Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

test DCB powerpack

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • test DCB powerpack

    BD crew, thanks voor een leuk testverslag.

    Zeer spijtig te horen dat je zowat 500 euro moet spenderen voor een batterij die het mss 500 shots uithoudt, + dat je nog met kabels van en naar je toestel zit.

    Waarschijnlijk een interessante tool voor de pro's maar als amateur zie ik dit helemaal niet zitten.

    Ik heb geïnvesteerd in 4 batterijen, ik kan er twee kwijt in de verticale grip v.d. D100, en twee batt. gaven me tot hiertoe een rserve van meer dan 1100 shots waarvan regelmatig gebruik v.e. flash + image review met histogram konstant aan + AF en HSM steeds in gebruik.

    het feit dat je een batt standaard hebt, was mijn investering slechts 180 euro voor 3 extra packs, een derde v.d. prijs, en ik kan dacht en nacht verder, zonder extra gewicht, zonder belemmering van kabels.

    Dus voor mij persoonlijk, een neen ...

  • #2
    Hallo Phille,

    Fijn dat je het verslag alvast "leuk" vond .
    In de conclusie staat duidelijk voor welke groep gebruikers de DCB een interessante optie kan zijn (intensieve flitsgebruikers bv.).
    Persoonlijk heb ik zelf ervaren dat als je een "heavy" shooting hebt waarbij een flits nodig is, dat het dan soms een heel "gehannes" is om tijdig de batterijen gewisseld te hebben (zeker voor de flits) - en net op die momenten gebeurt natuurlijk datgene wat je MOET hebben, dat zal je zien .
    De kabels op zich vormen geen probleem tijdens een intensieve shooting - dat valt best mee - maar voor het dagelijks "standaard" gebruik is de DCB inderdaad geen "must", zeker nu de camerabatterijen een steeds betere levensduur krijgen.
    De bedoeling van de test was alvast die gebruikers te informeren die echt "power" nodig hebben voor camera + flits.
    Op zich is de DCB een prima product - enkel , zoals je zelf al aangeeft, nogal prijzig ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment

    Working...
    X