Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Fuji naar Sony?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van Fuji naar Sony?

    Momenteel een X-H1 met 35mm F2.0, 10-24 F4.0 en 50-140 F2.8 met TC 1.4. Op zich een prima set. Maar ik ben zo aan het twijfelen om naar de Sony A7 III over te stappen, puur omwille van de fullframe.
    Maar het is wel een duurdere set, zeker naar lenzen toe.
    Iemand ervaring met de 35 F2.8, 24-105 F4.0? Hier zou ik eventueel mee willen starten.

  • #2
    Re: Van Fuji naar Sony?

    De 24-105/F4 staat ook op mijn lijstje. icm de A7II.

    Ik heb zopas de 70-200mm F4 OSS aangekocht.
    De beste lens die ooit heb gehad was de AF-S 80-200 F2.8 (Nikon)
    De Sony lens doet daar, in IQ, niet voor onder. Gewoon scherp, vanaf F4, het hele zoombereik.
    Mooi kleurencontrast, scherp, mooi bokeh ... ik was echt verrast.
    En dat op de A6300. mooie combinatie.

    De 35mm F2.8 is imo een nobrainer voor de prijs dat ze nu staat...(stond!)
    Last edited by w00ha; 11 juli 2018, 17:15.

    Comment


    • #3
      Re: Van Fuji naar Sony?

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      De 24-105/F4 staat ook op mijn lijstje. icm de A7II.

      Ik heb zopas de 70-200mm F4 OSS aangekocht.
      De beste lens die ooit heb gehad was de AF-S 80-200 F2.8 (Nikon)
      De Sony lens doet daar, in IQ, niet voor onder. Gewoon scherp, vanaf F4, het hele zoombereik.
      Mooi kleurencontrast, scherp, mooi bokeh ... ik was echt verrast.
      En dat op de A6300. mooie combinatie.

      De 35mm F2.8 is imo een nobrainer voor de prijs dat ze nu staat.
      Bedankt voor je reply. De 70-200 zal ik pas later aanschaffen denk ik. Het is allemaal wel wat duurder dan Fuji, en heel beperkte keuze in wide-primes.

      Comment


      • #4
        Re: Van Fuji naar Sony?

        A7-II met FE35 (of 24-70/4, of andere) kan je bij mij komen proberen Rudy. Ik ben er heel tevreden van.
        Ondertussen een RX10-III aangeschaft. Ik ga als gevolg een aantal lenzen verkopen, maar de A7-II en FE35 hou ik :-).
        Een 24-105 heb ik geen ervaring mee.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Van Fuji naar Sony?

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          beperkte keuze in wide-primes.
          Mocht het je wat zeggen, mijn 28/2 gaat ook weg.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Van Fuji naar Sony?

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            A7-II met FE35 (of 24-70/4, of andere) kan je bij mij komen proberen Rudy. Ik ben er heel tevreden van.
            Ondertussen een RX10-III aangeschaft. Ik ga als gevolg een aantal lenzen verkopen, maar de A7-II en FE35 hou ik :-).
            Een 24-105 heb ik geen ervaring mee.
            Thanks for the offer ;-) Ik hou het in het achterhoofd.

            Comment


            • #7
              Re: Van Fuji naar Sony?

              Wat wil je bereiken Rudy met de overstap?

              Als ik je lenzen nu bekijk dan ligt het bereik van de 24-105 hier buiten...

              Ook een overstap van Fuji 35/2 naar Sony FF 35/2.8 geeft niet meer scherptediepte en zelfs 1 stop minder licht?

              Comment


              • #8
                Re: Van Fuji naar Sony?

                Ik wil bekijken of ik terug naar FF wil gaan (mijn laatstse FF was de Canon 5DmkI), die grotere sensor heeft toch wel voordelen, zeker ivm dieptescherpte.
                Een lens op 2.8 FF zal zeker niet slechter presteren dan een 2.0 op crop.
                Blijft ook nog het high-iso voordeel van de FF, zeker deze A7 III
                Pas op, ik ben er nog niet uit, de lenzen zijn zeker niet zoals de Fuji line-up, waar je prijs kwaliteit meer hebt dan de Sony line-up, ofwel betaalbaar maar geen top, ofwel duur, (G), ofwel héél duur (G master)
                Overigens, als ik de Fuji houd, komt er nog een 10-24 F4.0 bij vermoed ik, of anders nog 2 primes... keuze genog bij Fuji

                Comment


                • #9
                  Re: Van Fuji naar Sony?

                  op FF is 50 of 55mm het equivalent van 35mm crop dus een 50mm F2,8 op FF geeft deze zelfde scherpte diepte als 35/2 op APS.
                  FF heeft minstens 1 stop voordeel wat licht betreft.
                  Al een paar maandjes oud, overzicht equivalente lenzen Fuji-Sony E-mount

                  Last edited by polartha; 10 juli 2018, 16:33.
                  www.polartha.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Van Fuji naar Sony?

