Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 25

Discussie: Van Fuji naar Sony?

Standaard Van Fuji naar Sony?

Momenteel een X-H1 met 35mm F2.0, 10-24 F4.0 en 50-140 F2.8 met TC 1.4. Op zich een prima set. Maar ik ben zo aan het twijfelen om naar de Sony A7 III over te stappen, puur omwille van de fullframe.
    Maar het is wel een duurdere set, zeker naar lenzen toe.
    Iemand ervaring met de 35 F2.8, 24-105 F4.0? Hier zou ik eventueel mee willen starten.

Standaard Re: Van Fuji naar Sony?

De 24-105/F4 staat ook op mijn lijstje. icm de A7II.

Ik heb zopas de 70-200mm F4 OSS aangekocht.
    De beste lens die ooit heb gehad was de AF-S 80-200 F2.8 (Nikon)
    De Sony lens doet daar, in IQ, niet voor onder. Gewoon scherp, vanaf F4, het hele zoombereik.
    Mooi kleurencontrast, scherp, mooi bokeh ... ik was echt verrast.
    En dat op de A6300. mooie combinatie.

De 35mm F2.8 is imo een nobrainer voor de prijs dat ze nu staat...(stond!)
    Laatst gewijzigd door w00ha; 11 juli 2018 om 17:15

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    De 24-105/F4 staat ook op mijn lijstje. icm de A7II.

Ik heb zopas de 70-200mm F4 OSS aangekocht.
    De beste lens die ooit heb gehad was de AF-S 80-200 F2.8 (Nikon)
    De Sony lens doet daar, in IQ, niet voor onder. Gewoon scherp, vanaf F4, het hele zoombereik.
    Mooi kleurencontrast, scherp, mooi bokeh ... ik was echt verrast.
    En dat op de A6300. mooie combinatie.

De 35mm F2.8 is imo een nobrainer voor de prijs dat ze nu staat.
    Bedankt voor je reply. De 70-200 zal ik pas later aanschaffen denk ik. Het is allemaal wel wat duurder dan Fuji, en heel beperkte keuze in wide-primes.

A7-II met FE35 (of 24-70/4, of andere) kan je bij mij komen proberen Rudy. Ik ben er heel tevreden van.
    Ondertussen een RX10-III aangeschaft. Ik ga als gevolg een aantal lenzen verkopen, maar de A7-II en FE35 hou ik :-).
    Een 24-105 heb ik geen ervaring mee.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    beperkte keuze in wide-primes.
    Mocht het je wat zeggen, mijn 28/2 gaat ook weg.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    A7-II met FE35 (of 24-70/4, of andere) kan je bij mij komen proberen Rudy. Ik ben er heel tevreden van.
    Ondertussen een RX10-III aangeschaft. Ik ga als gevolg een aantal lenzen verkopen, maar de A7-II en FE35 hou ik :-).
    Een 24-105 heb ik geen ervaring mee.
    Thanks for the offer ;-) Ik hou het in het achterhoofd.

Wat wil je bereiken Rudy met de overstap?

Als ik je lenzen nu bekijk dan ligt het bereik van de 24-105 hier buiten...

Ook een overstap van Fuji 35/2 naar Sony FF 35/2.8 geeft niet meer scherptediepte en zelfs 1 stop minder licht?

Ik wil bekijken of ik terug naar FF wil gaan (mijn laatstse FF was de Canon 5DmkI), die grotere sensor heeft toch wel voordelen, zeker ivm dieptescherpte.
    Een lens op 2.8 FF zal zeker niet slechter presteren dan een 2.0 op crop.
    Blijft ook nog het high-iso voordeel van de FF, zeker deze A7 III
    Pas op, ik ben er nog niet uit, de lenzen zijn zeker niet zoals de Fuji line-up, waar je prijs kwaliteit meer hebt dan de Sony line-up, ofwel betaalbaar maar geen top, ofwel duur, (G), ofwel héél duur (G master)
    Overigens, als ik de Fuji houd, komt er nog een 10-24 F4.0 bij vermoed ik, of anders nog 2 primes... keuze genog bij Fuji

op FF is 50 of 55mm het equivalent van 35mm crop dus een 50mm F2,8 op FF geeft deze zelfde scherpte diepte als 35/2 op APS.
    FF heeft minstens 1 stop voordeel wat licht betreft.
    Al een paar maandjes oud, overzicht equivalente lenzen Fuji-Sony E-mount

Laatst gewijzigd door polartha; 10 juli 2018 om 16:33

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
    op FF is 50 of 55mm het equivalent van 35mm crop dus een 50mm F2,8 op FF geeft deze zelfde scherpte diepte als 35/2 op APS.
    Al een paar maandjes oud, overzicht equivalente lenzen Fuji-Sony E-mount

Bedankt voor het mooie overzicht.
    Helaas kan ik niet 2x winnen, als ik met de lens 1 stop win (Sony 4.0 vs fuji 2.8), dan is het voordeel in dieptescherpte weer weg. (blijft wel nog de 1 stop in high iso over)

Helaas kan ik niet 2x winnen, als ik met de lens 1 stop win (Sony 4.0 vs fuji 2.8), dan is het voordeel in dieptescherpte weer weg. (blijft wel nog de 1 stop in high iso over)
    Volgens de testen die ik al gezien heb is het verschil met de A7III wel 2 stops op hoge iso denk ik...

