Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Sony a77 naar Fuji x-t20 of x-t2?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van Sony a77 naar Fuji x-t20 of x-t2?

    Ik heb nu een Sony a77 met uitgebreid glas.
    Ik overweeg al enige tijd de overstap naar een systeemcamera omdat mijn camera soms toch wat groot en zwaar uitvalt en niet zo handig is om bij me te dragen (op wandelingen of wanneer de 3 kinderen erbij zijn).
    Mijn type fotografie is (althans een poging tot) landschap, macro en ook voor thuis (de kindjes) en op vakantie.

    Na heel wat vergelijkingswerk kwam ik uit bij Fuji, mb. de x-t20 of de x-t2. Lijkt dit een logische overstap? FF is niet noodzakelijk, zoveel glas als nu heb ik ook niet meer nodig dus een standaard zoom (zoals de 18-55 f2.8-4), eventueel uitgebreid met een tele + mogelijkheden naar macro en ik ben al tevreden. De x-t2 heeft geen build-in flash maar ik gebruik die nu op mijn a77 ook zelden of nooit en bij de x-t2 komt er een kleine opzetflitser bij (de vrouw zal dan ook tevreden zijn).

    Ik vond ook macro extension tubes terug voor Fuji. Iemand ervaringen mee?
    Of is er iemand met ervaringen met een ...-mount to x-mount? Ik vond online een "sony a-mount to x-mount" maar wat zijn de min-punten hieraan? Ik ben tevreden van mijn Tamron 90mm macro lens en zou deze eventueel willen verder gebruiken tenzij dit niet gaat gaat of zwaar verlies aan kwaliteit geeft.

    Alvast bedankt voor tips en advies.
    Last edited by -Dee-; 22 februari 2018, 09:43. Reden: toevoeging bij onafgemaakte zin...
    Sony α7ii
    5OOpx

  • #2
    Re: Van Sony a77 naar Fuji x-t20 of x-t2?

    Zou eens naar de sony a6300 kijken of de a6500 indien sport je ding is. LA-EA1 of LA-EA3 adapter indien AF motor in de lens, LA-EA4 of LA-EA2 indien geen ingebouwde AF motor kan ook gebruikt worden voor lenzen met AF-motor.
    LA-EA3 en LA-EA4 zijn in principe voor FF maar evengoed bruikbaar voor APS, LA-EA2 wordt niet meer gemaakt trouwens.
    Indien je veel portretten maakt zou ik zekers niet twijfelen oog-detectie tracking is in dat geval een zeer handige feature beschikbaar op deze toestellen.
    www.polartha.com

    Comment


    • #3
      Re: Van Sony a77 naar Fuji x-t20 of x-t2?

      Bedankt voor de info. Ik neem dit eveneens in overweging hoewel ik mij niet gebonden voel aan Sony (ondanks mijn bestaande set).
      Anderen die de stap naar Fuji hebben gezet die hun ervaring willen delen?
      Sony α7ii
      5OOpx

      Comment


      • #4
        Re: Van Sony a77 naar Fuji x-t20 of x-t2?

        voor landschap is de Fuji X-T2 wat mij betreft zeer de moeite waard.
        Voor sport en natuur... blijft voor mij de DSLR onklopbaar
        Bezit zelf de XT2 en als dslr canon 6d en 7d mkii.
        Naar objectieven toe lijkt mij dat Fuji "onklopbaar" is... just my 2cts..
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Van Sony a77 naar Fuji x-t20 of x-t2?

          Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
          voor landschap is de Fuji X-T2 wat mij betreft zeer de moeite waard.
          Voor sport en natuur... blijft voor mij de DSLR onklopbaar
          Bezit zelf de XT2 en als dslr canon 6d en 7d mkii.
          Naar objectieven toe lijkt mij dat Fuji "onklopbaar" is... just my 2cts..
          Bedankt voor de "proef ondervindelijke" bevestiging van de dingen die ik al las en terug vond.
          Welke objectieven gebruik je zelf op de x-t2?
          Sony α7ii
          5OOpx

          Comment


          • #6
            Re: Van Sony a77 naar Fuji x-t20 of x-t2?

            Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
            Bedankt voor de "proef ondervindelijke" bevestiging van de dingen die ik al las en terug vond.
            Welke objectieven gebruik je zelf op de x-t2?
            naast X-T2 heb ik de X-E2 en als objectieven : 35 mm 1.4, 56 mm 1.2, 10-24, 23 mm 1.4, 18-55 mm en samyang 12 mm 2.0 (manueel). Deze laatste lens is mijn voorkeur voor landschappen. Op het gebied van scherpte en bokeh zijn ze mekaar meer dan waard... voor mij zijn de Fuji objectieven de beste op de markt (heb ook een aantal canon lenzen dus ik kan vergelijken).
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Re: Van Sony a77 naar Fuji x-t20 of x-t2?

              Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
              naast X-T2 heb ik de X-E2 en als objectieven : 35 mm 1.4, 56 mm 1.2, 10-24, 23 mm 1.4, 18-55 mm en samyang 12 mm 2.0 (manueel). Deze laatste lens is mijn voorkeur voor landschappen. Op het gebied van scherpte en bokeh zijn ze mekaar meer dan waard... voor mij zijn de Fuji objectieven de beste op de markt (heb ook een aantal canon lenzen dus ik kan vergelijken).
              Bedankt voor de info. Ik zou me willen beperken tot de 18-55mm f2.8-4. Voor een kitlens zou deze van zeer hoge kwaliteit zijn, althans dat lees ik toch vaak over dit objectief. De Samyang 12mm is niet aan mij besteed, ondanks zijn lage prijs. Ik zou die veel te weinig gebruiken.
              Sony α7ii
              5OOpx

              Comment


              • #8
                Re: Van Sony a77 naar Fuji x-t20 of x-t2?

                Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                Bedankt voor de info. Ik zou me willen beperken tot de 18-55mm f2.8-4. Voor een kitlens zou deze van zeer hoge kwaliteit zijn, althans dat lees ik toch vaak over dit objectief. De Samyang 12mm is niet aan mij besteed, ondanks zijn lage prijs. Ik zou die veel te weinig gebruiken.
                Inderdaad 18-55 is naar mijn mening het beste "kit"objectief op de markt... ongeacht het merk.
                nikon coolpix s9100

                Comment


                • #9
                  Re: Van Sony a77 naar Fuji x-t20 of x-t2?

                  Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                  Ik heb nu een Sony a77 met uitgebreid glas.
                  Ik overweeg al enige tijd de overstap naar een systeemcamera omdat mijn camera soms toch wat groot en zwaar uitvalt en niet zo handig is om bij me te dragen (op wandelingen of wanneer de 3 kinderen erbij zijn).
                  Mijn type fotografie is (althans een poging tot) landschap, macro en ook voor thuis (de kindjes) en op vakantie.

                  Na heel wat vergelijkingswerk kwam ik uit bij Fuji, mb. de x-t20 of de x-t2. Lijkt dit een logische overstap? FF is niet noodzakelijk, zoveel glas als nu heb ik ook niet meer nodig dus een standaard zoom (zoals de 18-55 f2.8-4), eventueel uitgebreid met een tele + mogelijkheden naar macro en ik ben al tevreden. De x-t2 heeft geen build-in flash maar ik gebruik die nu op mijn a77 ook zelden of nooit en bij de x-t2 komt er een kleine opzetflitser bij (de vrouw zal dan ook tevreden zijn).

                  Ik vond ook macro extension tubes terug voor Fuji. Iemand ervaringen mee?
                  Of is er iemand met ervaringen met een ...-mount to x-mount? Ik vond online een "sony a-mount to x-mount" maar wat zijn de min-punten hieraan? Ik ben tevreden van mijn Tamron 90mm macro lens en zou deze eventueel willen verder gebruiken tenzij dit niet gaat gaat of zwaar verlies aan kwaliteit geeft.

                  Alvast bedankt voor tips en advies.
                  Ik heb beide Camera's.. X-T2 en X-T20.
                  Komende van Canon (FF en APS) en een 3-4 tal jaar tussenstop M43 camera's... met Fuji kennis gemaakt (X-T10) en even samengelopen met M43 camera's.
                  Ondertussen alleen Fuji nu

                  Wat Spikkesenior schrijft is zeker correct.. DSLR voor Sport en Wild life de beste keuze .. al was het maar vanwege de geschikte objectieven alleen al (en accu verbruik) (Zowel Canon als Nikon)
                  Een X-T20 en 18-55 2.8-4 is zeker en vast een goede combinatie. Zeer goede lichte en compacte lens en in combo met de X-T20 ben je sowieso geheel compact op stap.
                  De logische tele erbij is de 55-200 3.5-4.8 ... compact , licht, niet te duur, stille AF, IOS en goede close-up eigenschappen.
                  Met Macro geen ervaring bij Fuji. Als je uw Tamron Macro lens wil gebruiken zal dat wel werken in manuele focus met die Sony tot X-Mount (ik heb geen ervaring met adapters)

                  In jouw geval zou een A7 ook wel een optie kunnen zijn.
                  Misschien de aankomende (denk ik) A7MKIII ? (non R)
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Van Sony a77 naar Fuji x-t20 of x-t2?

                    Bedankt voor de extra info. Ik denk dat ik mij nog wat verder ga verdiepen in de x-t2 en x-t20 om dan te beslissen.
                    Sony α7ii
                    5OOpx

                    Comment


                    • #11
                      Re: Van Sony a77 naar Fuji x-t20 of x-t2?

                      Die 18-55 f2.8-4 kitlens is een super standaard objectief. Klein, licht, compact en erg goed.
                      Fuji beschikt nu ook over een volwaardig 1:1 macro 80mm objectief.
                      Omdat ik zelf me ook niet echt meer bezig hou met macro heb ik zo'n macro extention tube van Fuji. De 11.Dat doet goed zijn werk. Het is natuurlijk geen echt macro objectief dat je dan hebt.

                      De 10-24 f4 objectief kan ik je ook sterk aanbevelen. Ook niet groot en zwaar en daarmee kan je een heel stuk wijder dan de 18-55.
                      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                      Comment

                      Working...
                      X