                    Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                    op FF is 50 of 55mm het equivalent van 35mm crop dus een 50mm F2,8 op FF geeft deze zelfde scherpte diepte als 35/2 op APS.
                    FF heeft minstens 1 stop voordeel wat licht betreft.
                    Al een paar maandjes oud, overzicht equivalente lenzen Fuji-Sony E-mount

                    Bedankt voor het mooie overzicht.
                    Helaas kan ik niet 2x winnen, als ik met de lens 1 stop win (Sony 4.0 vs fuji 2.8), dan is het voordeel in dieptescherpte weer weg. (blijft wel nog de 1 stop in high iso over)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Van Fuji naar Sony?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Helaas kan ik niet 2x winnen, als ik met de lens 1 stop win (Sony 4.0 vs fuji 2.8), dan is het voordeel in dieptescherpte weer weg. (blijft wel nog de 1 stop in high iso over)
                      Volgens de testen die ik al gezien heb is het verschil met de A7III wel 2 stops op hoge iso denk ik...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Van Fuji naar Sony?

                        Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                        FF heeft minstens 1 stop voordeel wat licht betreft.
                        Leg dat eens uit? Als ik mijn camera van FX op DX zet verandert er niks. De lichtopbrengst per opp is exact gelijk.
                        De lichtsterkte is een lenseigenschap en die kan de camera niet wijzigen.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Van Fuji naar Sony?

                          Ik denk dat de discussie alleen interessant is als je met je de Sony dingen zou kunnen doen die met de Fuji niet lukken. Voor de beeldhoek van een 35mm op je Fuji zou je een 50mm op de Sony moeten zetten. De Fe 1.8 50mm is zo gek nog niet, zeker voor de prijs. Met een f4 16-35 en 70-200 zou je denk ik uitstekend materiaal hebben en ongeveer dezelfde mogelijkheden als met je huidige optiek.
                          Wil je in beeldkwaliteit echt een enorme slag maken, dan zou je als body de A7R ii kunnen kiezen, zeker tweedehands heb je dan een fantastische beeldkwaliteit voor een zeer redelijke prijs.
                          Bijkomend geeft Sony door de full frame sensor de mogelijkheid ook allerlei oudere objectieven met adapter te gebruiken voor wat ze waard zijn.

                          BTW De 24-105mm is uitstekend en maakt dat je ook met een lens in veel situaties uit de voeten kunt.
                          Last edited by Spanjaart; 11 juli 2018, 16:01.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: Van Fuji naar Sony?

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Leg dat eens uit? Als ik mijn camera van FX op DX zet verandert er niks. De lichtopbrengst per opp is exact gelijk.
                            De lichtsterkte is een lenseigenschap en die kan de camera niet wijzigen.
                            Een FF sensor is niet te vergelijken met een cropsensor. en een gecropte FF is weer wat anders.
                            Maar ik ga uiteraard niet croppen met een FF, dat is zinloos.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Van Fuji naar Sony?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              Ik denk dat de discussie alleen interessant is als je met je de Sony dingen zou kunnen doen die met de Fuji niet lukken. Voor de beeldhoek van een 35mm op je Fuji zou je een 50mm op de Sony moeten zetten. De Fe 1.8 50mm is zo gek nog niet, zeker voor de prijs. Met een f4 16-35 en 70-200 zou je denk ik uitstekend materiaal hebben en ongeveer dezelfde mogelijkheden als met je huidige optiek.
                              Wil je in beeldkwaliteit echt een enorme slag maken, dan zou je als body de A7R ii kunnen kiezen, zeker tweedehands heb je dan een fantastische beeldkwaliteit voor een zeer redelijke prijs.
                              Bijkomend geeft Sony door de full frame sensor de mogelijkheid ook allerlei oudere objectieven met adapter te gebruiken voor wat ze waard zijn.

                              BTW De 24-105mm is uitstekend en maakt dat je ook met een lens in veel situaties uit de voeten kunt.
                              Uiteraard heb ik een beetje het gas syndroom....

                              Maar ik denk te starten met de 28 2.0, 85 1.8 en de 70-200 4.0

                              Comment

                              Working...
                              X