Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't grote Pentax K20D topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: 't grote Pentax K20D topic

    Oorspronkelijk geplaatst door Trinake Bekijk bericht
    Ik heb nu ook de K20D van Pentax..
    Alleen de bijbehorende software die erbij is kan ik niet zo goed aan uit..
    x
    De bijhorende software levert erg goede resultaten als je RAW beelden wil ontwikkelen, maar zelfs dan blijft hij toch nogal onhandig. Ik gebruik 'm niet. Er zijn voldoende alternatieven. Persoonlijk ben ik voor Adobe Photoshop Lightroom gegaan, maar er is goedkoper...

    Je zal onder het Fotobewerking forum allicht wel de meeste informatie vinden. Zeker als je JPG trekt zijn er heel veel opties...

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #47
      Re: 't grote Pentax K20D topic

      Ik heb nu al een maand een Pentax K20D en ben er heel tevreden van op een punt na...
      Regelmatig (bij lagere temperatuur) moet ik de batterij eruitnemen en even opwarmen en dan gaat hij opnieuw.
      Ik heb bij Grobet geweest en die beweren dat het normaal is.Even de batterij gekuist en hij werkte opnieuw.
      Ik heb de Pentax invoerder gecontacteerd (De Beuckelaer) en die beweerde dat dit in de gebruiksvoorwaarden stond ivm met werking in lagere temperatuur.
      Ik mag het toestel altijd binnenbrengen om eens na te kijken maar hij vond dit normaal.
      Een collega van mij heeft ook een K20D en die heeft geen probleem.
      Heeft jij soms ervaring met dergelijk probleem...
      Marc

      Comment


      • #48
        Re: 't grote Pentax K20D topic

        Oorspronkelijk geplaatst door marcus2454 Bekijk bericht
        Ik heb nu al een maand een Pentax K20D en ben er heel tevreden van op een punt na...
        Regelmatig (bij lagere temperatuur) moet ik de batterij eruitnemen en even opwarmen en dan gaat hij opnieuw.
        Ik heb bij Grobet geweest en die beweren dat het normaal is.Even de batterij gekuist en hij werkte opnieuw.
        Ik heb de Pentax invoerder gecontacteerd (De Beuckelaer) en die beweerde dat dit in de gebruiksvoorwaarden stond ivm met werking in lagere temperatuur.
        Ik mag het toestel altijd binnenbrengen om eens na te kijken maar hij vond dit normaal.
        Een collega van mij heeft ook een K20D en die heeft geen probleem.
        Heeft jij soms ervaring met dergelijk probleem...
        Marc
        Hier heeft het manneke rapper kou dan de Pentax
        Dus tot hiertoe nog geen probleem vastgesteld, noch met K10D, noch met K20D
        Groetjes van tozumi

        Bezoek hier mijn webstek

        Comment


        • #49
          Re: 't grote Pentax K20D topic

          Oorspronkelijk geplaatst door marcus2454 Bekijk bericht
          Ik heb nu al een maand een Pentax K20D en ben er heel tevreden van op een punt na...
          Regelmatig (bij lagere temperatuur) moet ik de batterij eruitnemen en even opwarmen en dan gaat hij opnieuw.
          <snip>
          Heeft jij soms ervaring met dergelijk probleem...
          Marc
          Nooit dat probleem gehad. 't Koudste dat mijn K20D het had was op een cyclocross recent in Niel, maar dat was belange niet onder nul. Over hoe koud heb jij het?

          Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment


          • #50
            Re: 't grote Pentax K20D topic

            Iemand soms al geruchte gehoord van een full frame sensor,volgens Samsung komt die er (nog) niet!
            Hoop dat die er snel komt en liefst geen mega pixels monster.
            De K20 lijkt me inderdaad een prachtige camera, maar ik vind de overstap van de K10
            niet zinvol, wat meer glas kopen is voor mij nu belangrijker,anders, vooral de lenscorrectie zie ik wel zitten.Nooit geen twijfels meer. In ieder geval ben ok aardig content over de K10.
            Met vriendelijke groeten.

            Comment


            • #51
              Re: 't grote Pentax K20D topic

              Oorspronkelijk geplaatst door VanMar Bekijk bericht
              Iemand soms al geruchte gehoord van een full frame sensor,volgens Samsung komt die er (nog) niet!
              Hoop dat die er snel komt en liefst geen mega pixels monster.
              De K20 lijkt me inderdaad een prachtige camera, maar ik vind de overstap van de K10
              niet zinvol, wat meer glas kopen is voor mij nu belangrijker,anders, vooral de lenscorrectie zie ik wel zitten.Nooit geen twijfels meer. In ieder geval ben ok aardig content over de K10.
              Ik ben ook een contente eigenaar van een K10D, maar de onzekerheid over Pentax, hun (lens) roadmap, de overname door Hoya, ... houdt me wat tegen om nog pakken geld in glas/filts etc te stoppen. Je vindt tonnen 2de hands spullen voor Canon/Nikon.
              Ook soft vedors zoals DxO labs bieden weinig support voor Pentax, en zeker niet voor hun lenzen. Als je ziet hoe lang het duurt om een lesnke uit te brengen bij Pentax, vrees ik dat een Fullm Frame helemaal een ramp wordt ... net nu ze allemaal die DA ASP-C lenzen hebben gemaakt ...
              Nikon D7100 + wat glas van 11 tot 300 mm ...

