Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Standaard toestel voor avondfoto's

Welk digitaal toestel zou voor mij passen en bruikbaar zijn voor het nemen van foto's tijdens sportwedstrijden die 's avonds doorgaan(dus die doorgaan in het donker en met kunstlicht).Dit als wekelijkse hobby.Type toestel--welke lens om te beginnen--etcBudget is dus ook wel iets waarmee ik rekening mee moet houden.
    alvast bedant voor info

Standaard Re: toestel voor avondfoto's

mmm ik vrees dat sportfotografie een van de minst budgetvriendelijke soort is. Hangt ook af van welke sport buiten? Gaat het om voetbal of een ander sport die zich buiten afspeeld op een kleiner veld.

Indien het op een kleiner veld is kan de prijs van een lichtsterke lens nog meevallen. Lichtsterke telelenzen +300mm zijn bijna niet te betalen met snelle autofocus. Verder is een D-SLR een must voor continu trekken. Welke D-SLR juist zal van meerdere factoren afhangen
    Canon 20D / EF-S 18-55 / EF 70-300 / Speedlite 580EX
    Website
    BD0674BE

Laat ons misschien je budget weten?

canon 350d/nikon d50 + sigma 70-200 2.8 + evt nog een extender, 1.4 of 2x?
    Olympus OM-D E-M5 / Olympus Pen E-PL2 + EVF-2 / 14-42mm / 12-50mm / 40-150mm / 20mm 1.7 / 30mm 2.8 / 45mm 1.8
    Find me on Flickr

Bewaar nog wat geld om kaartjes vóóraan te kopen
    Dat scheelt al een hoop...

Als ik je vraag goed lees, denk ik dat dit soort fotografie ver buiten je budget zal liggen.
    Ik denk hier aan 300/2.8 of 200/2 lenzen (5000 euro per stuk) en een bijhorende professionele body (4000 euro).
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
    Laat ons misschien je budget weten?

canon 350d/nikon d50 + sigma 70-200 2.8 + evt nog een extender, 1.4 of 2x?
    Bij de nikon D50 moet je er wel rekening mee houden dat de top-LCD niet verlicht is. Een extra zaklampje zul je dus wel moeten meebrengen voor fotografie in het donker.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
    Bij de nikon D50 moet je er wel rekening mee houden dat de top-LCD niet verlicht is. Een extra zaklampje zul je dus wel moeten meebrengen voor fotografie in het donker.
    Hou dus rekening met 10 euro extra in je budget

We zullen trachten het zo budget vriendelijk mogelijk te maken, maar denk eraan voor een dubbeltje zit je nooit op de eerste rij.

Je heb een body nodig die over een snelle autofocus beschikt en die ook een deel opnames achter elkaar kan maken, wegens het budget is hier geen nieuw toestel aan de orde, maar zou ik uitkijken naar een EOS 1D . Dit toestel is al wat ouder maar geeft perfecte beelden van 4megapixels bruikbaar voor alle soorten jounalistiek werk, zeker sport. Let op dit is een professioneel toestel maar met wat zoeken kan je er soms vinden voor 1000 euro of iets meer.

Daarbij heb je een snelle lens nodig F2.8 is onmisbaar voor avondopnames, voetbal gebeurt op een vrij grote afstand dus sommige werken met een 300 mm F2.8 en anderen met een 70-200 mm F2.8. De 300mm is zeer goed maar minder flexibele inzetbaar, de 70-2OO is meer universeel inzetbaar maar kan in sommge gevallen te kort zijn. Als je gaat zoeken tweedehands kan je een 300mm F2.8 voor om en bij de 2100 euro vinden, de 70-200 rond de 8OO euro.

Dan nog enkele kaarten van 2 giga maar dat is de kost niet, laat ons zeggen een kleine 100 Euro.

Dit is de beste oplossing rekening houdend met een eerder beperkt budget kan je voor een 2000 tot 3000 Euro aan de slag.

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bv72 Bekijk bericht
    Hou dus rekening met 10 euro extra in je budget
    of doe de instellingen via het schermpje achteraan?

Regels voor berichten