Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tekortkoming Sony A7?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tekortkoming Sony A7?

    Hoi,

    Ik ben aan het onderzoeken of ik moet gaan switchen van materiaal.
    De reden is dat ik tegen de grenzen aan loop van mijn huidige systeemcamera, De Olympus OM-D E-M5.
    De grens waartegen ik aanloop, is de snelheid en vooral accuratesse van het AF systeem.
    De grens van het AF systeem bij het fotograferen van bewegende onderwerpen zoals dieren (vogels) en vliegtuigen.
    Nu wil ik de grote voordelen van een systeemcamera ook niet meteen overboord gooien, grootte en gewicht zijn belangrijke punten.
    Dus kijk ik vooral wat er in de systeemcamera wereld aan het gebeuren is.
    Bijvoorbeeld, naar de Sony Full Frame systeemcamera's.

    De Sony A7 lijkt mij een meer dan schitterende camera, klein van stuk, groots van sensor en kwaliteit.
    De A7 interesseert me meer dan de R en de S, in verband met zijn gecombineerd AF systeem (Contrast en phase).
    En in combinatie van een adapter, de LA-AE4, zijn de grote A-mount lenzen ook toepasbaar.
    Maar wat schetst mijn verbazing, de Sony flitsers werken niet volledig op deze systeemcamera's.
    Ook wordt het AF assist licht uitgeschakeld zodra je de adapter monteert, ook die van een opzetflitser werkt dan niet.
    Wat moet je dan bij slecht licht en in de avond?? De camera thuis laten...?
    Er wordt wereldwijd over geklaagd, maar Sony dient nog geen oplossing aan.

    De A7 leek me de perfecte combinatie (zodra je geen echte behoefte hebt aan een cropfactor),
    alleen jammer dat ie alleen overdag bruikbaar is. 's Avonds moet ie in de kast...
    Denken jullie daar anders over??

    Bij de komende Photokina, ga ik dus vooral naar Olympus, Panasonic en Samsung (!!) kijken.
    En hou alle rumours, geruchten in de gaten...

    Adrie

  • #2
    Re: Tekortkoming Sony A7?

    Hoe groot en zwaar zijn de objectieven voor Sony A7?

    Panasonic GH4?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Tekortkoming Sony A7?

      Waarom zouden de flitsers niet werken?De A7 heeft toch dezelfde flitsschoen als bv.de A99.Ik gebruik met goed resultaat via adapter ADP- MAA mijn Sony HVL-F42AM op mijn A7.Deze heeft nog de oude Minolta flitsschoen.Sinds de A58 en 99 en ook de A7,is de flitsvatting vernieuwd.De nieuwe flitsers kan je gebruiken zonder deze adapter.Overigens ik heb een flitser niet snel nodig op mijn A7,vermits de hoge iso's niet zo slecht zijn. Het AF assist hulplicht wordt bij gebruik van de flitsadapter niet uitgeschakeld,althans niet bij mij.Overigens ik ben zeer tevreden van mijn A7,indien ik een macrolens of de LA-EA4 adapter zou hebben,dan zou ik mijn reflex niet meer nodig hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Tekortkoming Sony A7?

        Nog iets, ik gebruik dit AF assist licht nooit,de camera stelt even snel scherp met als zonder.Ik heb dit hulp licht in het menu uitgeschakeld.

        Comment


        • #5
          Re: Tekortkoming Sony A7?

          Hoi Jozef,

          Mooi om te lezen dat u tevreden bent over uw A7. Ik vind dit echt een heel interessante camera.
          Mij lijkt ie superleuk om met AP-C lenzen toeristisch rond te wandelen (klein en licht)
          en grotere Full Frame klasse lenzen voor het serieuze werk, het tele werk bijvoorbeeld met een Sigma 120-400 (?) (met A-mount adapter).

          Maar het feit dat niet alle functies van een moderne Sony flitser werken op een A7 ,
          op een andere camera dan een A-mount, staat in de Sony gegevens.
          Het AF Assist licht gebruik ik als ik in het donker (met flits) foto's wil maken. De cam heeft toch iets licht nodig om scherp te stellen...
          Het AF Assist licht wordt automatisch uitgeschakeld, zodra je de LA-AE4 adapter op de camera plaatst (volgens vele klachten op het Internet).
          Maar misschien/wellicht zie ik het té donker in...
          Super spannend wordt het niet met Sony op de Photokina, de geruchtenstroom over nieuwe camera's gaat dat ze in Januari voorgesteld gaan worden.
          Maar we zullen zien, of Sony het in Duitsland toch leuk kan maken...

          Adrie

          Comment


          • #6
            Re: Tekortkoming Sony A7?

            Als je toch in Duitsland bent, die A7 is daar in Duren een stuk goedkoper op dit moment. Eigenlijk spotgoedkoop voor een full frame.

            Comment


            • #7
              Re: Tekortkoming Sony A7?

              Dat het AF hulplicht niet werkt met de LA-EA4 adapter wist ik niet.Ik heb deze adapter jammer genoeg nog niet.Ik zou wel eens graag mijn Minolta 100mm macro op mijn A7 willen zetten,misschien volgend jaar.Een meer dan 20 jaar oude lens op een modern toestel.Ik denk dat hier knappe beelden mee te maken zouden zijn.In elk geval het AF hulplicht werkt wel met de flitsadapter en mijn oudere Sony flitser en de 28-70mm kitlens.

              Comment


              • #8
                Re: Tekortkoming Sony A7?

                Foto met een meer dan 60 jaar oude Leitz Wetzlar 90mm op de Sony A7R

                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Tekortkoming Sony A7?

                  Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                  Als je toch in Duitsland bent, die A7 is daar in Duren een stuk goedkoper op dit moment. Eigenlijk spotgoedkoop voor een full frame.

                  https://www.top-foto.de/item.php?id=SONA7BB
                  is topfoto betrouwbaar? raar dat die A7 body daar zo goedkoop is, terwijl de kit zelfde prijs is als hier. is dat dan een refurb of zo? want voor die prijs zou ik toch ook gaan twijfelen... zie wel dat die prijs enkel bij afhaling is, en niet geldt voor verzending. dan scheelt het ineens een PAK. uitleg?
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tekortkoming Sony A7?

                    Capture One Express is nu gratis te downloaden voor Sony camera's (*klik*).
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tekortkoming Sony A7?

                      Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                      is topfoto betrouwbaar? raar dat die A7 body daar zo goedkoop is, terwijl de kit zelfde prijs is als hier. is dat dan een refurb of zo? want voor die prijs zou ik toch ook gaan twijfelen... zie wel dat die prijs enkel bij afhaling is, en niet geldt voor verzending. dan scheelt het ineens een PAK. uitleg?
                      Topfoto in Duren bestaat al lang. Jaren geleden waren camera's in Duitsland een stuk goedkoper. In die tijd gingen vele leden van bd daar hun materiaal kopen. Ik ook nog. Ze spraken daar zelfs Nederlands. Gebruik maar eens de zoekfunctie hier, dan kom je nog berichten over de winkel tegen van bijna 10 jaar geleden.

                      Om 1 of andere reden is Sony goedkoper in Duitsland. Ik heb geen idee waarom...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tekortkoming Sony A7?

                        Ik heb mijn 10D en 20D nog gekocht daar, dus ik ken ze wel. Maar vind het raar dat de A7 bij afhaling daar 1100 euro kost, en bij verzending plots 300 euro meer...
                        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                        Comment

                        Working...
                        X