Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

systeem of Spiegelreflex ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: systeem of Spiegelreflex ?

    Heb nog getwijfeld om voor de zeis 35 te gaan maar de 28 leek me net iets leuker voor landschappen ook aangezien ik aan het wachten ben tot de 50 mm terug beschikbaar is leek me het beter een te nemen die iets verder van de 50mm lag.
    de 35 had ik zeker genomen mocht ik voor 1 lens gegaan zijn.

    De FE 90 was idd een lens die me ook aansprak omdat de 24-105 wel best duur is veel minder licht sterk is dan de 90mm 2.8 de macro leek me een leuke nice to have maar niet iets wat ik echt mee bezig ben.
    Het geld dat een GM lens meer kost is het mij niet echt waard voor amateur gebruik veel te duur dan kan ik beter een paar lenzen meer kopen die dat klein beetje minder presteren.
    Sony a7III | Sony 70-200 F/4 | Sony 50 F/1.8 | Sony 28 F/2 | Sony 16-35 F/4 | Sony 85 F1/8
    https://500px.com/patrikuytterhoeven

    Comment


    • #17
      Re: systeem of Spiegelreflex ?

      Een 50mm f1,8 biedt veel voor relatief weinig geld, dat is praktisch bij alle producenten zo.

      Volgens mij zekers het bekijken waard: de Tamron 28-75mm FE F2,8.
      Licht en compact en uitstekende optische kwaliteit en niet duur in vergelijking met 24-70 F2,8 lenzen.
      Voor mij de standaard zoomlens voor systeemcamera's.
      www.polartha.com

      Comment


      • #18
        Re: systeem of Spiegelreflex ?

        Oorspronkelijk geplaatst door T.. Bekijk bericht
        ik ben nog aan t twijfelen tussen de Sony 55mm F1.8 of de Sony FE 50mm F/1.8 aangezien die laatste echt spot goedkoop is en toch goede resultaten blijkt te halen.
        De 50/1.8 zou ik mee opletten. Velen hebben die teruggestuurd wegens de onbruikbare autofocus.

        De 24-105/F4 is een toplens en misschien wel een betere keus dan de 24-70/F2.8.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #19
          Re: systeem of Spiegelreflex ?

          Nog een groot voordeel, omdat de scherpstelling vanaf de sensor zelf gebeurd moet je je AF niet meer finetunen, byebye front of backfocus
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • #20
            Re: systeem of Spiegelreflex ?

            Je kan veel zeggen, maar Sony is echt wel goed bezig. Niet goedkoop, maar echt wel goed.

            Comment


            • #21
              Re: systeem of Spiegelreflex ?

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              De 50/1.8 zou ik mee opletten. Velen hebben die teruggestuurd wegens de onbruikbare autofocus.

              De 24-105/F4 is een toplens en misschien wel een betere keus dan de 24-70/F2.8.
              hmm interessant ik had er iets van gelezen maar ik dacht dat met de laatste software updates dat dit nu gefixed was ?
              Toch nog ff wachten dan met bestellen iemand anders hier ervaring mee ?

              momenteel is de 50mm aan 199€ ipv 299 echt een koopje de zeiss 840€ is al direct heel wat duurder
              Last edited by T..; 14 mei 2018, 18:29.
              Sony a7III | Sony 70-200 F/4 | Sony 50 F/1.8 | Sony 28 F/2 | Sony 16-35 F/4 | Sony 85 F1/8
              https://500px.com/patrikuytterhoeven

              Comment


              • #22
                Re: systeem of Spiegelreflex ?

                Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                Een 50mm f1,8 biedt veel voor relatief weinig geld, dat is praktisch bij alle producenten zo.

                Volgens mij zekers het bekijken waard: de Tamron 28-75mm FE F2,8.
                Licht en compact en uitstekende optische kwaliteit en niet duur in vergelijking met 24-70 F2,8 lenzen.
                Voor mij de standaard zoomlens voor systeemcamera's.
                bedankt voor de tip ik bekijk het
                heb momenteel ook een tamron 2.8 op mij canon en ben daar ook zeer content van
                Sony a7III | Sony 70-200 F/4 | Sony 50 F/1.8 | Sony 28 F/2 | Sony 16-35 F/4 | Sony 85 F1/8
                https://500px.com/patrikuytterhoeven

