Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van dslr naar Sony mirrorless

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Van dslr naar Sony mirrorless

    Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
    genoeg adaptermogelijkheden voor de lenzen van Canon en Nikon om te werken met Sony, met behoud of toevoeging van AF
    Dat lijkt mij een oplossing als je de lenzen al hebt, maar niet voor een nieuwe lens.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Van dslr naar Sony mirrorless

      Toch telkens weer een onderwerp dat emoties hoog doet oplaaien op een fotoforum Vorig weekend in Pairi Daiza tot mijn verbazing héél veel Nikon draagriempjes genre D3X00 en D5X00 tegengekomen. Of zaten de mirrorless toestellen misschien netjes weggeborgen vanwege het compacte formaat?

      Comment


      • #18
        Re: Van dslr naar Sony mirrorless

        Die zaten opgeborgen, omdat ze erachter waren gekomen dat het fotograferen niet ging...
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: Van dslr naar Sony mirrorless

          I'm not getting his point...Te veel, met veel emoties en alles door elkaar...
          Wat wil hij eigenlijk zeggen? Als iemand dit in 1 (lange) zin kan uitleggen...
          Last edited by Shurik; 26 augustus 2015, 21:47.
          http://lerrante.be/etoile/

          Comment


          • #20
            Re: Van dslr naar Sony mirrorless

            Oorspronkelijk geplaatst door hubje Bekijk bericht
            Is er dan al een adapter voor Nikon objectieven met behoud van AF op Sony E
            Er gaat eentje uitkomen, klik, maar ik zou toch effe de reviews afwachten. Je hebt al de metabones voor canon naar sony FE mount maar niet alle canon lenzen werken op de A7RII. De één doet het goed en de autofocus is redelijk snel en bij een ander werkt het dan weer minder of helemaal niet. En bij andere modellen dan de A7RII moet je het al helemaal niet proberen want de AF wordt dan onbruikbaar traag en dan moet je manueel focussen.

            Wil je niet voor verrassingen komen te staan dan kies je best Sony FE lenzen.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #21
              Re: Van dslr naar Sony mirrorless

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Wil je niet voor verrassingen komen te staan dan kies je best Sony FE lenzen.
              En daar laat men het volgens mijn bescheiden mening toch nog ruimschoots afweten. Geef mij maar mijn D750 met batterygrip en 70-200 2.8. Ik maal niet om het gewicht en ik wil de eerste camera nog tegenkomen aan € 2000 die hetzelfde presteert.
              Mvg,
              Gregory
              www.gvg-photo.com

              Comment


              • #22
                Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                Allez, de sensor is getest door DxOMark en hij staat helemaal bovenaan, Sony A7RIIvsD810vsA7R. Qua ruis moet die alleen de A7S laten voorgaan, 3443 vs 3702.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #23
                  Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                  Deze fotograaf schakelt met opzet niet (meteen) om naar Sony, omdat je met Sony nog te beperkt bent qua lenzen en andere accessoires.
                  zie deze link

                  Comment


                  • #24
                    Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    De meesten die overgaan op mirrorless vinden vooral de evf een meerwaarde. "What you see is what you get" geeft je toch de kans om de belichting van de eerste keer goed te krijgen want de meter op je camera kan je niet altijd vertrouwen.
                    What you see is what you think you might get. Eerlijk gezegd, wat ik in een evf of op schermpje zie is nooit wat ik op de foto (het scherm op pc) zie. Belichting van mijn Fuji en Sony loopt ver achter bij de Canon. En die is zeker niet beter dan wat ik met film en een handmeter op dia krijg.

                    Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
                    Laten we vooral niet vergeten dat er nog de Sony translucent mirror technologie is . Heb je én live view (gewoon handig) én phase detection AF (gewoon snel) én een EVF (ok, soms wou ik dat ik een gewone zoeker had).
                    LOL. Mijn Canon EOS RT had zo'n ding al 20 jaar geleden en dat was dan al een "nieuwe" versie van de Pellix van de jaren '60.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                      Verkoop van ILC ( fototoestellen met verwisselbare lenzen zoals DLSR en systeemcamera's) daalt wereldwijd, aandeel DSLR binnen ILC segment daalt en aandeel systeemcamera's stijgt.

                      In het verleden waren systeemcamera's benadeelt wat AF betreft, maar dat is ondertussen aan het veranderen dankzij geïntegreerde PDAF in combi met CDAF systemen, als voorbeeld de Samsung NX1 met continu AF bij 16 fps en 27mp, dus dit toestel is perfect bruikbaar voor sport wildlife etc. zelfs beter dan aps DSLR Bij gebruik van een snelle lens zijn ook de AF en de tracking functie van de a7rxii minsten evengoed aan deze van DSLR , en dit zowel bij weinig als veel licht. AF-van systeemcamera's is op 3 jaar tijd meer geëvolueerd dan dit van DSLR op 10 jaar en men mag verwachten dat dit zich zal doorzetten.

