Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Unbelievable

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Unbelievable

    <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Hallo allemaal,

    Vrijdagavond ll. bij Power In Number Australia de X's-drive II besteld. Dinsdag vertrokken in Sidney, vandaag reeds geleverd door DHL. De gevolgde route volledig na te trekken via de DHL-site. Perfecte service van de heer Vasa die wel zeer goed beseft dat hij tal van potentiële kopers bereikt via zijn tevreden klanten onder de BD-leden. Ook zeker niet te vergeten, de verdienste van dit krachtig Forum, waarvoor iedereen dank. Nu maar dit kleinood gaan uit proberen.
    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Tof he,
    Bestel maar eens iets bij ons...
    Als het binnen de 14 dagen geleverd wordt mag je in je handjes klappen...
    Greets
    Silver

    http://www.silver.web-log.nl

    Comment


    • #3
      Originally posted by Silver
      Tof he,
      Bestel maar eens iets bij ons...
      Als het binnen de 14 dagen geleverd wordt mag je in je handjes klappen...
      Zeg dat wel. Ik ben ondertussen een dikke 2 weken aan het wachten op een B+W UV-filter en macrolens, en dat hier bij de plaatselijke fotoboer. Heb daarentegen een tijdje geleden bij PIN op dinsdagavond 2x 256MB transcend CF geheugen besteld, de vrijdag stond DHL al aan mijn deur. Echt fantastisch die Vasa!!

      :: http://www.dpix.be ::

      Comment


      • #4
        <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Nog straffer,maar wel in het buitenland beste Silver en Frederik.Twee stukken besteld bij Nextphoto Canada op 7 maart ll. en reeds lang betaald met Visa via Paypal. Twee zendingen verloren gegaan??(toevallig tweemaal mijn zending !!).
        Uiteindelijk gisteren, na veel gemail en te hebben gedreigd de betaling te zullen protesteren via BCC die Visa beheert, de bestelling binnen gekregen via aangetekende zending met de post.
        De helft van de bestelling ontbreekt wel nog. Voor de zoveelste keer gemaild naar de heer Bernie Heins. Nog geen reactie.Nog wel een tijdje zoet veronderstel ik.
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Jammer dat PiN geen 10D kan leveren hé ...

          (Ook heb heb alleen POSITIEVE ervaringen met PiN : héél snel antwoord, en heel snelle levering, héél goede service)

          Comment


          • #6
            Komt misschien nog, wie weet stephrum !
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Originally posted by stephrum
              Jammer dat PiN geen 10D kan leveren hé ...

              You can read my mind !
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Originally posted by Marc
                Originally posted by stephrum
                Jammer dat PiN geen 10D kan leveren hé ...

                You can read my mind !
                En dat van de persoon die momenteel bovenaan de wachtlijst prijkt. SCHANDE !
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Hallo,

                  Ik weet wel dat bovenstaande opmerkingen als grapje bedoeld zijn ...
                  Maar toch even dit: er wordt vaak "geschoten" op de lokale fotoboeren, maar ook zij zijn puur het slachtoffer - net zoals de consument ...
                  Er zouden nog véél meer digitale camera's verkocht kunnen worden als ze ook effectief eens geleverd werden ... .
                  En dat geldt trouwens niet alleen voor digitale camera's - maar ook de toebehoren.
                  Het is momenteel voor de lokale fotoboeren een pure ramp om nog iets geleverd te krijgen - al zijn het maar zelfklevende "fotohoekjes" voor in een album.
                  Schiet dus niet te snel op de fotoboeren - zij zijn ook slachtoffer ...
                  Ze willen wel verkopen, maar als je niets binnenkrijgt - of binnen een redelijke termijn ...
                  Als de vraag naar de digitale camera's eens wat gaat afnenemen, dan ga je eens zien hoe snel die wel geleverd kunnen worden!
                  Nu is het voor de fabrikanten nog veel te gemakkelijk om te verkopen - en dus hoeft er ook weinig of geen moeite gedaan te worden naar de consument toe.
                  Een zeer slechte houding als je het mij vraagt ... .