                Comment


                • #23
                  Re: systeem of Spiegelreflex ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door T.. Bekijk bericht
                  hmm interessant ik had er iets van gelezen maar ik dacht dat met de laatste software updates dat dit nu gefixed was ?
                  Toch nog ff wachten dan met bestellen iemand anders hier ervaring mee ?

                  momenteel is de 50mm aan 199€ ipv 299 echt een koopje de zeiss 840€ is al direct heel wat duurder
                  Inderdaad, AF met firmware versie 03 in combinatie met A7iii is goed, AF is wel niet zo snel als met de 3,5 X duurdere 55mm.
                  AF-constructie is totaal verschillend tussen beide lenzen, je kan niet verwachten dat men in een 200€ lens een AF-systeem
                  plaatst dat duurder is dan de lens zelf. De 50mm 1,8 is een budget lens en ik denk dat die voldoet aan de eisen vd meeste niet
                  pro-fotografen.
                  www.polartha.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: systeem of Spiegelreflex ?

                    Ik ben na lang twijfelen, lezen, filmpjes kijken en vergelijken, in het Sony verhaal gestapt.
                    Deze stap heb ik mij tot op heden niet beklaagd, mis de OVF niet. Heb mij de 24-70f4.0 samen met de A73 aangeschaft.
                    Autofocus is heel snel, dit weekend nog voetbal gefotografeerd en had omzeggens geen missers, alle beelden haarscherp, dit in combinatie met de 70-200 f4.0.
                    Ben zelfs zo overtuigd van de kwaliteit dat mijn Canon 5D3 en bijhorende lenzen in de verkoop staan om de A7R3 aan te schaffen.
                    Akkoord ze zijn iets duurder dan Canon maar 5 jaar terug was mijn 5D ook duur.
                    Sony A7III & Sony A7 RIII
                    Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

                    Comment


                    • #25
                      Re: systeem of Spiegelreflex ?

                      https://www.youtube.com/watch?v=z3CtT608QJs
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #26
                        Re: systeem of Spiegelreflex ?

                        Volgende week komt de camera toe heb mij de 28mm f/2.0 en de 50mm f/1.8 bij besteld
                        nu beetje sparen terug voor de FE 24-105MM F/4.0 G

                        zal nog eens nadeken worden of ik de crop ga houden of verpatsen


                        thx voor al de reacties al
                        Sony a7III | Sony 70-200 F/4 | Sony 50 F/1.8 | Sony 28 F/2 | Sony 16-35 F/4 | Sony 85 F1/8
                        https://500px.com/patrikuytterhoeven

                        Comment


                        • #27
                          Re: systeem of Spiegelreflex ?

                          Geweldig filmpje Leon - 's goed om gelachen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: systeem of Spiegelreflex ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door T.. Bekijk bericht
                            Volgende week komt de camera toe heb mij de 28mm f/2.0 en de 50mm f/1.8 bij besteld
                            nu beetje sparen terug voor de FE 24-105MM F/4.0 G

                            zal nog eens nadeken worden of ik de crop ga houden of verpatsen


                            thx voor al de reacties al
                            Ik zie dat je de Canon 450D hebt, ik denk dat hij net wat nieuwer is als mijn 30D. Je krijgt er misschien 200 euro terug als je veel geluk hebt. Ik denk dat je hem beter bij kunt houden.
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #29
                              Re: systeem of Spiegelreflex ?

                              Die 200 zal moeilijk zijn heb ik t gevoel konijnenberg geeft 40 na grondige controle ^^
                              Sony a7III | Sony 70-200 F/4 | Sony 50 F/1.8 | Sony 28 F/2 | Sony 16-35 F/4 | Sony 85 F1/8
                              https://500px.com/patrikuytterhoeven

                              Comment


                              • #30
                                Re: systeem of Spiegelreflex ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door T.. Bekijk bericht
                                Die 200 zal moeilijk zijn heb ik t gevoel konijnenberg geeft 40 na grondige controle ^^
                                Nog meer een reden om hem te hebben. Of schenken/uitlenen aan een familie lid met een kleine beurs die graag foto's maakt.

                                Ik ken iemand die is maar wat blij met haar gekregen 400D uit een erfenis. Ook was al lang de 600D of zelfs de 700D uit. De 40 euro die konijn wil geven is zelfs teveel voor haar.
                                Last edited by Rogier; 9 juni 2018, 08:12.
                                Waar een wil is, is een weg
                                ---------------------------------

                                Comment

                                Working...
                                X