Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel: Sony R1 of buitenkans Nikon D70s kit(2e hands)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel: Sony R1 of buitenkans Nikon D70s kit(2e hands)

    Twijfel tussen de Sony R1 nieuw of een Nikon D70s kit (met 18-70 lens, cf 1GB, tas, extra cf 512MB, usb cardreader, 5 maand oud) tweedehands set voor € 800.

    Met de Sony heb ik een betere lens, maar die is een stuk duurder (nog CF te kopen, tas...) wat toch neerlomt op een € 1000.

    Het is snel te beslissen.... heeft hier iemand iets zinnigs op te zeggen?

  • #2
    Re: Twijfel: Sony R1 of buitenkans Nikon D70s kit(2e hands)

    d70s kit ...
    ge gaat er geen spijt van hebben
    Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
    my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel: Sony R1 of buitenkans Nikon D70s kit(2e hands)

      Zelf zou ik voor de D70 gaan.

      Behalve een kwestie van smaak, komt er de laatste 2 à 3 maanden wel altijd en overal een prosumer op de markt, die die spiegeldingen wel eens een lesje zal leren.
      En ja, ooit zal die dag wel komen.

      Maar dan toch hopelijk met een prosumer die een prosumer is, qua grootte en gewicht, want die Sony is nog groter dan de meeste spiegelreflexen, en mijn inziens, zo lelijk als een ijskoude heksentiet.
      Ok, ik geef graag en volmondig toe dat dit laatste over de schreef is en puur persoonlijk, dat de specs en de foto's die ik tot nog toe van de Sony gezien heb veelbelovend zijn, zolang maar niemand van me verlangd dat ik dit ding rond mijn nek heb willen hangen...
      Voor een handjevol meer prenten....

      Comment


      • #4
        Re: Twijfel: Sony R1 of buitenkans Nikon D70s kit(2e hands)

        zeker de D70,
        een beter lens zeg je op de sony? op de d70S kan je natuurlijk allerlei lenzen bijkopen , bij de sony zit je vast .
        ik zou niet twijfelen
        nikon d70 + nikkor 18-70mm + nikkor 70-300mm +Sigma APO MACRO 150mm+ Sigma Apo 70-200 EX + SB 600
        www.thunderx.be

        Comment


        • #5
          Re: Twijfel: Sony R1 of buitenkans Nikon D70s kit(2e hands)

          Tja.. ik ben een buitenbeentje he?
          Ik zou zeer zeker de Sony R1 nemen.
          (Ik overweeg zelf om hem aan te schaffen...)
          Ik heb hem maar even vastgehad op de BD algm vergadering en daarna even op de shooting.
          Awel, dat was zoals met mijn Olympus E20, liefde op 't eerste zicht. Dat heb ik nog maar bij één camera tegengekomen. De Oly E20...
          Erg handig die R1. De mogelijkheden zijn enorm.
          Dit is werkelijk een prachtstuk. Wow, ik was zeer onder de indruk.
          Bij Sony heb je een vaste lens tegenover de D70 kan je macro en zoom wisselen. Heb je daar behoefte aan neem dan de D70.
          Maar heb je, zoals ik, helemaal geen behoefte aan zoomlensjes of lenzen wissel... dan is de Sony de absolute winnaar.

          Comment


          • #6
            Re: Twijfel: Sony R1 of buitenkans Nikon D70s kit(2e hands)

            Oorspronkelijk geplaatst door mic
            Tja.. ik ben een buitenbeentje he?
            Ik zou zeer zeker de Sony R1 nemen.
            (Ik overweeg zelf om hem aan te schaffen...)
            Ik heb hem maar even vastgehad op de BD algm vergadering en daarna even op de shooting.
            Awel, dat was zoals met mijn Olympus E20, liefde op 't eerste zicht. Dat heb ik nog maar bij één camera tegengekomen. De Oly E20...
            Erg handig die R1. De mogelijkheden zijn enorm.
            Dit is werkelijk een prachtstuk. Wow, ik was zeer onder de indruk.
            Bij Sony heb je een vaste lens tegenover de D70 kan je macro en zoom wisselen. Heb je daar behoefte aan neem dan de D70.
            Maar heb je, zoals ik, helemaal geen behoefte aan zoomlensjes of lenzen wissel... dan is de Sony de absolute winnaar.
            Ik moet Mic bijtreden in zijn enthousiasme over de R1, ik zou die camera wel eens willen "uitdiepen"
            Het is geen dslr, zoals de d70, die oevrigens puur op beeldkwaliteit nog wel hoger zal scoren. Maar het gebruiksgemak (lcd schermke bijvoorbeeld) is toch wel groot met de sony!!