              Comment


              • #52
                Re: 't grote Pentax K20D topic

                Ik heb nu al een maand een Pentax K20D en ben er heel tevreden van op een punt na...
                Regelmatig (bij lagere temperatuur) moet ik de batterij eruitnemen en even opwarmen en dan gaat hij opnieuw.
                <snip>
                Heeft jij soms ervaring met dergelijk probleem...
                Ik heb al 4000 kliks op mijn K20D en heb al verschillende vriesochtenden in de natuur gezeten. Nooit last gehad van batterijproblemen.
                Homo Sapiens Pentaxiensis

                Comment


                • #53
                  Re: 't grote Pentax K20D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door VanMar Bekijk bericht
                  Iemand soms al geruchte gehoord van een full frame sensor,volgens Samsung komt die er (nog) niet!
                  Hoop dat die er snel komt en liefst geen mega pixels monster.
                  In een recente publicatie liet Hoya duidelijk verstaan dat een 135formaat camera niet in scope ligt. Reken er dus maar niet op. Mogelijk komt de 645D wel terug van de werktafel, maar wanneer dat eindelijk een product op de markt gaat opleveren is wat anders.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VanMar Bekijk bericht
                  De K20 lijkt me inderdaad een prachtige camera, maar ik vind de overstap van de K10
                  niet zinvol, wat meer glas kopen is voor mij nu belangrijker,anders, vooral de lenscorrectie zie ik wel zitten.Nooit geen twijfels meer. In ieder geval ben ok aardig content over de K10.
                  Voor mij was de overstap ook een gokje, want die kostte een serieus pakje extra geld. Maar ik ben nog steeds overtuigd dat de K20D de juiste keuze was. Het aantal verbeteringen tov de K10D is erg groot, hoewel geen enkele echt opvalt in de specs, behalve de sensor dan. Maar als je met je K10D blij bent, is dat natuurlijk goed voor jou!

                  Wim
                  Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                  Comment


                  • #54
                    Re: 't grote Pentax K20D topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door vhimste Bekijk bericht
                    Ik ben ook een contente eigenaar van een K10D, maar de onzekerheid over Pentax, hun (lens) roadmap, de overname door Hoya, ... houdt me wat tegen om nog pakken geld in glas/filts etc te stoppen. Je vindt tonnen 2de hands spullen voor Canon/Nikon.
                    Als je de lens roadmap bekijkt, dan zie je daar toch een heel aardige reeks objectieven op staan. Weinige andere merken bieden een dergelijk uitgebreid op APS-C gericht spectrum. 't Is maar hoe je 't bekijkt... Volgens wat ik tot nu zag, lijkt me de overname door Hoya nog steeds eerder positief dan negatief uit te draaien.
                    Betreffende je opmerking over de tweedehands markt heb je deels gelijk. Je vind nu veel minder dan pakweg vier jaar geleden, maar dat heeft deels te maken met de toegenomen Pentax gebruikersgroep. Dat zie je ook aan de prijzen, hoewel ze nu terug zullen zakken tgv de crisis? Maar met geduld vind je meestal wel wat je zoekt, hoewel ik nu op zoek ben naar een Hartblei 65mm en da's me dunkt toch een challenge...

                    Oorspronkelijk geplaatst door vhimste Bekijk bericht
                    Ook soft vedors zoals DxO labs bieden weinig support voor Pentax, en zeker niet voor hun lenzen. Als je ziet hoe lang het duurt om een lesnke uit te brengen bij Pentax, vrees ik dat een Fullm Frame helemaal een ramp wordt ... net nu ze allemaal die DA ASP-C lenzen hebben gemaakt ...
                    Er komt geen 135formaat, da's zo goed als zeker.

                    Wim
                    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                    Comment


                    • #55
                      Re: 't grote Pentax K20D topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                      Ik heb al 4000 kliks op mijn K20D en heb al verschillende vriesochtenden in de natuur gezeten. Nooit last gehad van batterijproblemen.
                      Intss wel al enkele lage batterij waarschuwingen gehad die ik de camera niet mocht geven, maar tot nu gaf hij het niet op...

                      Wim
                      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                      Comment


                      • #56
                        Re: 't grote Pentax K20D topic

                        Wanneer komt pentax met de k30d ?
                        Ik hoop alvast dat de prijs rond de 1000 € blijft,
                        minder ruis en een betere AF
                        Hopelijk is het voor in het voorjaar, want me pentax k100d heeft toch al rond de 15.000 clicks, kan ik er nog veel maken ? Of is dit bijna het limiet ?
                        Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

                        Comment


                        • #57
                          Re: 't grote Pentax K20D topic

                          Heel veel gespeculeer rond de K30, maar niets is nog duidelijk. Hier wordt wat meer uit de doeken gedaan...

                          Hoeveel kliks je nog kan maken, kan niemand zeggen, maar 15000 lijkt me niet overdreven, en ik denk dat er nog wel een paar bijkunnen...
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #58
                            Re: 't grote Pentax K20D topic

                            Vraagje,

                            zijn de samsung GX10/GX20 effectief identiek aan de K10/K20? Deze kom je momenteel al eens bij de koopjes tegen.
                            'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                            Comment


                            • #59
                              Re: 't grote Pentax K20D topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                              Vraagje,

                              zijn de samsung GX10/GX20 effectief identiek aan de K10/K20? Deze kom je momenteel al eens bij de koopjes tegen.
                              Yep, helemaal hetzelfde...
                              Het enige wat verschilt is dat de GX'en alleen DNG formaat hebben als RAW (Pentax DNG en PEF), en dat de menustructuur anders is ingedeeld... (en dat er Samsung staat ipv. Pentax )
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment


                              • #60
                                Re: 't grote Pentax K20D topic

                                De GX20 heeft ook een iets andere behuizing, andere beeldverwerking (voor JPEGs, niet op raw) en geen 21 beeld/sec burst mode.
                                Maar de rest (AF tuning, antistof functies,...) zit er allemaal op.

                                Comment

                                Working...
                                X