Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade 350d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade 350d

    Na een jaar of 8 met de dinosaurus te hebben geschoten wordt de upgrade prikkel nu te groot. Met de kerst voor de deur wil ik me zelf eens lekker kietelen. Daarnaast is er een kleine op komst die natuurlijk ook regelmatig op de gevoelige plaat gezet zal gaan worden. De grootste ergernis van de 350d is de ruis in wat donkerdere omstandigheden. Deze moet echt beter met de volgende camera.
    De keuze bestaat (denk ik) uit een 700d, een 60d of een 70d.
    Ik neig naar de 60d, maar twijfel of ik mezelf niet te kort doe door de 70d te laten liggen. Zeker gezien de leeftijd van de 60d. Het prijsverschil is toch een stevige factor 1,5.
    Tweedehands is geen optie.
    Wat is jullie mening/ervaring en wat zouden jullie nu/deze tijd kiezen?

  • #2
    Re: Upgrade 350d

    Vergeten te vermelden, ik heb de volgende lenzen:
    Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM
    Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
    Canon EF 70-200mm f/4L USM

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade 350d

      Kindje op komst: je zal ook wel eens willen filmen vermoed ik. Dan zou de 70D in het voordeel zijn.

      Er is ook nog de 7D mark II.
      Groeten, David

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade 350d

        De vraag is hoever jij staat in fotografie.
        Ben je iemand die graag fotos neemt maar minder graag stil staat bij alle instellingen dan is de 700 eigenlijk voor jou gemaakt.
        De 70 is meer indien je echt goede kennis van zaken hebt over de technische kant en ieder puntje snel en direct wil kunnen bijsturen.
        Dat maakt de bediening iets ingewikkelder.
        Voor een gewoon liefhebber kan het iets TE zijn.

        Eigenlijk kan je met beide toestellen goed van start gaan want zo heel ver staan die toestellen niet van elkaar op vlak van prestaties.
        Het verschil zit em in het marktsegment naar welke gebruiker em zal kopen.
        De 70 zal vooral gekocht worden door mensen die niet te hoog willen mikken in prijs en toch alle puntjes (instellingen) bij de hand willen hebben.
        Daarom dat er ook een extra schermpje bovenaan staat met de settings. Iemand zonder kennis van zaken weet totaal niet wat daar op staat.
        Meestal zijn dat mensen die ook een cursus gevolgd hebben die een 70 of hoger gaan kopen.

        De 700 kan evenveel maar het zit allemaal meer weggestoken en is simpelder in bedienen als je het zo wil.

        De lenzen die je nu al hebt zijn geen probleem en kunnen op beide toestellen gebruikt worden zonder meer.

        Weet je zelf niet tot welk marksegment je behoort dan zou ik gewoon eens de handleidingen van internet afhalen en zien welk toestel je best ligt.
        De miskoop zou bestaan in een toestel kopen die je amper kan bedienen.
        Een vriend van me heeft een nikon d90 gekocht die geljkaardig is van bediening aan de 70d van canon maar die jongen vind zijn instellingen niet tussen al die knopjes en wieltjes. Dus het toestel ligt in de kast stof te vangen.

        Als dat voor jou allemaal geen probleem is en de prijs ook niet dan zou ik ook wel de 70 aanraden hoor.

        Comment

        Working...
        X