            Comment


            • #7
              Re: Twijfel: Sony R1 of buitenkans Nikon D70s kit(2e hands)

              Oorspronkelijk geplaatst door mic
              Tja.. ik ben een buitenbeentje he?
              Ik zou zeer zeker de Sony R1 nemen.
              (
              Neen, hoor. Gewoon het zoveelste bewijs dat ieders smaak, voorkeuze en idee(en) voldoende verschillen om al die spullen op de markt te blijven brengen en ze al concurerend beter te maken... dat lijkt me beslist geen slechte zaak.
              Voor een handjevol meer prenten....

              Comment


              • #8
                Re: Twijfel: Sony R1 of buitenkans Nikon D70s kit(2e hands)

                Oorspronkelijk geplaatst door Louis
                zo lelijk als een ijskoude heksentiet.
                Hoe ziet een ijskoude heksentiet er uit ? kun je eens een fototje posten

                On topic - het is altijd hetzelfde wat je je moet afvragen, waarvoor moet het dienen
                Is het voor in de kast te liggen (of in de wagen) en af en toe eens een foto te maken. -> neem dan een compactje
                Is het voor wat degelijk fotowerk, maar wil je geen gesleur aan fotoapparatuur en wissellenzen --> prosumer.
                Wil je van fotografie je hobby maken en wil je een breed gamma van dingen fotograferen --> DSLR.

                Greetz
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Twijfel: Sony R1 of buitenkans Nikon D70s kit(2e hands)

                  Als je tevreden bent met de 24-120mm die op de Sony zit, en je bent toch niet van plan om te investeren in een heel arsenaal lenzen wanneer je een D70s zou kopen, dan kan je net zo goed kiezen voor de Sony R1.

                  Volgens de tests die ik gelezen heb zal de Sony R1 binnen die brandpuntsafstand toch niet moeten onderdoen voor een D70s.

                  Je mist dan wel de mogelijkheid om macro, breedhoek (al valt die 24mm nog wel mee aan die kant) en tele opnames te maken, maar daarvoor moet je bij een DSLR ook nog heel wat geld uitgeven vooralleer je die mogelijkheden allemaal hebt.

                  Met die D70s + de aangeboden lens heb je een 27-105mm (omgerekend), met de Sony heb je dus al een iets groter bereik.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twijfel: Sony R1 of buitenkans Nikon D70s kit(2e hands)

                    wat doet zo'n tele converter op zo'n sony r1 camera. is dit de moeite waard.
                    Ik heb geen verstand van foto's knippen, maar ik hou de nieuwe sony wel in de gaten..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Twijfel: Sony R1 of buitenkans Nikon D70s kit(2e hands)

                      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
                      Hoe ziet een ijskoude heksentiet er uit ? kun je eens een fototje posten
                      Zoooooooooooooo

                      Voor een handjevol meer prenten....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Twijfel: Sony R1 of buitenkans Nikon D70s kit(2e hands)

                        Ben inmiddels de trotse bezitter van een D70s

                        Comment


                        • #13
                          Re: Twijfel: Sony R1 of buitenkans Nikon D70s kit(2e hands)

                          Gefeliciteerd !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Twijfel: Sony R1 of buitenkans Nikon D70s kit(2e hands)

                            Voor meer achtergrondinfo, nu en vooral in de toekomst, is er nu een gebruikersmailgroep voor de Sony R1:

                            Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

                            Comment

                            Working...
                            X