Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

systeem of Spiegelreflex ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • systeem of Spiegelreflex ?

    Hoi,

    Ik heb momenteel een Canon 450D en zou een nieuwe camera willen kopen. De camera had ik ooit gekocht om te kijken of fotograferen wel men ding zou zijn ik heb dus ook nooit echt dure lenzen gekocht.
    Ik zou willen gaan voor een Fullframe camera aangezien ik meestal landschappen fotografeer.
    Met wat rond gegoogled te hebben kwam ik uit op de systeemcamera van sony de A7 Mark III.

    Mijn vraag nu hoe goed zijn die Sony cameras echt ? Er is al wat meer keuze in lenzen heb ik gezien.
    Canon en Nikon zijn nog niet echt in het gamma van systeemcamera's gestapt buiten Canon dan met crop cameras.

    Zou de Sony een goed alternatief zijn voor de Canon of de Nikon cameras of kan ik beter nog FF verder doen en wachten tot binnen een jaar ofzo en dan toch maar voor de bekendere merken gaan ?

    Of zijn die systeemcameras enkel goed op papier en ben je nog steeds beter af met een spiegelreflex ?
    Sony a7III | Sony 70-200 F/4 | Sony 50 F/1.8 | Sony 28 F/2 | Sony 16-35 F/4 | Sony 85 F1/8
    https://500px.com/patrikuytterhoeven

  • #2
    Re: systeem of Spiegelreflex ?

    Je zal hier 20 reacties krijgen en 20 meningen. De ene zal de Sony ophemelen, een andere de DLSR afschrijven en alle systeemcamera's de hemel inprijzen en nog anderen zullen je aanraden bij Canon te blijven en nog een ander een Nikon D850 aanraden.
    Persooonlijk ligt voor mij een DSLR veel prettiger in de hand, hou ik van een OVF en van de batterijduur.

    Comment


    • #3
      Re: systeem of Spiegelreflex ?

      Het resultaat zal eerder afhangen van het mannetje, dan van het materiaal. ;-)

      --
      mlap.
      T.T.

      Comment


      • #4
        Re: systeem of Spiegelreflex ?

        Binnen dit en een jaar zullen zowel Nikon als Canon een FF systeemcamera op de markt brengen.
        Dit luidt waarschijnlijk het einde van de DSLR saga in, men zal nog wel een tijdje DSLR's blijven produceren , maar meer omwille van de lenzen welke momenteel in omloop zijn. Dus nu nog in DSLR investeren als je geen arsenaal aan lenzen hebt is volgens mij niet de beste optie.

        Welk merk, dat is uiteraard gevoelige materie, maar Sony heeft met de a7iii de lat heel hoog gelegd volgens mij gaat men wat prijs/kwaliteit betreft de a7riii moeilijk kunnen evenaren. De vraag is ook nog in welke segment gaan die eerste Canon/ Nikon toestellen zich situeren, niveau A9, A7riii of a7iii ?

        Zoals ik het zie heb je 2 opties ofwel koop je:

        -a7iii, risico is heel laag Sony heeft toch al heel wat jaren ervaring en is toch een gevestigde waarde.
        Er blijft dan wel de mogelijkheid dat Nikon, Canon of Sony met iets beter afkomt.

        - je wacht +/- een jaartje maar met risico dat de Canon of Nikon's minder goed zijn of in duurder segment bevinden ,
        en dan verlies je een jaar. Maar wat is een jaar ?
        www.polartha.com

        Comment


        • #5
          Re: systeem of Spiegelreflex ?

          Fotografeer je ook bij slecht weer? Ik herinner me iets van Sony en waterdicht wat niet echt waterdicht is.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: systeem of Spiegelreflex ?

            dat ze niet waterdicht zijn stoort me zo niet dat is niet iets wat ik zoek in mijn camera als functionaliteit.

            bedankt al voor de reacties tot nu toe
            Sony a7III | Sony 70-200 F/4 | Sony 50 F/1.8 | Sony 28 F/2 | Sony 16-35 F/4 | Sony 85 F1/8
            https://500px.com/patrikuytterhoeven

            Comment


            • #7
              Re: systeem of Spiegelreflex ?

              Zelf heb ik een Canon 6D en 5D mark III, maar sinds ik de sony A7III aangeschaft heb komen die niet meer aan de beurt. Behalve tijdens nightlife events.

              Door de spiegel die voor de sensor heen en terugklikt (betere bescherming voor krachtige lasers) alsook de snelheid in donkerdere omstandigheden(vooral met flits dankzij de AF assist) is de DSLR voor mij een betere optie voor opdrachten in Dancings en festivals (s'nachts).

              Voor al de rest neem ik eigenlijk de sony A7III, persoonlijk vind ik vooral de 'eye-AF' alsook de veel betere 'dynamic range' samen met de cleane high iso foto's een enorm plezier. De body is ook lichter en het werkt met een mc-11 eigenlijk heel goed samen met men canon glaswerk. De beeldkwaliteit, samen met de tech snufjes, een goede batterij alsook dual card slot voor een goeie prijs in vergelijking met een 5d mark IV of 6D mark II zijn onverslaanbaar. But ofc: dat is mijn mening en gevoel erbij.
              "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

              Comment


              • #8
                Re: systeem of Spiegelreflex ?

