Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tip aan fuji s602-bezitters (of zelfs anderen)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tip aan fuji s602-bezitters (of zelfs anderen)

    is al een week of twee geleden gebeurd, maar was het nog vergeten te posten.

    was 's morgens in de vroegte, +/- 7u. al op stap om foto's te maken. Na enkele plekken te hebben gedaan in en rond de sahara (waar het dan echt wel PIKdonker is (f2.8,15s, en nog alles zwart)), zette ik me een eindje verderop weer gereed met statief, zet mijn camera aan en die maakt geluid.

    Dat was zeer vreemd, want die staan normaal gezien allemaal af. Even controleren, alle instellingen stonden terug op fabrieksinstellingen ??!!
    Hoe dat kwam ?? God knows, misschien de kou, het veel op- en afzetten, het onmenselijke uur ??

    Geen probleem, even alles terugzetten, nog wat foto's trekken en dan maar eens even bij de bomma langs (enige bekende die zo vroeg al wakker is op zondagmorgen).

    Een tijdje erna terug het bos ingetrokken om wat herfst-foto's te maken, mooie paddestoelen tegengekomen.

    Op een gegeven moment merk ik dat ik nog 294 foto's over heb, wat precies veel was, gezien het aantal dat ik die dag al geschoten had. Ik kijk nog eens goed, 2947!! foto's !!, dat zijn er wel heel veel (ook voor een microdrive)

    Met het terugschakelen naar fabrieksinstellingen had dit 6MP-wonder zich doodleuk terug in 1MP-stand gezet, wat ik niet had bemerkt.

    Dus: voor je je al liggend in bossen voor paddestoelen settelt, een hoop kou trotseert e.d., controleer je instellingen.

    Enfin, ik ben thuis gekomen met een hoop mooie 1024x768px-foto's met paddestoelen, niet waardeloos, maar toch.

    In zekere zin is het afzetten van de geluidjes al een soort alarm-functie (als ie dan toch geluid maakt, weet je dat er iets niet klopt).

    Dat was dus mijn lang verhaal en hopelijk een goede tip voor iedereen die dit ook ooit meemaakt.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

  • #2
    Das straf, heb ik met mijne 602Z nog niet meegemaakt.
    Wel het volgende : op zo'n +/- 1000 foto's heb ik er +/- 5 gehad waar een fout in de foto zat. Is niet zo dramatisch, maar ik vind het wel vreemd. Het is een brede band, vooral bij zwarte tinten, die een andere kleur heeft (meestal grijs-groen).
    Nog iemand die hetzelfde heeft voorgehad?

    Comment


    • #3
      ben ik blij voor je dqt die fabrieksinstellingen geen format van je CF kaart deden

      Comment


      • #4
        Heb het ook weleens als ik even snel een foto maak voor op het web (lage resolutie) en dat ik hem vervolgens vergeet terug te zetten.
        <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

        Comment


        • #5
          ik neem alles in 6MP-Fine

          ik zou de foto maar eens ooit in high-res nodig hebben..

          en met die paddestoelen had ik nog wel iets kunnen doen.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            De mijne staat altijd op 3MP fine. Vanaf de eerste dag zo gezet en sinsdien niet meer veranderd. Ook 'vanzelf' niet.
            Ik mag echt niet klagen van dit toestel, het enige dat lme stoort is de 'magere' zoom die er op zit.

            Comment


            • #7
              Ik sluit me bij Tom aan.

              Het enige wat me stoort is nog steeds stof achter de lens wat zichtbaar wordt bij een lage zon die op een bepaalde hoek in de lens valt. Maar zal hem nog maar eens binnen doen voor te laten reinigen.

              Voor de rest is de mijne nog nie zo slim om zelf iets te ondernemen.

              Groeten,
              Nikon D300s + Nikon AF-S VR 18-200mm + Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G ED-IF Micro + en Speedlight SB-800;
              Lidnummer BD0066BE

              Comment


              • #8
                Dat neemt niet weg dat ik waarschijnlijk voor diene Sigma ga gaan.

                Comment


                • #9
                  'magere' zoom ? 6xzoom is iets waar velen op dit forum toch blij mee zouden zijn.
                  maar tuurlijk, het kan altijd meer en beter,
                  btw **shameless plug** ik heb nog een TCON-14B in de koopjeshoek staan.
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment


                  • #10
                    Ik had vroeger (lees tot voor enkele maanden) een Oly C2100UZ. Da's pas zoompower.
                    Van die t14, da heb ik gelezen, maar ik ga wachten. Heb hier nog wat Sigma lenzen liggen dus vandaar mijn interresse in die D9 (of zoiets).

                    Comment


                    • #11
                      Hallo,

                      Ik heb dat probleem al een paar keer gehad.
                      Gewoon bij het inschakelen alle gegevens (tijd en datum) en settings weg.
                      Aan Aandi:
                      Zit ook met een vervelend stofke in mijn lens dat ge maar bij een bepaalde lichtinval ziet,ondanks het feit dat er nen adapterring met uv-filter opzit!
                      Hoe lang duurt het voor dat te laten uitkuisen?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Zyco
                        Das straf, heb ik met mijne 602Z nog niet meegemaakt.
                        Wel het volgende : op zo'n +/- 1000 foto's heb ik er +/- 5 gehad waar een fout in de foto zat. Is niet zo dramatisch, maar ik vind het wel vreemd. Het is een brede band, vooral bij zwarte tinten, die een andere kleur heeft (meestal grijs-groen).
                        Nog iemand die hetzelfde heeft voorgehad?
                        Waarschijnlijk komt er gewoon licht bij, dit gebeurt als je foto nog niet helemaal is opgeslagen en je klepje van card opendoet of overschakelt naar weergave.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by phile
                          Hallo,

                          Ik heb dat probleem al een paar keer gehad.
                          Gewoon bij het inschakelen alle gegevens (tijd en datum) en settings weg.
                          Aan Aandi:
                          Zit ook met een vervelend stofke in mijn lens dat ge maar bij een bepaalde lichtinval ziet,ondanks het feit dat er nen adapterring met uv-filter opzit!
                          Hoe lang duurt het voor dat te laten uitkuisen?
                          Beste Phile
                          Ik heb de camera al eens laten reinigen toen was er stof op de ccd gekomen, en dit nogwel op vakantie, véél foto's naar de boem.
                          De camera nadien binnen gebracht bij Fodor Group in Etten-Leur en alles was klaar in 3 dagen, behalve dan dat ze niet gezien hebben dat er ook stof achter de lens zat. En onder garantie gereinigd dus dat was ook een meevaller.
                          Nikon D300s + Nikon AF-S VR 18-200mm + Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G ED-IF Micro + en Speedlight SB-800;
                          Lidnummer BD0066BE

                          Comment


                          • #14
                            Dag C720,

                            ik had ook zo'n vermoedde dat "te snel willen zijn" de oorzaak is van die mislukte foto's.
                            Overschakelen naar weergave of een volgende foto nemen, als het ledje oranje oplicht : niet doen dus!

                            Thnx voor de reactie

                            Comment

                            Working...
                            X