Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Totaal budget Canon 10D

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Totaal budget Canon 10D

    Hoeveel eurokes moet ge er bijtellen bovenop de Body voor een min of meer compleete uitrusting !!

  • #2
    Hoeveel eurokes ?

    Hangt af van : Lenzen : Welke ? Hoeveel ? Waar koop je ze ? Flits : Welke ? waar koop je ze ?
    Geheugen : zelfde verhaal ?

    Eens je de body hebt, is de keuze nog steeds enorm voor de accesoires. Een prijs hierop plakken is dus zeer moeilijk.
    Ik heb een speedlite 550 EX, een 28-135 IS USM en 75-300 IS USM. Nog een 055 NAT Manfrotto statief en een stevig Lowepro tas. Lijkt mij een mooi pakket ...
    Sterkte !!
    Tegoei of ni !!Bike or Die !!

    Comment


    • #3
      Body: 1950
      24-85 lens: 400
      420 EX flitser: 220
      256 MB CF geheugen 120
      Extra BP511 batterij(clone): 40
      Oplaadbare batterijen voor flitser: 40


      Verder heb je natuurlijk een PC nodig met eigenlijk een USB2/Firewire reader.
      Voor deze prijzen moet je volledig uit de voeten kunnen.Daarna wordt het pas verslavend. Je kunt altijd meer lenzen kopen maar met de 24-85 dek je de meest gebruikte brandpunten af.

      grtz edelf



      Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

      Comment


      • #4
        Je moet er minstens 1 lens bijkopen als je die nog niet hebt en das heel persoonlijk.

        canon heeft een 60-tal EF lenzen die je kan gebruiken van 'goedkoop' tot onbetaalbaar (de op aanvraag gemaakte 1200 f/5.6 kost zo'n 100.000 euro!!!).
        Dan heb je nog andere merken die ook goed zijn zoals Tamron, Sigma (EX serie) en Tokina. Dus keus genoeg. Eigenlijk te veel keus.
        IS op een lens is ook heel gemakkelijk : de 28-135 IS heb ik nog gekocht voor iets meer dan 600 euro.
        Sigma komt binnenkort uit met een 80-400 'IS' lens (ze hebben iets anders gevonden van afkorting zoals 'VR' van Nikon). De prijs daarvan zal interessanter zijn dan de Canon. (De 80-400 VR van Nikon wordt trouwens door Sigma gemaakt!!! zo zei me een vertegenwoordiger van Sigma toch).

        Een statief vind ik ook belangrijk maar dat hangt ook een beetje af van wat je wil trekken (achter je kinderen aanlopen met een statief is een beetje idioot he )

        Allee, tgaat veel geld kosten.
        Groetjes,
        Arvid


        Reis- en fotowebsite

        Comment


        • #5
          Originally posted by edelf
          256 MB CF geheugen 120
          Dit vind ik toch wel veel te krap hoor ! Je mag het dan al vergeten om in RAW te fotograferen. En met deftige JPG-kwaliteit krijg je daar ook maar een hondertal foto's op. Veel te weinig als je er bvb een paar dagen op uittrekt.
          Eén van de eerste dingen die ik kocht na mijn D100 (met 512M CF) was een 2de 512M kaartje met een X-Drive !

          Henk

          Comment


          • #6
            QUOTE from superfly
            Hoeveel eurokes ? Hangt af van : Lenzen : Welke ? Hoeveel ? Waar koop je ze ? Flits : Welke ? waar koop je ze ?
            Geheugen : zelfde verhaal ?
            Inderdaad het hangt ook af van waar je het koopt! Prijzen Body 10D liggen in Japan liggen rekeninghoudend met huidige koers rond 1650 Eur. (Online kopen is daar wat lastiger maar die prijzen liggen nog lager)
            "elk voordeel heb z'n nadeel" http://www.pbase.com/johan2084/japan_2003

            Comment


            • #7
              Inderdaad het hangt ook af van waar je het koopt! Prijzen Body 10D liggen in Japan liggen rekeninghoudend met huidige koers rond 1650 Eur. (Online kopen is daar wat lastiger maar die prijzen liggen nog lager)
              Als je toestelletje kapot is, begin het dan maar eens uit te leggen tegen die jappaner.
              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

              Comment


              • #8
                [I]Als je toestelletje kapot is, begin het dan maar eens uit te leggen tegen die jappaner.
                Da's niet zo moeilijk hoor, je smijt dat toestel door de zaak onder het uitroepen van 'banzai' en ze snappen meteen dat ie kapot is

                Maar je punt is duidelijk genoeg en dus een goed advies: Als je met je reparaties (maar ook problemen en vragen etc) direct om de hoek terecht wilt kunnen, moet je je camera ook direct om de hoek kopen. Als je het prijsverschil elders interessant genoeg vindt, moet je de evt bijkomende problemen achteraf er dus bijnemen.

                Sommige dingen zoals vragen over die of die functie kun je vaak gemakkelijk online oplossen (bv hier op BD), maar voor sommige problemen zul je je leverancier nodig hebben. Natuurlijk ga je bij aankoop, zeker van een relatief duur apparaat, niet uit van problemen, maar ze schijnen toch voor te komen

                Comment


                • #9
                  Tja Erik,
                  je hebt meer dan 100% gelijk. Ik stel met toch een aantal vragen ivm de befaamde "international waarborg" van sommige zaken. Ik heb er dit weekend nog een aardige discussie over gehad met een vertegenwoordiger van een bepaald merk. Ik zal je op 1 van de volgende shootings wel eens uitleggen over wat en wie dat ging, maar ik was toch een beetje geschoffeerd. Waarborg is waarborg en als die wereldwijd vermeld staat op het garantiebewijs hoe moet je dat dan noemen? Verkoopstruuken? Dan heb ik uiteraard over defecten en niet over raad die je misschien nodig zou kunnen hebben maar zoals je al zei zijn daar wel andere kanalen voor.
                  mvg,
                  Giant Pat
                  Do or Do Not - There is no try ...
                  www.giantpat.be

                  Comment


                  • #10
                    Samver, om redelijk van start te gaan, reken toch maar op 3000 euro.
                    Ik raad je idd ook een grote opslag aan, want je GEBRUIKT die sowieso.
                    Ik koos voor 1Gb microdrive + een 256 Mb CF die ik nog overhoudt aan m'n G2. En ik startte met 2 lenzen, een 28-105 en een 70-300, ik heb een 400 in bezit van een goeie vriend. Een statief bezat ik al.

                    Je ziet, het kan aardig snel gaan, bespaar niet 'teveel' op de lens, die beslist voor een stuk de kwaliteit v.d. foto's.

                    Ik ga binnenkort op zoek naar een groothoek, maar ik zou de 12-24 van Nikon eens aan de tand willen voelen, die hebben deze speciaal ontwikkeld voor DSLR toepassingen.

                    Reken ook op het feit dat je een factor 1.6 moet rekenen voor je lenzen, ttz : een 28-70 bv wordt op je 10D een 45-112 mm, dus zoets als een standaard en portret lens. Een zeer performante en snelle lens is de 80-200 f2.8 als je die bovenop een 28-70 kan nemen, ben je sterk bezig (80-200 wordt dus 128-320 mm)

                    Succes !

                    Comment

                    Working...
                    X