Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade naar EOS 50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade naar EOS 50D

    Beste BD leden,

    Graag had ik jullie mening gehad over mijn geplande upgrade naar een Canon EOS 50D met 2 kitlenzen EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM.

    Komende van een Canon EOS 300D met EF-S 18-55 f/3.5-5.6 kitlens, EF 35-70 f/3.5-4.5 A en EF 90-300 f/4.5-5.6 die ik tweedehands aankocht een paar jaar geleden hier op het forum.

    Waarvoor gebruiken? All-round gezinskiekjes, actie van de opgroeiende dochter, feestjes, vakantiekiekjes, motorreisjes, ...
    Budget: 1500-1800€
    Externe flitser of niet? Speedlight 430 EX II voldoende?
    CF: Sandisk 8GB Extreme 60Mb/S UDMA of Lexar Professional 8GB 300X UDMA
    Toebehoren:Uiteraard UV-Filters voor beide lenzen, 2e Batterij (Canon of Nevenmerk), Bescherming LCD...

    Wat kan ik eventueel nog vragen voor mijn oude set?

    Mvg,

    Firechief

  • #2
    Re: Upgrade naar EOS 50D

    koop nu enkel de body, en koop achteraf betere lenzen zodra je geld ter beschikking hebt ...
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade naar EOS 50D

      Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS € 202,34
      Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM € 772,77
      Canon EOS 50D Body € 792,09

      Past net in je budget, door een paar dingen 2e hands aan te schaffen, kan je nog wat budget vrijmaken voor een flits en filters.

      Aan de lichtsterke 17-55 zal je heel veel plezier beleven binnen.
      Later kan je dan de 55-250 eventueel upgraden naar een lichtsterker exemplaar.

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade naar EOS 50D

        Oorspronkelijk geplaatst door photome Bekijk bericht
        Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS € 202,34
        Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM € 772,77
        Canon EOS 50D Body € 792,09

        Past net in je budget, door een paar dingen 2e hands aan te schaffen, kan je nog wat budget vrijmaken voor een flits en filters.

        Aan de lichtsterke 17-55 zal je heel veel plezier beleven binnen.
        Later kan je dan de 55-250 eventueel upgraden naar een lichtsterker exemplaar.
        Wellicht ook mijn keus. De 17-55mm f/2.8 IS USM is een superlens.
        Een zoomlens ga je mss minder gebruiken als ik je foto's (familie en vakantie) in gedachte houdt. Wellicht daarom ook dat ik daar niet zoveel geld aan zou geven.
        Eén filter mss niet vergeten: polarisatiefilter voor die mooie wolkjes. Nooit weg gegooid geld.
        De 430 EXII is meer dan voldoende voor wat je het wellicht gaat gebruiken. Een 580 aanschaffen is zeker niet nodig.

        De raad die ze hierboven geven ivm eerst body en dan lenzen aankopen, is zeker het overwegen waard.
        Ikzelf ben destijds begonnen met een EOS350D met kitlens, daarna de 430EXII gekocht, vervolgens een Tamron zoomlens. Nadat ik mijn camera onder de knie had en inzag dat ik wel wat meer wilde dan 'af en toe' wat kiekjes te maken, heb ik de 17-55 2.8 eind 2008 bijgekocht. Dit jaar ga ik me meer toeleggen op strobisme en vanuit die optiek ga ik mijn body inruilen voor een 7D die de flits draadloos kan aansturen. Om maar te zeggen, je hoeft zeker niet alles in één keer te kopen. Leer je toestel kennen en probeer er het maximum uit te halen. Daarna koop je de (dure) accessoires.

