Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trust FamilyCam 500 Flash

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trust FamilyCam 500 Flash

    Op zoek naar een geschikte digitale camera, kwam ik op de site van BSI software (http://www.bsisoftware.be) terecht. Deze boden de volgende camera aan : Trust FamilyCam 500 Flash (http://www.trust.com/home/default.htm?viewpage=products/productgrp.htm%3Fgrp%3DDIGCAMS) tegen een prijs van 99euro!!!!???

    Ik ben compleet in de war! Kan iemand mij zeggen waar het addertje zit? Of moet ik dat gewoon kopen...?!

  • #2
    Ja, er zitten addertjes onder het gras, en niet zulke kleintjes ook.

    De resolutie is geen 3.3 megapixel. De camera maakt foto's op een resolutie van 1280x960 (1.3 megapixel) en vergroot dit naar 2048x1536 (3.3 megapixel). Natuurlijk bevat zo'n foto evenveel detail als een 1.3 megapixel foto.

    Ook heeft de camera geen verwisselbaar geheugen. Je zit dus vast aan de 16 MB die is meegeleverd, hier passen alleen bij de laagste kwaliteit en gunstige omstandigheden 180 foto's op, maar deze zullen van zulke lage kwaliteit zijn dat ze vrijwel onbruikbaar zijn voor ieder doeleinde.

    Er wordt gebruik gemaakt van goedkoop SDRAM, dit soort geheugen wordt ook gebruikt als werkgeheugen in computers. Zodra het zonder stroom komt te zitten gaat alle data verloren. Deze camera heeft een back-up batterij voor 5 minuten, je moet dus ALTIJD extra batterijen hebben klaarliggen, doordat de camera continu stroom nodig heeft zullen ze ook leeglopen als de camera uit staat.

    Ook heeft de camera geen LCD dus je kunt je hebt geen live preview of kunt mislukte foto's direct verwijderen... Vergeleken met een conventionele (analoog) camera is er dus niet veel voordeel, je bespaart de kosten van filmrolletjes maar krijgt daar inferieure foto's voor terug.

    En nu heb ik het nog niet eens over de kwaliteit van de lens, contructie, lichtgevoeligheid enz. gehad.

    Vanaf 200 euro heb je een redelijke digicam met LCD en verwisselbaar flash geheugen zoals de Canon A100/A200 Fuji Finepix A101/A202
    <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

    Comment

    Working...
    X