Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Canon EOS SLR naar Canon EOS M, of andere merken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Van Canon EOS SLR naar Canon EOS M, of andere merken

    Als het enkel is om op reis te gaan kan je ook de Canon G7X overwegen of de Panasonic Lumix LX100. De Sony RX100 wordt ook vaak in deze reeks genoemd.
    Dat is natuurlijk iets totaal anders als een DSLR of de systeemcamera die je voostelt maar voor het gewicht en de omvang maken deze toestellen zeer goede foto's.
    Ik heb zelf de G7X maar heb ook de LX100 overwogen (iets groter maar wel Tv, Av, Iso, beeldformaat en belichtitingscompensatie zijn volledig in te stellen met draaiwieltjes en er is een optische zoeker).
    Deze toestellen hebben een grote sensor (1inch) en snelle lenzen. Zeker het overwegen waard!
    Deze toestellen hebben geen flitsvoet maar heb je dat nodig op reis?

    Comment


    • #17
      Re: Van Canon EOS SLR naar Canon EOS M, of andere merken

      Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
      Beste, als je goed leest vergelijk ik de M5 met de 5D mk III.

      De 6D was qua ruis inderdaad veel beter dan de 5 D III. Heb die laatste gehouden omdat het mijn werkbeest is (en hij er spijtig genoeg ook zo begint uit te zien).

      Nog altijd ok wat DR betreft maar nog altijd niet voor SN verhouding
      Ik zie maar weinig of geen verschil met de 6D (post 9) (toch niks noemenswaardig en al zeker niet "veel beter")

      Last edited by Funcky; 22 december 2017, 22:15.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #18
        Re: Van Canon EOS SLR naar Canon EOS M, of andere merken

        Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
        Beste, als je goed leest vergelijk ik de M5 met de 5D mk III.

        De 6D was qua ruis inderdaad veel beter dan de 5 D III. Heb die laatste gehouden omdat het mijn werkbeest is (en hij er spijtig genoeg ook zo begint uit te zien).
        Hieronder nog twee voorbeelden (bron image-recource.com)
        Bovenste foto de "M5"
        Onderste foto "5DMKIII"

        Ik denk wel dat het duidelijk is niet ?
        Opvallend is vooral hoeveel meer detail en veel minder chrominance noise de 5DIII bevat. (iso 12.8k)




        Last edited by Funcky; 22 december 2017, 22:17.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: Van Canon EOS SLR naar Canon EOS M, of andere merken

          De meesten vergelijken jpg uit het toestel en dan kan een ander toestel een stuk beter overkomen maar dan wordt er meestal meer weggepoetst door de jpg-engine...(minder details en minder ruis) terwijl het verschil in raw zo goed als hetzelfde is...En soms is de belichting anders (zelfde aperture en iso maar andere sluitertijd)

          Op dpreview kan je het beste vergelijken (zoals de voorbeelden van Play that Funky music)

          Comment


          • #20
            Re: Van Canon EOS SLR naar Canon EOS M, of andere merken

            Bedankt alvast voor jullie reactie's...

            Ik ben momenteel nog onbeslist, oorzaak is waarschijnlijk een overvloed aan opzoeken en lezen, waardoor ik misschien toch van Canon zou afwijken

            Canon is later ingestapt en als ik dan de toestellen van de marktleiders aan het bekijken ben, zou ik misschien toch naar daar overstappen
            een lensadapter om eventueel Canon lenzen erop te zetten, is altijd wel te vinden, maar dat hoeft niet echt iets te zijn om rekening mee te houden, want ook ben ik nog onbeslist of ik m'n huidige configuratie zou behouden

            Het toestel dat nu bij mezelf in de picture komt, is de Sony A7 mkII, 24mp, in body stabilisatie, full frame
            ok, in combo met de 28-70 lens om mee te starten ook wel iets duurder denk ik, maar is normaal gezien toch een aankoop voor enkele jaren
            Eos R
            Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

            Comment


            • #21
              Re: Van Canon EOS SLR naar Canon EOS M, of andere merken

              Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht
              Bedankt alvast voor jullie reactie's...

              Ik ben momenteel nog onbeslist, oorzaak is waarschijnlijk een overvloed aan opzoeken en lezen, waardoor ik misschien toch van Canon zou afwijken

              Canon is later ingestapt en als ik dan de toestellen van de marktleiders aan het bekijken ben, zou ik misschien toch naar daar overstappen
              een lensadapter om eventueel Canon lenzen erop te zetten, is altijd wel te vinden, maar dat hoeft niet echt iets te zijn om rekening mee te houden, want ook ben ik nog onbeslist of ik m'n huidige configuratie zou behouden

              Het toestel dat nu bij mezelf in de picture komt, is de Sony A7 mkII, 24mp, in body stabilisatie, full frame
              ok, in combo met de 28-70 lens om mee te starten ook wel iets duurder denk ik, maar is normaal gezien toch een aankoop voor enkele jaren
              Je kan er blijkbaar Canon lenzen opzetten.

              Tenzij je de beeldstabilisatie in de body erg belangrijk vindt, is deze camera niet echt veel kleiner en lichter dan een DSLR, en als FF blinkt hij niet echt uit in hoge ISO (je kan wel veel onderbelichten).

              Ok, ik ben hier al jaren verdacht als een rabiate crop (APS-C) aanhanger, maar nu zelfs DXO stilaan enige lovende woorden heeft voor Canon, en volgens hen er net 1 stop verschil is tussen de M5/M6 en de Sony A7II



              ook gezien de prijs van de body en de lenzen, zie ik deze Sony niet direct als een sterk alternatief.