        Soms wordt hier wel eens de raad gegeven om meteen het beste van het beste te kopen. Daar doe ik niet aan mee. Opbouwen is imo het beste.
        Met de door jou aangegeven lenzen, kan je al een heel eind verder.
        Last edited by W1ck3D; 2 februari 2010, 16:12.
        Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade naar EOS 50D

          ik ben begonnen met een 400D en onlangs overgestapt op de 50D had onder tussen een sigma 70-300 en de canon 100-400 mm dus nu nog de sigma 105 2.8 macro er bij gedaan en ben daar heel tevreden me

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade naar EOS 50D

            Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
            koop nu enkel de body, en koop achteraf betere lenzen zodra je geld ter beschikking hebt ...
            Ik zou ook eerder één beter stuk kopen af en toe, je oude lenzen nemen ook fotos

            Bv een EF-S 17-55 2.8, of een EF70-200L, een EF400L 5.6, een simpele EF100 2.8 macro USM of wat dan ook waarmee je iets speciaals wil doen
            Kijk rustig rond op aangeboden

            Veel plezier

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade naar EOS 50D

              Ik denk dat je met die upgrade naar de 50D een goede keuze maakt. (Al zal je voor je
              oude set echt niet heel veel euronen meer vangen, vrees ik.) Misschien wel voor één
              goede lens kiezen. Zoiets als de 17-55 2.8. Of de Tamron 17-50 2.8, die net een ietsje
              minder is, maar nog altijd heel goed.
              Later kan je dan nog een telezoom bij kopen.
              UV filters moet je zelf weten. De meesten gebruiken dit als bescherming voor de lens,
              maar die heb je ook met de zonnekap erop te laten staan. Het ligt er maar aan waar je
              je goed bij voelt. Net het zelfde voor die bescherming van het LCD scherm. Ik vind dit
              volstrekt overbodig, maar een ander heeft er misschien behoefte aan om zijn spulletjes
              zo zorgvuldig mogelijk te verpakken, in te pakken, te koesteren... Hangt dus allemaal
              een beetje van de persoon af. Zo zou ik er persoonlijk wel een 2-de batterij bij kopen.
              Al kan je met de 50D behoorlijk wat foto's trekken met één batterij, zo'n kreng heeft
              wel de nare gewoonte om leeg te zijn op ongelukkige momenten.
              En zelfs met die externe flash zou ik nog even wachten. Gewoon zien wat de interne te
              bieden heeft, hoeveel ze te kort komt. Er wordt altijd smalend over gedaan, toch heb ik
              de indruk dat ze in de meeste situaties wél voldoet. Zo niet, dan kan je nog altijd tot de
              aanschaf overgaan. Niks zo makkelijk als bij te kopen en niks zo moeilijk als ergens mee
              tevreden te zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Upgrade naar EOS 50D

                Als ik jou was, zou ik zéker opnieuw tweedehands overwegen want er zijn héél veel 40D en 50D bezitters die een 7D hebben aangeschaft,
                en hun oudere model verkopen, zo lijkt het toch op het verkoopforum hier.

                Idem voor de 17-85 ; en koop die enkel als je kan leven met zijn nadelen, zijnde f5.6 vanaf 50mm, minder geschikt voor landschap (onder 24mm minder scherp).
                Op dit moment wel een koopje, 300 euro en tweedehands 200. Toen ik die kocht moest je er nog 600 voor neertellen :-(

                Voor de 300D ga je niet meer zoveel krijgen, die heeft echt wel afgedaan, de 350 en 400D bevatten zóveel meer.
                Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

                Comment


                • #9
                  Re: Upgrade naar EOS 50D

                  Niemand heeft nog niets gezegd over de CF kaarten.
                  Ik denk dat deze beiden goed zijn voor de 50D. De verschillen in snelheid zijn volgens mij tussen 2 ongeveer verwaarloosbaar. Beiden zullen zowat aan de maximale snelheid van die 50D zitten. Dus koop de goedkoopste van die 2 die je kan vinden.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upgrade naar EOS 50D

                    Alvast bedankt voor jullie reacties.

                    Bovenstaande configuratie die ik aanhaalde staat in kitvorm te koop aan 1384,89€ bij Konijnenberg.
                    Body 50D kost momenteel 792,09€ nieuw en deze wordt hier aangeboden aan prijzen die rond de 700€ schommelen. Mijn inziens ben ik dan ook beter met een nieuw toestel ipv tweedehands, dan heb ik ook de volledige garantie van 2 jaar.

