Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Unformatted Card melding

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Unformatted Card melding

    Hey,

    Ik heb zo een Nytech camera van de lidl. Regelmatig krijg ik de melding "unformatted card" op mijn lcd scherm en dan blokkeert mijn camera voor enkele minuten. Als ik het CF kaartje eruit haal en de camera gebruik met zijn intern geheugen van 8mb dan geeft hij geen problemen. Zou het kunnen dat het CF kaartje deze melding veroorzaakt? Heeft nog iemand dit probleem gehad? Ik heb zowel het intern als t CF geheugen reeds geformateerd.

    Weet iemand raad?

    Merry Christmas

    Goldilock

  • #2
    Wellicht problematische contacten tussen kaart en camera. Het gebeurt mij ook weleens dat m'n camera moeilijk doet als ik een memcardje er weer in doe nadat ik 'm in m'n cardreader naar HD geleegd heb: knipperend led display en de vraag "Format?". Kaart eruit en weer erin (soms dit een paar keer herhalen) en hij doet het -tot nu toe- weer prima, zonder te hoeven formatteren of wat dan ook. Echt blij ben ik daar niet mee, maar het gebeurt gelukkig zelden.

    Gebruik je een cardreader om de kaart naar HD te legen? Verwijder (delete) dan nooit bestanden van de kaart dmv een computerprog, en laat het formatteren van de kaart (wat overigens zelden of nooit nodig is) ook nooit door Windows doen.

    Comment

    Working...
    X