Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tja, heel moeilijke keuze ..... Fuji of Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tja, heel moeilijke keuze ..... Fuji of Nikon

    D800 met big hole glascontainer naar Xt-1 ... ( en de grote M ook gedaan, maar ... niet meer, haat-liefde )

    Xt-1 is fantastisch hé.. voorlopig die 35 en de 18-55 kit... dat is super.. Die 56 komt ook, dat geeft dat 85mm 1.4 FF gevoel dat ik een beetje mis ...

    Die "volle emmer water" aan mijn schouder, dat mis ik helemaal niet...

    Die XT-1 komt overal in kitversie met die 18-55 voor 1599 euro. dat is echt wel een vette deal...

    Comment


    • #17
      R
      Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht

      Die XT-1 komt overal in kitversie met die 18-55 voor 1599 euro. dat is echt wel een vette deal...
      De 18-55 heb ik al, zat in kit met de E-X1 toen…. Op zich is de XT-1 apart kopen dan een minder goede deal he…..
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #18
        Re: Tja, heel moeilijke keuze ..... Fuji of Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        R
        De 18-55 heb ik al, zat in kit met de E-X1 toen…. Op zich is de XT-1 apart kopen dan een minder goede deal he…..
        Ah, ik heb het omgekeerd gedaan... eerst Xt-1 met 35mm ...
        Overlaatst Xe-1 kit gekocht nieuw voor 739 ... body'ke verkocht, en kwam ongeveer gelijk uit van prijs dan als de huidige kit...

        :-)

        Comment


        • #19
          Re: Tja, heel moeilijke keuze ..... Fuji of Nikon

          Hallo,

          Ik heb m'n glasbak voor de X-T1 nu vervolledigd en ben uitermate tevreden ...
          Fuji XF18-55, XF55-200 en XF35mm ... Dit trio voldoet perfect aan mijn eisen op dit moment.
          In een natte droom duikt de 10-24mm wel geregeld op

          Wat opvalt is dat die drie lenzen - zonder uitzondering - "boenk" scherp zijn en ook zonder ingeschakelde "hoge prestatie" snel en accuraat scherpstellen.
          Kortom ...

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #20
            Re: Tja, heel moeilijke keuze ..... Fuji of Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Hallo,

            Ik heb m'n glasbak voor de X-T1 nu vervolledigd en ben uitermate tevreden ...
            Fuji XF18-55, XF55-200 en XF35mm ... Dit trio voldoet perfect aan mijn eisen op dit moment.
            In een natte droom duikt de 10-24mm wel geregeld op

            Wat opvalt is dat die drie lenzen - zonder uitzondering - "boenk" scherp zijn en ook zonder ingeschakelde "hoge prestatie" snel en accuraat scherpstellen.
            Kortom ...

            Jaja
            Heb er net een review over gelezen. Waar is de tijd dat je medelijdend bekeken werd als je zegde dat je fan was van live view en EVF?! De grootste zoeker van alle camera's heeft het ding, en stelt ondanks constante live view toch snel scherp. Qua resolutie nog niet op het niveau van een D800, ook geen FF, maar wellicht gaat zo'n ding er in de toekomst wel komen.

            Walter
            D850

            Comment


            • #21
              Re: Tja, heel moeilijke keuze ..... Fuji of Nikon

              Ik moet de vorige forumleden hierin ook volledig bijstaan. Ben overgeschakeld van D800 + 50mm naar XT1 + 35mm 1.4. Wat een plezier.

              Qua grootte scheelt het veel met de D800 en de Df ook als je die in de winkel bekijkt. De 35mm is absurd goed in schepte maar vooral ook in kleur en contrast. Prachtige lens.
              Als je een kleinere camera zoekt denk ik niet dat de Df een goed idee is, hoewel je daar ongetwijfeld ook geode foto's mee kunt nemen.
              Voor de prijs van een Df body kan je wel veel Fuji-goodness aankopen, bv

              XT1 body
              + 35mm 1.4
              + 14mm 2.8, 23 1.4 of 56 1.2 (afhankelijk van jouw voorkeur voor type fotos je neemt)

              De XT1 met 2 zo'n lenzen geeft je wel een uitstekende kit waar je veel plezier aan kan hebben. Ikzelf heb de 35mm f1.4 en de 18mm f2, ook een compacte topcombinatie, en de 18mm is wat goedkoper ook als de 14mm.

