Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijking Dpreview D5 - D850 - D3S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vergelijking Dpreview D5 - D850 - D3S

    Gewoon uit curiositeit eens opgezocht….. Ondanks de grote vooruitgang qua techniek ondertussen blijven ze alledrie 89% te halen….. Eigenlijk zou men dat toch moeten aanpassen?

    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Vergelijking Dpreview D5 - D850 - D3S

    die 89% is nog steeds de score van het moment wanneer de review gemaakt is.

    Comment


    • #3
      Re: Vergelijking Dpreview D5 - D850 - D3S

      Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
      die 89% is nog steeds de score van het moment wanneer de review gemaakt is.
      Klopt maar een aanpassing zodat ze met de huidige toestellen vergeleken kunnen worden zou leuk zijn.....
      Nu krijg je een vertekend beeld als je gaat vergelijken....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Vergelijking Dpreview D5 - D850 - D3S

        Hoi,

        waarom zou je een camera uit oktober 2009 willen vergelijken met camera's uit 2016/2017?
        Vooruitgang of het tegenvallen van vooruitgang meten?
        Dan zouden de reviewers nú 2% moeten geven... omdat over 25 jaar wellicht 99,5 % gehaald kan worden.
        Ik ben niet zo geïnteresseerd in het verschil tussen mijn eerste digitale spiegeldoos en m'n huidige nieuwe... Een Canon EOS 350D en een Nikon D850.
        Prijsverschil weet ik wel... een dikke €3000,-... 12 jaar ertussen... betaalbare instapcamera toen tot toppertje van nu...
        Toen ISO 400 al bijna gewaagd... nu...

        Comment


        • #5
          Re: Vergelijking Dpreview D5 - D850 - D3S

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Klopt maar een aanpassing zodat ze met de huidige toestellen vergeleken kunnen worden zou leuk zijn.....
          Nu krijg je een vertekend beeld als je gaat vergelijken....
          een kever van 1960 vergelijken met een nieuwe beetle is een vergelijking die toch ook niet op gaat?
          Je kan beiden vergelijken maar dan ga je inderdaad een vertekend beeld krijgen.

          Comment


          • #6
            Re: Vergelijking Dpreview D5 - D850 - D3S

            Die scores hebben sowieso geen al te grote waarde. Degene die de testen uitvoert, geeft aan elk onderdeel een weging die voor mij misschien helemaal anders zou zijn en voor elk van ons nog eens anders. OK, je hebt een idee van de onderlinge verschillen tussen camera's, maar veel interessanter zijn de bevindingen van de afzonderlijke onderdelen, en dan uiteraard in hun eigen tijdperk. Zoals al gezegd: Iso waarden nu en tien jaar geleden.... Toen ik mijn D 200 kocht werd die alom geprezen, nu gaat hij door het leven als 'ruisbak'.... Maar hij ligt wél nog even prettig in de hand als de eerste dag. En op dat onderdeel moeten veel moderne camera's nog altijd onderdoen voor de D 200. Maar misschien denken jullie ook daar weer helemaal anders over hé !

            Comment


            • #7
              Re: Vergelijking Dpreview D5 - D850 - D3S

              Ik had hier nog een vraag over en die is misschien iets beter te vergelijken.

              Zelf fotografeer ik met een d3s in relatief donkere lichtomstandigheden (avondrecepties, feesten, ...).

              Ik twijfel al een eindje om mijn d3s te vervangen door een d5. De hoofdreden is omdat ik meen dat de ISO opnieuw een stuk naar boven is tov mijn huidige toestel.

              Kijk je naar de maximum ISO prestatie, dan lijkt dat ook te kloppen. (Max ISO 102.400 vs 12.800)

              Kijk ik naar de zogenoemde "low light ISO", dan steekt de d3s tov de d5 daar nog steeds boven uit (Low Light ISO 3253(d3s) vs 2434(d5) - http://cameradecision.com/compare/Nikon-D3S-vs-Nikon-D5).

              Mag ik hieruit besluiten dat voor die specifieke toepassing de d3s toch nog het betere toestel is?
              www.vulstekebvba.be

              Comment


              • #8
                Re: Vergelijking Dpreview D5 - D850 - D3S

                Laurens, kijk de D3S heeft grotere pixels als de D5. Het kan zijn dat hierdoor de D3S op lage ISO' s beter presteert. Maar door de vooruitgang van de AD's, dat het weinige licht beter kan versterkt worden. Maar dat ze nooit zo goed werken, als dat er theoretische mogelijk is bij wel voldoende licht. Is het beetje te volgen?
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Vergelijking Dpreview D5 - D850 - D3S

                  Ik heb een D3 , D4 gehad en nu een D5.
                  Een D5 is op vlak van hoge iso stukken beter dan al zijn voorgangers.
                  Ik volg de theoretische getallekes niet en vind ze ook niet belangrijk.
                  Wat ik ondervind is voor mij belangrijk.
                  Dag en nacht verschil !

                  Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vergelijking Dpreview D5 - D850 - D3S

                    Dank voor de reactie!
                    www.vulstekebvba.be

                    Comment


                    • #11
                      Verschil in resultaat met hoge ISO's tussen de D3S en de D3 waren echt wel enorm.....ik heb beiden gehad, dat verschil was echt heel groot.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment

                      Working...
                      X