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    @Pieter: ....tuurlijk als grap bedoeld... !
                    Je kan het ook anders bekijken hoor: er zijn reeds vier camera's geleverd, en ik was er NET niet bij...
                    Ik denk dat dit op het moment veel erger aanvoelt dan te weten dat je 18de bent in de rij...

                    Nogmaals @ Pieter: Toen ik nog in de waan vertoefde dat de 10D's vrij vlot gingen arriveren heb ik Jaja zelfs gemaild dat, indien mijn camera VOOR de paasvakantie zou aankomen, iemand anders mij gerust mocht "voorgaan". ( De week voor de paasvakantie was het toch zo hectisch op het werk dat ik beter dat toestel nog ff niet in huis zou hebben...want dan was ik meer met de camera bezig dan met mijn werk... )
                    Nu liggen de kaarten enigszins anders natuurlijk en zit ook ik vol spanning te wachten tot de datum van de sticky weer eens wijzigt...


                    @ Jaja: ik schiet zeker niet op jullie fotoboer ( Nu we eens een goeie gevonden hebben, ga ik hem zeker niet afschieten ! )
                    FL zal trouwens ook niets liever willen dan snel te leveren; des te sneller hebben ze hun centen...

                    Bwa, dat wachten heeft ook zijn goede kanten: je kan de manual al eens rustig doornemen, je kan al wat dromen over lenzen, je kan al wat sparen, ...

                    Mischien eens een Shooting-day in Scherpenheuvel organiseren ? Een kaarsje branden voor elke nog te leveren 10D

                    Och, we kunnen er beter maar eens om lachen

                    Eens we onze camera zullen hebben is al dat leed weer vergeten !


                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jaja
                      Hallo,

                      Ik weet wel dat bovenstaande opmerkingen als grapje bedoeld zijn ...
                      Maar toch even dit: er wordt vaak "geschoten" op de lokale fotoboeren, maar ook zij zijn puur het slachtoffer - net zoals de consument ...
                      Er zouden nog véél meer digitale camera's verkocht kunnen worden als ze ook effectief eens geleverd werden ... .
                      En dat geldt trouwens niet alleen voor digitale camera's - maar ook de toebehoren.
                      Het is momenteel voor de lokale fotoboeren een pure ramp om nog iets geleverd te krijgen - al zijn het maar zelfklevende "fotohoekjes" voor in een album.
                      Schiet dus niet te snel op de fotoboeren - zij zijn ook slachtoffer ...
                      Ze willen wel verkopen, maar als je niets binnenkrijgt - of binnen een redelijke termijn ...
                      Als de vraag naar de digitale camera's eens wat gaat afnenemen, dan ga je eens zien hoe snel die wel geleverd kunnen worden!
                      Nu is het voor de fabrikanten nog veel te gemakkelijk om te verkopen - en dus hoeft er ook weinig of geen moeite gedaan te worden naar de consument toe.
                      Een zeer slechte houding als je het mij vraagt ... .

                      Jaja
                      Ik weet het Jaja, zoals de situatie nu is, trekt het op niks. Het is dan ook niet de plaatselijke 'fotoboer' die ik met de vinger wil wijzen, maar de toeleveranciers. B+W wordt door De Beukelaer geleverd, naar het schijnt redelijk snel in hun leveringen. Maar precies kunnen zij toch ook wel een steekske laten vallen hoor. Als zij het ook niet in stock hebben, moeten zij het ook bestellen .... zo kan het nog lang gaan duren

                      :: http://www.dpix.be ::

                      Comment


                      • #12
                        het ligt puur aan de fabrikant en de verdeler(s).. de lokale fotoboer kan hier weinig of niks aan verhelpen.
                        wacht ook al 2.5 maand op de aangekondigde printer van een merk dat ook een reeks camera's aan enkele forumleden levert..

                        mijn handelaar heeft zich vandaag trouwens eens ferm beklaagd tegenover de vertegenwoordiger die zijn gezicht nog eens liet zien, hij was het ook beu aan het worden.

                        en vorig jaar met de fuji s602z, die ging er ook zijn in april, maar uiteindelijk zijn ze pas de laatste week van juni gearriveerd bij het grootste deel van de consument.
                        ToM.___ //Fuji s602.
                        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                        It goes to 11 you know? 1 louder.

