Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Systeem camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Systeem camera

    Ik hou het kort ,

    Ik had een Nikon D 3300 en was moe om altijd alles mee te sleuren , aangezien ik de camera niet veel meer gebruik heb ik beslist deze te verkopen en een systeemcamera te kopen.

    Aangezien ik maar weinig creatief meer bezig ben met foto had ik voor de dagelijkse kiekjes aan een eos M3 gedacht en ben ik op uitkijk naar jullie mening .

    Is deze de veelzijdige camera voor een gewone deftige gezinsfoto ?
    Is zijn prijs kwaliteit goed ?
    Eventuele andere voorstellen zelfde prijs maar liefst met aps-C sensor .

    Ik hoor het graag

  • #2
    Re: Systeem camera

    Wil je echt licht en klein: MFT of een goede compact. Als je weinig creatief bezig bent, waarom dan toch een APSC sensor?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Systeem camera

      Oorspronkelijk geplaatst door Oroir Bekijk bericht
      Ik hou het kort ,

      Ik had een Nikon D 3300 en was moe om altijd alles mee te sleuren , aangezien ik de camera niet veel meer gebruik heb ik beslist deze te verkopen en een systeemcamera te kopen.

      Aangezien ik maar weinig creatief meer bezig ben met foto had ik voor de dagelijkse kiekjes aan een eos M3 gedacht en ben ik op uitkijk naar jullie mening .

      Is deze de veelzijdige camera voor een gewone deftige gezinsfoto ?
      Is zijn prijs kwaliteit goed ?
      Eventuele andere voorstellen zelfde prijs maar liefst met aps-C sensor .

      Ik hoor het graag
      D3300 te zwaar, zotter moet het niet worden he.
      Hebben jullie nog spieren of is dat allemaal pap geworden tegenwoordig?

      Mvg
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

      Comment


      • #4
        Re: Systeem camera

        Aan H janssen

        Beste , ik heb mij laten vertellen dat de grootte van de sensor enkele voordelen heeft .
        Ik ben natuurlijk maar beginneling , ik hoor graag of een andere sensor in combinatie lens dezelfde resultaten geeft .
        Last edited by Guest28; 7 december 2017, 14:56.

        Comment


        • #5
          Re: Systeem camera

          Beste Reservoir Dog .
          Ik heb mijn mening gegeven en niet om een vraag te beantwoorden met een andere vraag . Is deze te zwaar ? Wel ja in mijn toestand is deze te zwaar . Als je in vervolg op de kwestie zelf zou willen reageren zou het fijn zijn . Zie mijn vraag . Anders kan je u ook gewoon onthouden van reacties .

          Comment


          • #6
            Re: Systeem camera

            Oorspronkelijk geplaatst door Oroir Bekijk bericht
            Ik hou het kort ,

            Ik had een Nikon D 3300 en was moe om altijd alles mee te sleuren , aangezien ik de camera niet veel meer gebruik heb ik beslist deze te verkopen en een systeemcamera te kopen.

            Aangezien ik maar weinig creatief meer bezig ben met foto had ik voor de dagelijkse kiekjes aan een eos M3 gedacht en ben ik op uitkijk naar jullie mening .

            Is deze de veelzijdige camera voor een gewone deftige gezinsfoto ?
            Is zijn prijs kwaliteit goed ?
            Eventuele andere voorstellen zelfde prijs maar liefst met aps-C sensor .

            Ik hoor het graag
            De EOS M3 heeft een vergelijkbare kwaliteit dan zijn DSLR broertjes binnen hetzelfde merk.

            Wil je echt kleiner en lichter gaan dan is M43 een goed alternatief.
            Beeldkwaliteit is on par met de EOS M serie (Canon is niet de koploper in het APS segment)
            Bij M43 zijn ook de lenzen heel compact mogelijk als je niet grijpt naar de zwaardere lichtsterke 2.8 tele zooms of de 1.2 primes.

            Bij Fuji heb je de XT/10/20 body's met ook de keuze/mogelijkheid van een paar zeer lichte en compacte primes.
            Fuji is in het algemeen geen strever naar compactheid en daar is mijn eigen set het bewijs van.

            Ook de A6XXX van Sony is een heel compacte body maar hier gelden dezelfde regels dan Fuji. Lichtsterke zoomlenzen = groot

            Dus het hang van jou af wat je juist wenst van Objectief.
            Een Nikon D3300 met 18-55 3.5-5.6 is nu ook niet bepaald groot of zwaar op zich, maar is wel relatief een mastodont als je vergelijkt met een Panasonic GM5 en 12-32 3.5-5.6

            camerasize.com
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Systeem camera

              Hey Funcky ,
              Blij om zo een duidelijke uitleg te krijgen , dat de canon m3 dezelfde kwaliteit geeft als canon dslr lijkt mij toch vrij voldoende voor familie fotos . Graag had ik toch wat meer uitleg over de M43 want ik vind daar weinig van terug tenzij men bedoeld Micro Four Thirds.
              Kunnen deze dezelfde kwaliteit geven dan de aps-c zelfs al zijn ze kleiner . Kleinere sensor kleiner toestel waarschijnlijk .
              Maar ik ben al wat verder ingelicht nu en hoor graag nog verdere reacties . Men kan altijd bijleren he ����

              Comment


              • #8
                Re: Systeem camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Oroir Bekijk bericht
                Beste Reservoir Dog .
                Ik heb mijn mening gegeven en niet om een vraag te beantwoorden met een andere vraag . Is deze te zwaar ? Wel ja in mijn toestand is deze te zwaar . Als je in vervolg op de kwestie zelf zou willen reageren zou het fijn zijn . Zie mijn vraag . Anders kan je u ook gewoon onthouden van reacties .
                Jammer dat je zo reageert, want dit is een redelijk informatieve post. Vergelijk maar eens de camera's, maar vergelijk alles hé, dus ook de extra batterijen, viewfinder, grip en andere accesoires die je moet meeslepen om er een bruikbaar geheel van te maken. De gewichtswinst en plaatswinst van een systeemcamera ten opzichte van een lichtgewicht dslr (zoals je hebt) worden altij overschat.