Leg dat eens uit? Als ik mijn camera van FX op DX zet verandert er niks. De lichtopbrengst per opp is exact gelijk.
    De lichtsterkte is een lenseigenschap en die kan de camera niet wijzigen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Ik denk dat de discussie alleen interessant is als je met je de Sony dingen zou kunnen doen die met de Fuji niet lukken. Voor de beeldhoek van een 35mm op je Fuji zou je een 50mm op de Sony moeten zetten. De Fe 1.8 50mm is zo gek nog niet, zeker voor de prijs. Met een f4 16-35 en 70-200 zou je denk ik uitstekend materiaal hebben en ongeveer dezelfde mogelijkheden als met je huidige optiek.
    Wil je in beeldkwaliteit echt een enorme slag maken, dan zou je als body de A7R ii kunnen kiezen, zeker tweedehands heb je dan een fantastische beeldkwaliteit voor een zeer redelijke prijs.
    Bijkomend geeft Sony door de full frame sensor de mogelijkheid ook allerlei oudere objectieven met adapter te gebruiken voor wat ze waard zijn.

BTW De 24-105mm is uitstekend en maakt dat je ook met een lens in veel situaties uit de voeten kunt.
    Laatst gewijzigd door Spanjaart; 11 juli 2018 om 16:01
    Sony, Nikon en Olympus
    Fotoseries

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Leg dat eens uit? Als ik mijn camera van FX op DX zet verandert er niks. De lichtopbrengst per opp is exact gelijk.
    Een FF sensor is niet te vergelijken met een cropsensor. en een gecropte FF is weer wat anders.
    Maar ik ga uiteraard niet croppen met een FF, dat is zinloos.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
    Ik denk dat de discussie alleen interessant is als je met je de Sony dingen zou kunnen doen die met de Fuji niet lukken. Voor de beeldhoek van een 35mm op je Fuji zou je een 50mm op de Sony moeten zetten. De Fe 1.8 50mm is zo gek nog niet, zeker voor de prijs. Met een f4 16-35 en 70-200 zou je denk ik uitstekend materiaal hebben en ongeveer dezelfde mogelijkheden als met je huidige optiek.
    Wil je in beeldkwaliteit echt een enorme slag maken, dan zou je als body de A7R ii kunnen kiezen, zeker tweedehands heb je dan een fantastische beeldkwaliteit voor een zeer redelijke prijs.
    Bijkomend geeft Sony door de full frame sensor de mogelijkheid ook allerlei oudere objectieven met adapter te gebruiken voor wat ze waard zijn.

BTW De 24-105mm is uitstekend en maakt dat je ook met een lens in veel situaties uit de voeten kunt.
    Uiteraard heb ik een beetje het gas syndroom....

Maar ik denk te starten met de 28 2.0, 85 1.8 en de 70-200 4.0

Als je 24mp crop sensor vergelijkt met 24mp FF sensor dan ga je zien dat de oppervlakte per pixel (sensel) op FF groter is. Dus per pixel ontvang je meer licht op een FF wat zich vertaalt in betere ISO-prestaties en een hoger dynamisch bereik, zeg maar betere algemene beeldkwaliteit.
    Als je 24mp FF toestel in crop mode gebuikt hou je maar 9mp over wat de kwaliteit drastisch verlaagt, zekers op hoge ISO.

Als je 24mp crop sensor vergelijkt met 24mp FF sensor dan ga je zien dat de oppervlakte per pixel (sensel) op FF groter is. Dus per pixel ontvang je meer licht op een FF wat zich vertaalt in betere ISO-prestaties en een hoger dynamisch bereik, zeg maar betere algemene beeldkwaliteit.
    Als je 24mp FF toestel in crop mode gebuikt hou je maar 9mp over wat de kwaliteit drastisch verlaagt, zekers op hoge ISO.
    Veronderstel dat je in crop mode de sensor niet volledig benut !?want anders zou je met 9Mp wel héél "grote" pixels verkrijgen en door de verhouding signaal/ruis, wel goed presteren inzake ruis !?
    Groetjes