                        Comment


                        • #13
                          De levertijd in België is niet alleen een ramp, dan zwijgen we nog over de schandalig hoge prijzen....
                          Ik vind het een beetje raar dat in Luxemburg zelfs de prijzen al stukken lager liggen en dit ligt niet aan verschillende invoertaxen of belastingen.
                          Zo weet ik uit goede bron dat topvision (groothandel voor Luxemburg) niet wil leveren aan winkels in België om De Beukelaer niet te irriteren....
                          Toch handig dat De Beukelaer een monopoliepositie heeft voor nikon en canon in België....

                          Comment


                          • #14
                            Wel eerlijk gezegd is de service van Pin waarschijnlijk nogal goed gezien de ervaring die vele forumleden hebben maar in dit geval is ie niet fantastisch zelfs niet bepaald goed. De enige die hier lof moet krijgen is DHL en daar heeft Vasa niks mee te maken. Want laat ons eerlijk zijn indien die Vasa echt snel zijn werk zou doen dan was die x-drive op maandag in Sydney al vertrokken en niet pas op disndag. Dankzij Vasa heb je een dag verloren.

                            En net zoals Jaja zegt moet je de lokale fotoboer niet afschieten maar zelfs ook de lokale verdeler niet afschieten. Denken jullie nou echt dat Canon België niet graag alle 10D zou leveren. Ze krijgen ze gewoonweg niet dus je zou bij het hoofdkwartier van de fabrikant moeten gaan klagen. En zelfs daar kan het afhangen van 1 klein dingetje dat hij niet voldoende beschikbaar heeft (iets dat hij ook aangeleverd moet krijgen bijv.) waardoor hij de produktie niet sneller kan doen draaien. Het is uiteindelijk allemaal zo eenvoudig niet maar al die bedrijven zouden graag zo snel mogelijk veel verkopen daar mag je zeker van zijn. Maar spijtig genoeg moeten er vaak keuzes gemaakt worden en dan ben je zeker niet in het voordeel als je in een klein landje zit en al zeker niet als je de beste prijs hebt.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by slipstream
                              Wel eerlijk gezegd is de service van Pin waarschijnlijk nogal goed gezien de ervaring die vele forumleden hebben maar in dit geval is ie niet fantastisch zelfs niet bepaald goed. De enige die hier lof moet krijgen is DHL en daar heeft Vasa niks mee te maken.
                              Inderdaad. Meer zelfs : kijk eens wat het aanbod van PIN is. Die hebben alles samen misschien TIEN producten te koop. Dan is het natuurlijk ook niet moeilijk om te garanderen dat je er een grote voorraad van hebt en dus ook direct kunt shippen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ook ik een tevreden PIN klant ben.
                              Ik ben op dat vlak bvb meer onder de indruk van AC Foto (www.internet-foto.de). Die hebben een enorm aanbod en hebben blijkbaar ook zo goed als alles in voorraad. Toen ik mijn D100 bestelde, in volle nieuwjaarsperiode, was mijn bestelling van een stuk of 5 items, in 3 werkdagen bij mij. En ik ken een handvol andere mensen die ook daar vanalles bestelden en het op minder dan een week thuis kregen. Ik ken zelfs mensen die gewoon naar daar rijden, zonder op voorhand te bestellen, en steeds terugkomen met wat ze er wilden kopen. Heb eigenlijk nog maar 1 keer moeten wachten, en dat was toen ik de net-adaptor voor de D100 mee besteld had. Toen duurde het anderhalve week eer ik mijn bestelling thuiskreeg. Maar die net-adaptor is overal heel moeilijk leverbaar. Ben eigenlijk benieuwd of ze bvb de 10D op voorraad zouden hebben (toegegeven, hun prijs is nu ook niet de scherpste die je kunt vinden).
                              Ik heb me overigens al vaak afgevraagd hoe onze Belgische zaken nog kunnen overleven. Die moeten in de voorbije 5 jaar toch merkbaar klanten en omzet zien dalen hebben als gevolg van het Internet en de veel goedkopere online shops.

                              Henk

                              Comment

                              Working...
                              X