              Comment


              • #22
                Re: Van Canon EOS SLR naar Canon EOS M, of andere merken

                Hallo,

                En wat te denken van de Olympus E-M1MkII + Olympus 12-100mm f4.0 PRO?

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #23
                  Re: Van Canon EOS SLR naar Canon EOS M, of andere merken

                  In de kleinere formaten (zoals four-thirds) heeft mirrorless de meeste voordelen en kunnen er ook compactere objectieven ontwikkeld worden.

                  Compact en mirrorless zijn verschillende dingen.

                  De APS-C en FF formaten zijn historisch gegroeid en maken met een verhouding 2:3 geen erg efficiënt gebruik van de beeldcirkel.
                  Het is best mogelijk dat ipv 24x36mm er mirrorless bodies met meer vierkante sensoren worden gemaakt om het bestaande lensarsenaal maximaal te gebruiken.

                  Waarom zou je eigenlijk de camera moeten draaien voor portret ?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Van Canon EOS SLR naar Canon EOS M, of andere merken

                    MFT eigenlijk nog niet bekeken, voorlopig eerder voorstander (misschien ook uit onbekendheid) van APS-C.

                    Als ik naar camera afmetingen, reviews, populariteit enz... kijk, komt ook zeker een Fujifilm X-T20 in beeld

                    hetgeen ik vooralsnog aan twijfel, is huidige verzameling van 70D met lenzen te behouden, of gewoon volledig over te stappen
                    indien ik alles verkoop, zijn er natuurlijk weer wat meer centjes voor eventueel bijkomend glas voor de mirrorless.

                    In eerste instantie was mijn gedacht om alles te behouden, want als ik dan eens een reis maak naar bvb Zuid-Afrika of Namibië waar een zoomlens 100-400 van pas komt, zou ik deze even kunnen huren voor de SLR.

                    Maar als ik dan sample pics bekijk van de mirrorless, waar ook zulke lenzen voor gemaakt worden, dan denk ik, waarom alles houden?
                    Eos R
                    Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

                    Comment


                    • #25
                      Re: Van Canon EOS SLR naar Canon EOS M, of andere merken

                      Bedankt voor alle reactie's hier, m'n keuze is na lang wikken en wegen gemaakt en gehaald...van DSLR overgegaan naar

                      Fujifilm X-T20
                      Fuji 18-55 2.8-4

                      Ineens maar de Nissin i60 flash erbij gepakt en een Air Commander...

                      nu dus verder sparen voor beetje bijkomend glas.
                      Eos R
                      Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

                      Comment


                      • #26
                        Re: Van Canon EOS SLR naar Canon EOS M, of andere merken

                        Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht
                        Bedankt voor alle reactie's hier, m'n keuze is na lang wikken en wegen gemaakt en gehaald...van DSLR overgegaan naar

                        Fujifilm X-T20
                        Fuji 18-55 2.8-4

                        Ineens maar de Nissin i60 flash erbij gepakt en een Air Commander...

                        nu dus verder sparen voor beetje bijkomend glas.
                        Veel plezier ermee!!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Van Canon EOS SLR naar Canon EOS M, of andere merken

                          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                          Hallo,

                          En wat te denken van de Olympus E-M1MkII + Olympus 12-100mm f4.0 PRO?

                          Jaja
                          Volgens mij één van de beste combo's op de moment

                          Of anders de nieuwe Panasonic G9 + Leica 12-60 2.8-4

                          Volgens hetgeen ik gelezen en opgezocht heb moet die nieuwe M43 20MP sensor bijna niets onderdoen voor bv x-t2 sensor...
                          High iso is iets beter op X-T2 maar voor landschap op iso 200 is M43 blijkbaar zeker evengoed...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Van Canon EOS SLR naar Canon EOS M, of andere merken

                            Veel fotoplezier ermee

                            Comment


                            • #29
                              Re: Van Canon EOS SLR naar Canon EOS M, of andere merken

                              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                              Hallo,

                              En wat te denken van de Olympus E-M1MkII + Olympus 12-100mm f4.0 PRO?

                              Jaja

                              Ik heb de E-M1 MK1 gehad.
                              De MKII is in vele opzichten net iets beter.. dus een evolutie.
                              De Mark I was al geweldig goed.. zeker als je fotografeer plezier wil beleven.
                              De grote domper van de EMI MKII vind ik de zoeker die dezelfde is als zijn voorganger.
                              Die vond ik al niet te best (LCD type) en zelf slechter dan de zoekers in de EM10 I/2-EM5 II- Pen.
                              Onvergeeflijk vind ik voor een Camera van die prijsklasse.
                              Het is de slechtste zoeker van alle toestellen in zijn categorie.. (Sony A6500, Fuji XT1/2, Pana G9, GH5 enz..)

                              Zoals Dpix zegt, als alternatief is de Panasonic G9 zeker interessant en ik denk volgens mij een zeer goede keuze. ( de OMD EM1 II is gewoon de meest gehypte camera)
                              Mijn ervaring met Panasonic/Olympus is dat Panasonic's ergonomisch logischer aanvoelen. (in dat segment)

                              Het is niet afbrekend bedoeld want ik ben al jaren Fan van dit merk.
                              Er is zoveel goeds te vertellen van Olympus in het algemeen dat je maar weinig kan misdoen bij aankoop, al was het maar alleen al voor de goede Objectieven (bijna allemaal excellent)
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X