Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van D60 Naar D10

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van D60 Naar D10

    De opvolger van de D60 is de D10 is half april leverbaar in België 6.3 miljoen effectieve pixels
    Voorts een 35 tal verbeteringen en het allerbelangrijkste de prijs 2399 €
    De nieuwe A3 + printer i9100 eind februari 2003
    Kwaliteit en snelheid 4800 x 1200#61482; dpi. Voor een A3-foto met volledig randloos geprint op Foto Paper Pro heeft hij minder dan 2 minuten nodig. Prijs rond de 650 €
    http://users.skynet.be/mep
    No colors, no business!
    “Our Inks Are Service”

  • #2
    Waar heb je die info gevonden?
    Always on the move for some action.

    http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

    Comment


    • #3
      Van Canon ben daar geweest info uit eerste hand (of mond) de G5 komt ook en zal langs de G3 verkocht worden dus G3 blijft.
      http://users.skynet.be/mep
      No colors, no business!
      “Our Inks Are Service”

      Comment


      • #4
        bedankt voor de tips, we zullen zeer nieuwsgierig zijn naar de resultaten

        Comment


        • #5
          En ik had ergens horen waaien dat Canon met 2 nieuwe DSLR's zou komen aandraven ter vervanging van de D60:
          1 met 4Mp
          1 met 8Mp

          zoals gezegd, in de lucht opgevangen, geen bevestiging.
          Saluti,

          Pascal

          Comment


          • #6
            Wat zijn de specs voor de G5? 5MP denk ik nog meer? Fijn nu ik de G3 net besteld heb en nog niet binnen. Ik he wel een S50 al gezien met 5MP, kleur zwart. Zie DPreview forum voor plaatje (http://forums.dpreview.com/forums/re...essage=4429953)
            M
            Canon Powershot G3, LA-DC58B, TC-DC58N, WC-DC58N
            Canon Digital Ixus
            ImageTank 20GB
            Canon EOS 50e + batterypack, 20D + batterypack, EF20, EF28-105, EF50, EF70-200 f4, RC1, Speedlight 550EX, Omnibounce, div. filters

            Comment


            • #7
              Originally posted by pascal
              En ik had ergens horen waaien dat Canon met 2 nieuwe DSLR's zou komen aandraven ter vervanging van de D60:
              1 met 4Mp
              1 met 8Mp

              zoals gezegd, in de lucht opgevangen, geen bevestiging.
              Jaaa, dat heb ik ook ergens gelezen: de nieuwe modellen zouden dan D40 en D80 gaan heten.

              Ik heb dat nieuwtje ook nog naar Phil Askey gestuurd, maar die zei dat het "highly unlikely" was.

              Ondertussen heb ik ook al gehoord van een D90 met 9 megapixel, enz...

              Eén ding is duidelijk: als het de bedoeling was om spanning op te bouwen om de lancering van het nieuwe produkt de maximum "punch" mee te geven, dan zijn ze goed bezig!

              Waarschijnlijk hebben ze Woestijnvis ingehuurd, die zijn meester in deze techniek (cfr. De Mol).

              J.
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #8
                mep is Canon-dealer, het zijn geen fabels.
                ToM.___ //Fuji s602.
                www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                It goes to 11 you know? 1 louder.

                Comment


                • #9
                  Wat mep zegt dat is vandaag ook in het forum te lezen op depreview... alleen een andere prijs...
                  .:www.shadowarts.be:.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by mep
                    De opvolger van de D60 is de D10
                    Op DPReview Forum is te lezen dat het de 10D zou zijn, wat dan in de lijn zou liggen van de 1D.


                    Henk.

                    Comment


                    • #11
                      Mep,

                      Als iemand (Canon dealer) met informatie uit de eerste hand, ben ik zeer benieuwd naar de verschillen en verbeteringen met de D60.

                      Heeft de body dezelfde afmetingen als de D60 ?
                      Ook een pop up flash ?
                      Worden dezelfde batterijen gebruikt ?
                      Een multiplier (FOV) van 1.6 ?
                      Zelfde ISO-waarde van 1000 of toch hoger ?
                      Leverbaarheid ?
                      7 punts autofocus ?

