Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfelgeval (nikon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • twijfelgeval (nikon)

    BODY-aangezien de D5300-D7000 dezelfde prijs hebben en de 7100 een meerprijs, voor de welke zou ik dan gaan ?
    heb er geen gedacht van en zal wrsch wel draaien om de details ?

    -of de 5200 en wat beter glaswerk ?

    LENS-nikon18-105mm, nikon 55-300mm, sigma 120-400mm?



    ikzelf: amateur, budget max 1200€, zou graag natuurelementen, dieren in het wild, personen fotograferen.

    alle raad is welkom
    Nikon D7100 - kitlens 18-140mm - en veel zin om bij te leren!

  • #2
    Re: twijfelgeval (nikon)

    Grootste verschillen:

    5000 reeks = compact, minder gewicht
    7000 reeks = grotere body, meer knoppen (bv 2 instelwieltjes t.o.v. 1, ISO knop, ...) zodat je minder vaak in het menu moet, interne focus motor zodat je ook oudere lenzen kan gebruiken

    Als je een 5300 vergelijkt met een 7000 of 7100 dan vergelijk je ook verschillende generaties en dus vooral verschillende generaties sensoren.

    't Is vaak een persoonlijke voorkeur. De ene wil de nieuwste sensor en neemt genoegen met een eenvoudigere body. De andere wil liever de grotere body en is tevreden met een sensor van enkele jaren oud (minder pixels en vaak iets minder in hoge ISO). Nog een ander heeft liefst de lichtste body met de beste sensor.

    Comment


    • #3
      Re: twijfelgeval (nikon)

      maar om een keuze te maken ivm kwaliteit en prestatie.. is dan de 7000 (4.5j oud) nog beter als de 5300(1j oud) ? dan kan ik evengoed de 7100+18-105mm nemen.. tussen wat zou jij kiezen ? de meerprijs hiervan is het ook wel waard he ?
      Last edited by Thiriiii4; 19 mei 2014, 17:27.
      Nikon D7100 - kitlens 18-140mm - en veel zin om bij te leren!

      Comment


      • #4
        Re: twijfelgeval (nikon)

        tja kwaliteit en prestatie, als beginner zullen alle hiervoor genoemde body's kwa kwaliteit en prestaties jouw kunnen overtreffen
        ikzelf heb me na een klein jaar enkel vernieuwd voor de knoppen en nieuwe features op de d7100 vb: waterpas in vieuwfinder(gebruik ik héél veel), bracketing, meerdere af punten, in-camera-croppen, zwaarder gewicht (+punt voor mij)
        als je deze niet van plan bent constant of tovh veel te gebruiken ben evengoed af met een d3200 en wat beter glaswerk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: twijfelgeval (nikon)

          Oorspronkelijk geplaatst door Thiriiii4 Bekijk bericht
          maar om een keuze te maken ivm kwaliteit en prestatie.. is dan de 7000 (4.5j oud) nog beter als de 5300(1j oud) ? dan kan ik evengoed de 7100+18-105mm nemen.. tussen wat zou jij kiezen ? de meerprijs hiervan is het ook wel waard he ?
          Ik zou de D7100 nemen, vooral omwille van de betere AF in de D7100 t.o.v. de D7000. De andere "upgrades" zijn leuk erbij genomen. Voor een andere zal de grotere buffer in de 7100 interessant zijn. Zoals altijd: dikwijls persoonlijke argumenten voor de ene of de andere camera maar het neemt niet weg dat de D7100 een mooie upgrade van de 7000 is op allerlei vlakken. Voor mij is de D5000 reeks een beetje te klein en te plastiek.

          Comment


          • #6
            Re: twijfelgeval (nikon)

            ok, het zal de D7100 met de 18-140mm kitlens, en ook nog een lichtsterk lensje van 50mm f1.8 erbij.. is dat een goed lensje voor portretten, familiefotos, sfeeravonden met weinig licht..(gebruik van het sfeerlicht) in combinatie met de D7100 ?

            alvast bedankt
            Nikon D7100 - kitlens 18-140mm - en veel zin om bij te leren!

            Comment


            • #7
              Re: twijfelgeval (nikon)

              Oorspronkelijk geplaatst door Thiriiii4 Bekijk bericht
              ok, het zal de D7100 met de 18-140mm kitlens, en ook nog een lichtsterk lensje van 50mm f1.8 erbij.. is dat een goed lensje voor portretten, familiefotos, sfeeravonden met weinig licht..(gebruik van het sfeerlicht) in combinatie met de D7100 ?

              alvast bedankt
              Hou er rekening mee dat de 50mm op DX al een lichte tele is. Voor portret (hoofd en schouders) of voor full-body als je afstand kan nemen is het prima. Voor allround, sfeerfoto's, groepsfoto's, enz ben je beter met de 35mm 1.8 DX.

              Als je de 50mm koopt, koop dan best de AF-S 50mm f/1.8 G (niet de oudere Nikon 50mm f/1.8 D).

              Comment


              • #8
                Re: twijfelgeval (nikon)

                en wat denk je van deze allround lichtsterke lens ? Sigma 17-50mm of een 17-70mm F2.8 EX DC OS Nikon AF, aanvullend met een Sigma 70-300mm F4.0-5.6 of een nikon-55-300mm-vr-dx-af
                Last edited by Thiriiii4; 20 mei 2014, 17:52.
                Nikon D7100 - kitlens 18-140mm - en veel zin om bij te leren!

                Comment


                • #9
                  Re: twijfelgeval (nikon)

                  Mijn eerste DSLR was een D3000, na enkel keren met een D7000 gewerkt te hebben miste ik al snel die 'snellere bediening', ik heb met toen een D90 aangeschaft omdat de D7000 toen niet in mijn budget paste en daar heb ik nog geen spijt van. Ik zou dus voor een D7x00 reeks gaan gewoon voor het gebruiksgemak. De sensor is misschien niet de nieuwste maar de invloed daarvan op de kwaliteit van het eindproduct zal niet heel groot zijn.

                  Comment

                  Working...
                  X