                    Wat jullie aanraden ivm de lichtsterke lenzen, kan ik jullie wel volgen. Echter is het neefje wel geïnteresseerd in mijn set met lenzen (vandaar de vraag wat ik hier nog zou mogen van vragen), dus zouden mijn huidige lenzen ook de deur uit zijn. Daar ik tot op heden wel degelijk gebruik maakte van de 90-300, had ik deze toch wel weer graag in het bezit gehad en denk ik te kort te komen met de voorgestelde 55-250. Misschien dat ik op termijn de 70-300 nog zal vervangen door een tweedehands 100-400L.

                    Kortom, ik denk dat ik een aardige startset heb aan deze kit en dat ik van mijn budget dan nog wat overhoudt om CF-Kaart, Filters, Zonnekappen, een flitser en andere accesoires te kopen en dan later nog te verbeteren van lenzen, eventueel niet canon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upgrade naar EOS 50D

                      Voor die 2e hands prijs, zoek even op ebay en dergelijke naar de gangbare prijzen en rond dan flink af naar onder, het is tenslotte je neefje. .
                      Succes ermee en koop en verkoop niet te snel, wat je hebt kan misschien best volstaan voor wat jouw foto's moeten zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Upgrade naar EOS 50D

                        Wij hebben onlangs een 50D aangeschaft, in combinatie met een lens sigma 28-70 f2.8 .
                        Aangeschaft bij Art & Craft te Gent. (Gent is dichter bij N dan Turnhout ;-) )

                        Prijs van de body was gelijk aan deze bij konijn.
                        Prijs van de lens heb ik niet nagekeken.
                        Service/uitleg in de winkel was excellent.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Upgrade naar EOS 50D

                          Zaventem-Turnhout valt mee van afstand als ik van de nacht af kom, en eerlijk gezegd maakt die afstand me niet zoveel uit. Ik heb ook nog een collega die van die kanten is, mocht het echt nodig zijn brengt hij het wel mee aangezien hij er telkens passeert als hij komt werken.
                          Heb ook al eens prijsnavraag gedaan bij Foto Bastiaens in St-Niklaas en die ging onder de prijs van Konijnenberg, (hoewel zijn prijzen op zijn site hoger staan).

                          Comment


                          • #14
                            Re: Upgrade naar EOS 50D

                            Hoi Firechief,
                            Ik ben ook op zoek naar een 2de hands 5Od, maar stel net als jij vast dat er steeds een prijs van rond de 700 euro voor gevraagd wordt, terwijl ie nieuw nog geen 100 euro meer kost. Bovendien inderdaad de garantie. Toen ik dit aan een 2de handsverkoper op dit forum vermeldde kreeg ik als reactie "wa voor zever is da" , had ie het over de prijs of over de garantie.... ik weet het niet, maar vrees dat ik ook ga overgaan tot nieuwkoop.
                            Ik ga voor de CANON Lens EF-S 17-55 f/2.8 IS USM (gezien grootste gebruik voor vakantiekiekjes, dus landschappen, stadsbeelden....kom ik wel toe met de 17-55) en later eens op zoek gaan naar een 2de hands Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS.
                            PS Aangezien 'velen' de overstap doen naar 7d denk ik (hoop ik) dat de prijs van de 50d binnenkort gevoelig zal dalen. Misschien nog eventjes afwachten en duimen maar dat ik gelijk mag krijgen.
                            Succes en groetjes
                            Eric

                            Comment


                            • #15
                              Re: Upgrade naar EOS 50D

                              Ik heb voor mijn 50D reeds een bod van 650 euro en dat is ook een redelijke prijs voor me. Of de persoon zijn bod gaat nakomen is natuurlijk weer een ander verhaal...

                              En die garantie is toch geen probmeem? Mijn toestel is bvb nog 15 maand in garantie als ik mijn toestel verkoop en de nieuwe eigenaar heeft er een probleem mee wil ik het toestel gerust onder mijn naam onder garantie terug sturen. Zie hier eigenlijk het probleem niet??

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X