Lukathi

Rudi, ongetwijfeld heeft de Sony veel te bieden, maar ook ik zit op mijn honger en vind het jammer dat Fuji geen FF IS, maar eigenlijk mag je niet vergeten naar het aanbod én de prijzen te kijken van het beschikbare "glas"( die Sony objectieven gaan bijna richting Leica glas !!Maar dan zonder de resrwaarde van deze laatste!).Bij Sony kan je natuurlijk werken met allerhande glas !(jammer genoeg natuurlijk niet met je Fuji objectieven)
    En inzake ISO tja, daar is Fuji sowieso al een stop te optimistisch in, dus denk dat je ruim twee stops kan winnen met de Sony !?
    En inzake DOF, bij welk soort van fotografie wil je minder DOF ? Portret, studio, reportage,...?
    Groetjes

Lukathi

Dat heeft niks met licht te maken, maar met sensoreigenschappen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Dat heeft niks met licht te maken, maar met sensoreigenschappen.
    oh my God !

Keuze voor de 28mm en de 85mm is sowieso prima! Fantastische lenzen.
    Sony, Nikon en Olympus
    Fotoseries

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
    Rudi, ongetwijfeld heeft de Sony veel te bieden, maar ook ik zit op mijn honger en vind het jammer dat Fuji geen FF IS, maar eigenlijk mag je niet vergeten naar het aanbod én de prijzen te kijken van het beschikbare "glas"( die Sony objectieven gaan bijna richting Leica glas !!Maar dan zonder de resrwaarde van deze laatste!).Bij Sony kan je natuurlijk werken met allerhande glas !(jammer genoeg natuurlijk niet met je Fuji objectieven)
    En inzake ISO tja, daar is Fuji sowieso al een stop te optimistisch in, dus denk dat je ruim twee stops kan winnen met de Sony !?
    En inzake DOF, bij welk soort van fotografie wil je minder DOF ? Portret, studio, reportage,...?
    Als ik op dpreview ga pixelpeepen, zie ik tussen de 1 en 2 stops voordeel in high-iso's, en doe daar de fuji truuk van bijna 1 stop bij, en de Sony zou wel eens meer dan 2 stops in het voordeel kunnen zijn.
    Hetgeen ik zoek, is een camera die me op een citytrip leuke beelden met de 28mm kan geven (hier zal ik niet veel winnen met dof, wel in high iso's), af en toe een portraitje met de 85 1.8, (daar zal de winst toch wel aanzienlijk moeten zijn tegenover de 50-140 2.8, en dan met de tele 70-200 4.0 de typische zoo-uitstapjes met de club ;-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
    Keuze voor de 28mm en de 85mm is sowieso prima! Fantastische lenzen.
    Dacht ik ook. en betaalbaar. want dat is wel een schok, vergeleken met Fuji prijzen.

Dacht ik ook. en betaalbaar. want dat is wel een schok, vergeleken met Fuji prijzen.
    Kan ik begrijpen, maar als ik zie welk resultaat er uit een A7-reeks komt, dan vind ik de prijs voor zo'n FF-body met een paar lenzen zeker verantwoord. Aps-c of zelfs 1" is goedkoper en maakt ook hoe langer hoe mooiere beelden, maar als ik dynamisch bereik en kleurnuances van de FF ernaast leg, tja...
    Zelfs van mijn dochter mag die A7-II niet meer weg. Ook voor haar is het verschil overduidelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Kan ik begrijpen, maar als ik zie welk resultaat er uit een A7-reeks komt, dan vind ik de prijs voor zo'n FF-body met een paar lenzen zeker verantwoord. Aps-c of zelfs 1" is goedkoper en maakt ook hoe langer hoe mooiere beelden, maar als ik dynamisch bereik en kleurnuances van de FF ernaast leg, tja...
    Zelfs van mijn dochter mag die A7-II niet meer weg. Ook voor haar is het verschil overduidelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Zal het je binnen enkele dagen weten te vertellen. Als ik de reviews lees en bekijk, is de A7mk3 zelfs een rivaal met de D850 (op gebied van beeldkwaliteit en autofocus)
    Waar ik nu het meest naar benieuwd ben is het gebruiksgemak. De aanpassing van Fuji naar Sony.

Soortgelijke discussies

1. Van Sony a77 naar Fuji x-t20 of x-t2?
    Door -Dee- in forum Camera's
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 23 februari 2018, 13:21
  2. [ Sony ] Sony A6300 + 4 batterijen + 55 - 210 mm OS + Canon naar Sony mount
    Door Conceptualerror in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 10 november 2017, 06:37
  3. Van Sony A100 naar Sony A68?
    Door zuyderduyn in forum Camera's
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 26 februari 2017, 11:35
  4. Van Sony A500 naar Sony A7II
    Door RockPhotographyDummy in forum Camera's
    Reacties: 29
    Laatste bericht: 4 januari 2016, 13:28
  5. Van Sony alfa380 naar Sony alfa77???