Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

To fullframe or not?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: To fullframe or not?

    Mijn A7 kan zonder statief gebruikt worden.Overigens de 28-70mm heeft stabilisatie in de lens.

    Comment


    • #17
      Re: To fullframe or not?

      Interessant voorstel om voor de A7II te gaan.
      Wachten op prijsdrop zit er wel niet in ;-)
      Zit nu te denken aan:
      - Sony Alpha A7 II Body
      - Sony NEX 16-70mm f/4.0 Carl Zeiss T* ZA OSS
      Zit dan wel lichtjes boven budget maar daar kan ik wel een mouw aanpassen ;-)

      Hoe zit dit dan met dubbele stabilisatie, zowel Lens als body, of zet je de stabilisatie op de lens dan af?

      Comment


      • #18
        Re: To fullframe or not?

        Oorspronkelijk geplaatst door Zicolas Bekijk bericht
        Interessant voorstel om voor de A7II te gaan.
        Wachten op prijsdrop zit er wel niet in ;-)
        Zit nu te denken aan:
        - Sony Alpha A7 II Body
        - Sony NEX 16-70mm f/4.0 Carl Zeiss T* ZA OSS
        Zit dan wel lichtjes boven budget maar daar kan ik wel een mouw aanpassen ;-)

        Hoe zit dit dan met dubbele stabilisatie, zowel Lens als body, of zet je de stabilisatie op de lens dan af?
        Sony NEX 16-70mm f/4.0 Carl Zeiss T* ZA OSS is een aps-c lens... Je kan die in Crop gebruiken maar is niet ideaal... Ik zou sowieso voor de kittens 28-70 gaan (prijs kwaliteit goed) en later zien wat je nog extra wil...

        Comment


        • #19
          Re: To fullframe or not?

          Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
          Bij de A7R is dit niet zo. Daar zijn de RAW bestanden zo'n 35-37 MB groot omdat Sony 'lossy compression' gebruikt.
          Als dat zo is (weet het zelf niet) dat zou dat voor mij een belangrijke reden zijn om die niet te kopen. Wat heb je nu aan zoveel Mpx als je raw bestand er "wegsmijt"? Lijkt me enkel daarom al onwaarschijnlijk.

          EDIT: heb even wat gezocht en gelezen en inderdaad Sony past in bijna het hele gamma lossy compression op de raw toe. Compleet maf.
          Last edited by Spanik; 25 december 2014, 13:53.

          Comment


          • #20
            Re: To fullframe or not?

            Raw compressie vind ik toch ook een (klein) nadeel van Sony...

            Vergelijk maar eens een RAW tussen b.v. D750 en A7 II
            Last edited by Dpix; 25 december 2014, 12:13. Reden: typo

            Comment


            • #21
              Re: To fullframe or not?

              Stabilisatie in body en in lens werken beiden.De stabilisatie v/d lens hoeft niet afgezet te worden.

              Comment


              • #22
                Re: To fullframe or not?

                Oorspronkelijk geplaatst door Zicolas Bekijk bericht
                Interessant voorstel om voor de A7II te gaan.
                Wachten op prijsdrop zit er wel niet in ;-)
                Zit nu te denken aan:
                - Sony Alpha A7 II Body
                - Sony NEX 16-70mm f/4.0 Carl Zeiss T* ZA OSS
                Zit dan wel lichtjes boven budget maar daar kan ik wel een mouw aanpassen ;-)

                Hoe zit dit dan met dubbele stabilisatie, zowel Lens als body, of zet je de stabilisatie op de lens dan af?
                Ik dacht dat ze beide samenwerken, dus je hoeft geen van beide af te zetten. Een ander interessant weetje is dat IBIS met elke lens werkt, dus ook met bvb een Canon lens die je via een adapter op de A7II bevestigt. Als de lens op één of andere manier zijn info correct doorgeeft aan de body, dan heb je de volledige 5-axis stabilisatie. Indien dit niet het geval is, dan heb je nog altijd 3-axis stabilisatie. Als je IBIS aanzet in het menu van de A7II, dan heb je 2 opties nl. auto en manueel (met een waslijst aan brandpuntsafstanden in het geval van manueel).

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Als dat zo is (weet het zelf niet) dan zou dat voor mij een belangrijke reden zijn om die niet te kopen. Wat heb je nu aan zoveel Mpx als je raw bestand er "wegsmijt"? Lijkt me enkel daarom al onwaarschijnlijk.

                EDIT: heb even wat gezocht en gelezen en inderdaad Sony past in bijna het hele gamma lossy compression op de raw toe. Compleet maf.
                Trust me, ik zuig zoiets niet uit mijn duim hoor. Ik ben al maanden research aan het doen naar de A7 camera's omdat ze mij erg interesseren.

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Raw compressie vind ik toch ook een (klein) nadeel van Sony...

                Vergelijk maar eens een RAW tussen b.v. D750 en A7 II
                Ik vind het ook een minpunt, maar iets zegt mij dat het iets met hitteproductie te maken heeft. Heb onlangs het Alpha Universe magazine gedownload voor iOS en daarin stond dat het oorspronkelijk een uitdaging was om de warmte te kunnen afvoeren in de A7 modellen. Ik denk dat ze daarom compromissen hebben moeten sluiten. Bij de meeste foto's merk je er trouwens niets/amper iets van. Ik had liever gezien dat ze 'lossless compression' gebruikt hadden, maar anderzijds luistert ook zowat iedereen naar MP3 en/of (Apple) AAC bestanden terwijl deze ook gewoon 'lossy compression' zijn.
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                Comment


                • #23
                  Re: To fullframe or not?