                      Het is een heel lijstje, maar velen zitten op deze informatie te wachten.

                      grtz edelf
                      Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by edelf
                        Mep,

                        Als iemand (Canon dealer) met informatie uit de eerste hand, ben ik zeer benieuwd naar de verschillen en verbeteringen met de D60.

                        Heeft de body dezelfde afmetingen als de D60 ?
                        Ook een pop up flash ?
                        Worden dezelfde batterijen gebruikt ?
                        Een multiplier (FOV) van 1.6 ?
                        Zelfde ISO-waarde van 1000 of toch hoger ?
                        Leverbaarheid ?
                        7 punts autofocus ?
                        Ik denk dat je best het Canon SLR forum op DPReview in de gaten houdt. Wat al officieus is : nog steeds 1.6x multiplier, 6MP, 7punt AF.
                        Nu inderdaad nog wachten of er officiele bevestiging komt.

                        Wat mij, als Nikon man, vooral benieuwt is de prijs en of dit een prijzenoorlog op gang gaat brengen. Alhoewel, zo hard ben ik nu ook niet benieuwd, want mijn shopping list bestaat nu vooral uit lenzen, statief, e.d. die zeker niet in prijs gaan zakken.

                        Henk.

                        Comment


                        • #13
                          De D10 zou, de dame die in België verantwoordelijk is voor de marketing van de digicams heeft het met klem bevestigd, leverbaar zijn half april. Maar ja, we weten nog allemaal hoelang we op de de D60 hebben moeten wachten...
                          Wat de G5 betreft, die heeft 5 miljoen pixels en is geen vervanger van de G3, maar een aanvulling. De zoomfactor, e.d. blijft gelijk. Gaat ook in een 'black' versie komen met standaard microdrive-je erbij. De megapixels gaan maar omhoog, want de nieuwe Ixus gaat nu ook met 4 miljoen pixels uitkomen en de A70 (ook heel mooi) 3,2M.
                          De prijzen die ik hierboven vernoemde zijn de officiële adviesprijzen. De straatprijzen zullen nog wel een stuk lager liggen.

                          Mep
                          http://users.skynet.be/mep
                          No colors, no business!
                          “Our Inks Are Service”

                          Comment


                          • #14
                            Nou gisteravond mijn G3 gekregen... 4MP is ook leuk
                            Happy camper M
                            Canon Powershot G3, LA-DC58B, TC-DC58N, WC-DC58N
                            Canon Digital Ixus
                            ImageTank 20GB
                            Canon EOS 50e + batterypack, 20D + batterypack, EF20, EF28-105, EF50, EF70-200 f4, RC1, Speedlight 550EX, Omnibounce, div. filters

                            Comment


                            • #15
                              21-02-2003 15:17 uur
                              Meer dan een gerucht: Canon D10
                              Na een tijd van speculaties lijkt er nu meer duidelijkheid te zijn omtrent de opvolger van de Canon D60. De Canon D10 maakt gebruik van een 6,5 Megapixel CCD en zal in een magnesium behuizing gestoken worden. Naast de zeer sterk verbeterde autofocus, zijn de iso-waarden instelbaar van 100 tot 3200. Net als bij de EOS 1D kan men de kleurtemperatuur in Kelvin waarden instellen.

                              Deze sterk verbeterde camera zal naar alle waarschijnlijkheid voor een zeer spectaculaire prijs op de markt komen. Gesproken wordt over een prijs van rond de 1950 Euro inclusief BTW. U kunt zich al geheel vrijblijvend inschrijven. Wij verwachten de Canon D10 eind maart al te kunnen leveren.

                              Foto Konijnenberg.....

                              Canon EOS-10D
                              Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
                              Canon 28-135 IS
                              Canon 50mm f1.8 mk 1
                              Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
                              2x Metz MZ54-3 flash

                              Comment

                              Working...
                              X