                Ik ben dan toch voor de Sony A7 Mark III gegaan
                is wel vrij moeilijk te verkrijgen momenteel een wachttijd van +- 3 weken
                Sony a7III | Sony 70-200 F/4 | Sony 50 F/1.8 | Sony 28 F/2 | Sony 16-35 F/4 | Sony 85 F1/8
                https://500px.com/patrikuytterhoeven

                Comment


                • #9
                  Re: systeem of Spiegelreflex ?

                  Fijne camera. Welke lens ga je erbij nemen?
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: systeem of Spiegelreflex ?

                    Heb mij om te beginnen de Sony 28mm F2.0 FE er bij genomen.

                    ik ben nog aan t twijfelen tussen de Sony 55mm F1.8 of de Sony FE 50mm F/1.8 aangezien die laatste echt spot goedkoop is en toch goede resultaten blijkt te halen.

                    dan dacht ik wat sparen en de SONY FE 24-105MM F/4.0 G OSS als all round lens te kopen
                    Sony a7III | Sony 70-200 F/4 | Sony 50 F/1.8 | Sony 28 F/2 | Sony 16-35 F/4 | Sony 85 F1/8
                    https://500px.com/patrikuytterhoeven

                    Comment


                    • #11
                      Re: systeem of Spiegelreflex ?

                      Hoewel weinig aan te merken is op systeemcamera's zou ik toch de optische zoeker missen van de DSRL. Voordeel van systeemcamera's met elektronische zoeker is vooral de videofunctie. Bij DSRL kun je in de videostand geen gebruik maken van de zoeker.

                      Comment


                      • #12
                        Re: systeem of Spiegelreflex ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                        Binnen dit en een jaar zullen zowel Nikon als Canon een FF systeemcamera op de markt brengen.
                        Dit luidt waarschijnlijk het einde van de DSLR saga in, men zal nog wel een tijdje DSLR's blijven produceren , maar meer omwille van de lenzen welke momenteel in omloop zijn. Dus nu nog in DSLR investeren als je geen arsenaal aan lenzen hebt is volgens mij niet de beste optie.

                        Nikon zal er voor zorgen dat d.v.m. een adapter al je objectieven nog kan gebruiken: dat heeft Sony ook gedaan. En in dat geval zal de aangekondigde Nikon systeemkamera de opvolger worden van mijn D800.

                        Comment


                        • #13
                          Re: systeem of Spiegelreflex ?

                          Als je bij Canon blijft...

                          Ik heb de 5DIII (FF) en de M5 van Canon. Beide worden door mekaar gebruikt en de M5 is, hoewel een cropsysteemcamera, ook prima van kwaliteit.
                          Op de M5 staat trouwens een performante elektronische zoeker die zijn werk heel goed doet.
                          Mits een adapter zijn alle EF en EFS objectieven prima te gebruiken, alleen is het beetje lastig werken met de 70-200 2.8 IS II (beetje uit balans) en ook de autofocus van mijn Tamron 150-600 I doet het niet wss wegens zijn minimumdiafragma van 6.3., manueel scherpstellen is echter geen probleem.

                          Mijn 5DIII blijft mijn werkpaard, maar door zijn compactheid is het ook plezant werken met de M5. Als ik er met de fiets op uittrek gaat dan ook meestal die laatste mee.
                          Moest ik ene moeten wegdoen... moeilijke beslissing!

                          Blijft de overweging: als je een fullframe overweegt moet je waarschijnlijk ook een aantal objectieven wisselen (EF-S past er niet op), en rekening houdend dat een fullframe vraagt om kwaliteitsobjectieven kruipt er weeral een aanzienlijk stukje kapitaal in.
                          Als je een systeemcamera van canon koopt heb je bijpassende objectieven die minder duur zijn en kun je jouw oude objectieven blijven gebruiken mits adapter.

                          Dat voor als je blijft bij jouw huidige merk...
                          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                          Comment


                          • #14
                            Re: systeem of Spiegelreflex ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                            Nikon zal er voor zorgen dat d.v.m. een adapter al je objectieven nog kan gebruiken: dat heeft Sony ook gedaan. En in dat geval zal de aangekondigde Nikon systeemkamera de opvolger worden van mijn D800.
                            En in dat geval ga je de OVF niet meer zo missen ?

                            Ik vind zelf de EVF een dikke plus, ook voor fotografie.
                            Last edited by K-2; 7 juni 2018, 10:18.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: systeem of Spiegelreflex ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door T.. Bekijk bericht
                              Heb mij om te beginnen de Sony 28mm F2.0 FE er bij genomen.

                              ik ben nog aan t twijfelen tussen de Sony 55mm F1.8 of de Sony FE 50mm F/1.8 aangezien die laatste echt spot goedkoop is en toch goede resultaten blijkt te halen.

                              dan dacht ik wat sparen en de SONY FE 24-105MM F/4.0 G OSS als all round lens te kopen

                              Gefeliciteerd ! Daar ga je heel veel plezier aan beleven.
                              Zelf werk ik ook heel graag met de Zeiss 35/2.8. Klein, supergoede beelden, en f/2.8 geeft voor mij altijd voldoende opening op FF.
                              Als je iets met macro hebt: de FE90 is ook een topper. FE 70-200/4 trouwens ook. Er hoeft geen GM op een lens te kleven om er keigoede beelden mee te maken.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X