                  Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                  Ik vind het ook een minpunt, maar iets zegt mij dat het iets met hitteproductie te maken heeft. Heb onlangs het Alpha Universe magazine gedownload voor iOS en daarin stond dat het oorspronkelijk een uitdaging was om de warmte te kunnen afvoeren in de A7 modellen. Ik denk dat ze daarom compromissen hebben moeten sluiten. Bij de meeste foto's merk je er trouwens niets/amper iets van. Ik had liever gezien dat ze 'lossless compression' gebruikt hadden, maar anderzijds luistert ook zowat iedereen naar MP3 en/of (Apple) AAC bestanden terwijl deze ook gewoon 'lossy compression' zijn.
                  Ben op het forum van Fred Miranda anders voorbeelden tegengekomen waar het echt héél duidelijk was. Voor mij is dat geen klein nadeel maar een breekpunt. En het heeft niets met warmte te maken al hun toestellen doen het. Toont gewoon aan dat Sony geen enkele interesse heeft om kwaliteit te leveren. Typisch Sony trouwens zo'n idiote dingen doen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: To fullframe or not?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Ben op het forum van Fred Miranda anders voorbeelden tegengekomen waar het echt héél duidelijk was. Voor mij is dat geen klein nadeel maar een breekpunt. En het heeft niets met warmte te maken al hun toestellen doen het. Toont gewoon aan dat Sony geen enkele interesse heeft om kwaliteit te leveren. Typisch Sony trouwens zo'n idiote dingen doen.
                    Natuurlijk zijn er voorbeelden waarbij het duidelijk is. Dat is bij alles zo. De shadow banding van mijn Canon DSLR (en eigenlijk zowat elke Canon DSLR) vind ik anders véél erger en een véél groter breekpunt.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                    Comment


                    • #25
                      Re: To fullframe or not?

                      Ik vind het met de "lossy" raws van Sony nog mee vallen. Op mijn A7r kan ik behalve Sony's ook mijn Nikon lenzen, gebruiken, klassieke Voigtlanders en klassieke lenzen die ik al jaren in mijn vitrinekast heb staan.
                      Niettegenstaande dat is de A7II ook erg aantrekkelijk omdat 5 axis stabilisatie al deze lenzen ook nog eens voorziet van anti-tril.
                      Zelf wacht ik het voorlopig even af omdat de specs van de A9 nog niet zeker zijn.
                      In ieder geval is het zinloos om DX lenzen zoals 16-70 of, nog erger, een Tamron 18-200 te willen gebruiken op een full frame camera.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #26
                        Re: To fullframe or not?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        In ieder geval is het zinloos om DX lenzen zoals 16-70 of, nog erger, een Tamron 18-200 te willen gebruiken op een full frame camera.
                        Omschrijf mij eens zinloos?
                        Met tijd en boterhammen zal ik mijn lenzen wel upgraden maar nu eerst stapje voor stapje.

                        @ Dpix: misser van mij, ik bedoelde de FE 28-70mm F3.5-5.6 OSS
                        Last edited by Zicolas; 26 december 2014, 08:05.

                        Comment


                        • #27
                          Re: To fullframe or not?

                          Ik heb het al een paar maal gedaan,mijn 28-70mm ff,gebruiken als aps-c lens.Vermits ik nog maar 1 lens heb,en nog geen adapter voor mijn minolta's,heb ik dit reeds een paar keer gedaan,de 28-70 wordt dan een 42-105mm.Een beetje tele.Het resultaat was uitstekend,u mag gerust mijn foto's bekijken hoor.Ik werk nooit met RAW,altijd jpeg,met goed resultaat,bekijk gerust mijn foto's.Ik probeer steeds zoveel mogelijk te werken als vroeger met dia.Een dia moest ook van de eerste keer goed zijn.Hoe minder op de pc hoe beter voor mij.

                          Comment


                          • #28
                            Re: To fullframe or not?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Zicolas Bekijk bericht
                            Omschrijf mij eens zinloos?
                            Met tijd en boterhammen zal ik mijn lenzen wel upgraden maar nu eerst stapje voor stapje.

                            @ Dpix: misser van mij, ik bedoelde de FE 28-70mm F3.5-5.6 OSS
                            Ik kan Spanjaart bijtreden in de zin dat lenzen belangrijker zijn dan een body, en ook langer meegaan.
                            In de budgetten in dit draadje wordt het overgrote deel besteed aan een body, m.i. is het eerder 25% body en 75% lenzen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: To fullframe or not?

                              Ik ben akkoord dat lenzen belangrijker zijn dan de body maar ik zou dus nu fullframe-lenzen moeten kopen, ondanks het huidige beperkte aanbod, en deze gebruiken op mijn huidige aps-c ? Zoals ik reeds schreef, 'met tijd en boterhammen', is het de bedoeling om dan in een volgende stap nieuwe fullframe-lenzen aan te schaffen.
                              Last edited by Zicolas; 26 december 2014, 09:46.

                              Comment


                              • #30
                                Re: To fullframe or not?

                                Hoi,

                                je kunt nu ook de APS-C lenzen kopen die je op het oog hebt.
                                Schakel je om naar Full Frame, dan verkoop je de APS-C lenzen en koop dan de laatste nieuwe Full-Frame lenzen.
                                Op een later moment zal het aanbod ook groter zijn...
                                Of je zoekt naar gebruikte lenzen, scheelt ook aardig in de pegels.

                                Adrie

                                Comment

                                Working...
                                X