                      Men kan praktisch alle DSLR lenzen gebruiken op systeemcamera's en de A7Rii behoudt voor Sony en Canon lenzen de tracking en AF mogelijkheden met uitzondering van oogdetectie en oog tracking. Snelheid hangt af van gebruikte adapter en niet alle Canon lenzen werken even vlug, maar sommige werken volgens een aantal gebruikers zelfs vlugger op a7rii dan op hun canon toestel. Voor Nikon zijn er nog geen adapters met aanvaardbare AF, zouden er komen maar heb geen al te grote verwachtingen. Maar daarentegen werkt MF op de meeste systeemcameras vrij snel, in sommige situaties sneller dan AF en kun je dit mits de nodige ervaring zelfs gebruiken voor sport.

                      Hoge bomen vangen veel wind en dat is ook zo voor de a7rii , daar is geen forum dat je kunt openen, zijnde canon of wat dan ook, of men spreekt over de a7rii, velen beschouwen het als het beste FF toestel ooit gemaakt andere breken het af gelijk met de grond. Natuurlijk Canon vreest dat er verschillende gebruikers zullen overstappen en alle middelen worden gebruikt om de schade te beperken. Alhoewel daar is maar een middel open volgens mij, met een gelijkaardig toestel op de markt komen.

                      Daar is wel teveel hype rond de A7Rii gecreëerd met als gevolg dat sommige internationale winkelketens verklaren dat er nooit of te nooit zoveel toestellen in pr-order verkocht zijn geweest, dat is natuurlijk een gevolg van de gecreëerde hype. Men verwacht de hemel, maar die bestaat niet

                      De kans is vrij groot dat binnen een paar weken Sony een APS-toestel aankondigt met BSI-sensor zoals in de a7rii maar dan in aps formaat, dus te vergelijken met de samsung NX1 een toestel dat wat beeldkwaliteit en snelheid betreft toch de top is binnen het ILC aps segment.

                      Dus nu nog in APS DSLR investeren is niet meer zinnig, DSLR lenzen verkopen terwijl er nog markt voor is en overstap doen is veel zinniger.

                      Voor FF geldt gelijkaardig plaatje met uitzondering voor de pro reeks (1d, d4) maar ik vrees dat de opvolger van de a7s ook een BSI-sensor zal gebruiken maar dan met max +/- 20mp en dan zal de nadruk waarschijnlijk ook op snelheid komen te liggen waardoor voordeel pro toestellen ook voor groot deel teniet zal gedaan worden.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                        Ik heb 28 jaar Nikon gehad en nu nog een D70 die nog prima werkt.
                        Je krijgt daar nog geen 100€ meer voor.

                        Nu heb ik Fuji, Panasonic en Sony A7II
                        Dus van DSLR Nikon FF naar APS_C Fuji.
                        Panasonic FZ1000 en GM5 MFT formaat (klein, maar fijn ding)
                        Tot hier toe kan ik wel toegeven dat dit niet voor sommige zou volstaan.
                        Maar toen ik de Sony A7 in mijn handen hield, dacht ik direct ... Canon en Nikon gaan hier in de problemen komen.
                        En dat gaat niet lang meer duren vrees ik...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                          Vorige week in de nieuwsbrief van Matt Granger toevallig dit filmpje. Ik ben van mening dat dit een waarheid is als een koe, en dat hij meerdere nagels met koppen slaagt.

                          Hier de link naar youtube.
                          Mvg,
                          Gregory
                          www.gvg-photo.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                            Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                            Vorige week in de nieuwsbrief van Matt Granger toevallig dit filmpje. Ik ben van mening dat dit een waarheid is als een koe, en dat hij meerdere nagels met koppen slaagt.

                            Hier de link naar youtube.

                            Absoluut mee eens..
                            Er bestaat niet zoiets als "dit is de beste camera"
                            Ik heb het al meerdere keren vermeld... camera modellen moeten tegenover elkaar niet in een hitlijst staan.
                            Koop wat je nodig acht en je het best bij voelt .. en geniet van je Foto's
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #29
                              Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                              Dit kan allemaal wel zijn,maar hetgeen ik vaststel is,dat de dslr techniek zo goed als stilstaat,terwijl de systeemcamera's steeds verder evolueren.Zo is er bv. sprake van dat er een nieuwe A7sII op komst is.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                                Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                                Dit kan allemaal wel zijn,maar hetgeen ik vaststel is,dat de dslr techniek zo goed als stilstaat,terwijl de systeemcamera's steeds verder evolueren.Zo is er bv. sprake van dat er een nieuwe A7sII op komst is.
                                Wat wil je nu eigenlijk zeggen ?
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X