je vakantie fotoboek.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #23
                  Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door lumafoto Bekijk bericht
                  1/7 van de prijs er af per jaar lijkt mij wel veel. Mijn camera's zijn verzekerd en verliezen bij diefstal slechts 5% per jaar (wel maar maximum 10 jaar verzekerbaar). En ik mag zeggen dat gaat heel eerlijk Ik werd eens bestolen op een trein, een week nadat de camera een jaar oud was en toch werd mij maar 5% minder terugbetaald binnen de week.
                  Dat lijkt mij een soort omnium contract dat je dan hebt. Dat heeft een totaal vertekend beeld.
                  Verzekeren = risico berekenen + winst.
                  Ergens zal je dat dan wel betalen.
                  Ik ben er zeker van dat je naar een verzekeraar kan stappen en vragen om het dubbel uit te betalen van de waarde van je toestel. Waarom niet?
                  Je zal er dan wel naar betalen in premie. Ooit betaal je het toch of je wil of niet.

                  Echter mag je deze voorwaarden van uw contract niet meenemen in de berekening van de tweedehandswaarde van een toestel. Je verkoopt hem trouwens ook zonder die verzekering bij.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Dat lijkt mij een soort omnium contract dat je dan hebt. Dat heeft een totaal vertekend beeld.
                    Verzekeren = risico berekenen + winst.
                    Ergens zal je dat dan wel betalen.
                    Ik ben er zeker van dat je naar een verzekeraar kan stappen en vragen om het dubbel uit te betalen van de waarde van je toestel. Waarom niet?
                    Je zal er dan wel naar betalen in premie. Ooit betaal je het toch of je wil of niet.

                    Echter mag je deze voorwaarden van uw contract niet meenemen in de berekening van de tweedehandswaarde van een toestel. Je verkoopt hem trouwens ook zonder die verzekering bij.
                    Ja, ik ben ook benieuwd naar de premie die je betaalt voor dergelijke verzekering.


                    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                    Comment


                    • #25
                      Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                      een nieuwe kost nu 2500€ met 5 jaar garantie er op, dan koopt je beter een nieuwe

                      Comment


                      • #26
                        Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                        Vriend van mij kocht ene met 10 000 clicks in Fotokonijnenberg voor 2000 euro incl 1 jaar en nam voor 100 euro ( ongeveer) een extra jaar garantie erbij. Dit was 4 maand geleden ongeveer. Dus een particulier zou er rond de 1750 EUR voor kunnen vragen ( zonder garantie ) imo ... Maar tis puur vraag en aanbod. Zet je hem voor 2200 euro, kan het zijn dat iemand effectief zoveel geeft ... .

                        Comment


                        • #27
                          Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                          je zo zot zijn voor 2200€ een kleine 300€ meer en je heb een nieuwe plus 5 jaar garantie op aankoopbewijs

                          Comment


                          • #28
                            Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                            Prijs is eenvoudig te berekenen:
                            Toestel heeft een verwachte levensduur van 7 jaar.
                            Je hebt er bijna 1 jaar van gebruikt, dus 1/7de van de prijs af en je hebt een eerlijke prijs.
                            In het eerste jaar verlies je meer.
                            Als een toestel nieuw 2000€ kost zou ik tweedehands nooit meer dan 1500€ betalen. Anders koop ik nieuw.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                              Zo denk ik er ook over. Na 1 jaar 75%, anders koop ik nieuw.

                              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

                              Comment


                              • #30
                                Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franky S Bekijk bericht
                                een nieuwe kost nu 2500€ met 5 jaar garantie er op, dan koopt je beter een nieuwe
                                Hoewel alleen op 18 april: € 2200,- http://www.ibood.com/nl/nl/product-s...-iii-body.html

                                Comment

                                Working...
                                X