              Veel succes met je keuze.

              EDIT: uiteindelijk maakt het niet echt uit voor welke camera je hebt, zolang je er maar plezier mee beleeft. Ik kan echter wel toevoegen dat de XT1 voor mij persoonlijk op een fundamenteel niveau meer plezier geeft als ik het gebruik dan mijn vorige D800, there's just something about this camera. Ik weet niet goed waarom, en mijn ervaring is uiteraard maar een van de velen he.

              Comment


              • #22
                Voorlopig hou ik het nog bij mijn XE1,de 14 f/2.8 ,de 18-55 en de XC 50-230
                In combinatie met de X100S die ik ook nog heb…… de XT is natuurlijk verleidelijk maar toch weeral een serieuze investering
                Last edited by Franciskine; 14 juni 2014, 08:03.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #23
                  Re: Tja, heel moeilijke keuze ..... Fuji of Nikon

                  Facebook "enkel voor Nikon en Fuji liefhebbers..." Is een pagina waar vakmensen zitten.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tja, heel moeilijke keuze ..... Fuji of Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Facebook "enkel voor Nikon en Fuji liefhebbers..." Is een pagina waar vakmensen zitten.
                    ...nu zelfs inclusief 'Berufsoffizier'
                    Tof initiatief maar met alle beperkingen die zo één enkele pagina met zich meebrengt denk ik dat het enkel werkbaar blijft met een beperkte groep mensen.

                    On-topic: tijdens de SD in Brussel toonde Rene me zijn XT-1. Het is inderdaad een indrukwekkende camera - alles zit op de juiste plaats en het formaat is erg handig, zeker met de grip eronder. Volgens mij inderdaad een mooie aanvulling naast een D800. Ik heb zelf geen haast en wacht wel tot Nikon iets soortgelijks uitbrengt - vroeg of laat zullen ze het licht wel zien.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tja, heel moeilijke keuze ..... Fuji of Nikon

                      Ik heb zelf nu de XT1 + battery grip ongeveer 2 maanden en ben er uitermate tevreden van. Ik ben net terug van Slowakije, al mijn lenzen paste in mijn rugzak (10-24mm ,56mm, 18-55mm en de 55-200mm) en al bij al voelde die niet zwaar aan. Dit was wel wat anders bij mijn (ex) D800 met het nodige glaswerk. Zeker die 56mm is onwaarschijnlijk scherp, alsook die 10-24 is zeer goed. Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik naar Fuji ben overgeschakeld.

                      Ik heb nu ook precies meer plezier in het fotograferen. Voorheen twijfelde ik nogal eens om de camera mee te nemen (te zwaar, teveel gesleur), nu merk ik toch dat ik de XT1 bijna altijd bijheb.
                      BD2718BE - Fuji addict

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tja, heel moeilijke keuze ..... Fuji of Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door robinderidder Bekijk bericht
                        Ik heb zelf nu de XT1 + battery grip ongeveer 2 maanden en ben er uitermate tevreden van. Ik ben net terug van Slowakije, al mijn lenzen paste in mijn rugzak (10-24mm ,56mm, 18-55mm en de 55-200mm) en al bij al voelde die niet zwaar aan. Dit was wel wat anders bij mijn (ex) D800 met het nodige glaswerk. Zeker die 56mm is onwaarschijnlijk scherp, alsook die 10-24 is zeer goed. Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik naar Fuji ben overgeschakeld.

                        Ik heb nu ook precies meer plezier in het fotograferen. Voorheen twijfelde ik nogal eens om de camera mee te nemen (te zwaar, teveel gesleur), nu merk ik toch dat ik de XT1 bijna altijd bijheb.
                        Inderdaad een hemels toestel Robin, EVF is in het begin wat wennen, maar wat dat ding kan met Fujinon glas is onwaarschijnlijk, moet zeker niet onder doen voor de D800, en dan nog de WiFi mogelijkheden, het is een beetje als fotografie her ontdekken.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tja, heel moeilijke keuze ..... Fuji of Nikon

                          Wat zou het nu geworden zijn?

                          Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment

                          Working...
                          X