                Comment


                • #9
                  Re: Systeem camera

                  Hey Funcky ,
                  Blij om zo een duidelijke uitleg te krijgen , dat de canon m3 dezelfde kwaliteit geeft als canon dslr lijkt mij toch vrij voldoende voor familie fotos . Graag had ik toch wat meer uitleg over de M43 want ik vind daar weinig van terug tenzij men bedoeld Micro Four Thirds.
                  M43 = Micro Four Thirds
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Systeem camera

                    Hier een albumpje met Olympus E-M10MkII foto's:
                    https://www.flickr.com/photos/jajabd...57661369018807

                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Systeem camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Oroir Bekijk bericht
                      Hey Funcky ,
                      Blij om zo een duidelijke uitleg te krijgen , dat de canon m3 dezelfde kwaliteit geeft als canon dslr lijkt mij toch vrij voldoende voor familie fotos . Graag had ik toch wat meer uitleg over de M43 want ik vind daar weinig van terug tenzij men bedoeld Micro Four Thirds.
                      Kunnen deze dezelfde kwaliteit geven dan de aps-c zelfs al zijn ze kleiner . Kleinere sensor kleiner toestel waarschijnlijk .
                      Maar ik ben al wat verder ingelicht nu en hoor graag nog verdere reacties . Men kan altijd bijleren he ����
                      Idd Orior,
                      M43 = Micro Four Thirds of... MFT ...maar Paly was me voor.
                      Ik ben zo gewoon om tekst "M43" te schrijven omdat het nu eenmaal gemakkelijker is.

                      Zelf heb ik M43 enkele jaren gebruikt, meestal Olympus body's en een heleboel lenzen. (komende van Canon zowel FF als APS en nu al een tijdje beland bij Fujifilm)
                      Ik probeer regelmatig (graag) nieuwe dingen uit. (ook een hobby :-)
                      Eigenlijk heel veel positief over dit systeem met een heel uitgebreid arsenaal aan lenzen (zowel Olympus als Panasonic)
                      Uiteraard doe je toegevingen op zo'n half frame systeem .. maar zoiets weet je op voorhand.
                      Dof controle kan een uitdaging zijn, en Dynamisch bereik is niet zo goed als een FF camera (wat normaal is)
                      High iso is natuurlijk ook beperkter, maar hoeft zeker geen probleem te zijn met de huidige generatie M43 body's.
                      Allemaal niet zo erg... met deze camera's kan je perfect mooie plaatjes schieten als je maar weet waar de beperkingen liggen.

                      De EOS M3 is zeker geschikt voor dagelijks keuken en tuin fotografie en veel meer..
                      De zoomlenzen zijn aan het lange eind dikwijls 6.3.. dus iets minder lichtsterk dan de meeste consumer DSLR lenzen maar hebben als voordeel vrij licht en heel compact te zijn.
                      De keuze is in lenzen is voldoende, groothoek, compacte prime, macro, tele en een adapter voor de bestaande EF lenzen van Canon.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Systeem camera

                        In de link zie je twee beroepsfotografen die de stap van Nikon naar M43 gemaakt hebben en het graag aan de grote klok hangen. Zeker Joe Edelman komt over als een showman en het filmpje lijkt wel een 15 minuten durende reclamespot voor Olympus, maar hun verhaal bevat veel punten die de aandacht verdienen.
                        Switching from Nikon to Micro Four Thirds cameras was amazingly easy for myself and a fellow professional Joe Edelman.
                        Olympus OM-1 met lenzen Olympus 12-40mm f2.8 pro, 40-150mm f2.8 pro +1.4x converter, 60mm f2.8 macro, Olympus 300mm en Olympus 100-400mm.
                        Onze waarnemingen met foto: http://waarnemingen.be/user/photos/94689

                        Comment


                        • #13
                          Re: Systeem camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wike Bekijk bericht
                          In de link zie je twee beroepsfotografen die de stap van Nikon naar M43 gemaakt hebben en het graag aan de grote klok hangen. Zeker Joe Edelman komt over als een showman en het filmpje lijkt wel een 15 minuten durende reclamespot voor Olympus, maar hun verhaal bevat veel punten die de aandacht verdienen.
                          http://naturalexposures.com/switchin...ikon-to-lumix/
                          Beste Wike ,
                          Ik neem in het weekend de link eens door , alvast dank voor de gedane moeite en de hulp .
                          Nog een fijne dag verder .

                          Mvg , Danny

                          Comment


                          • #14
                            Re: Systeem camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Idd Orior,
                            M43 = Micro Four Thirds of... MFT ...maar Paly was me voor.
                            Ik ben zo gewoon om tekst "M43" te schrijven omdat het nu eenmaal gemakkelijker is.

                            Zelf heb ik M43 enkele jaren gebruikt, meestal Olympus body's en een heleboel lenzen. (komende van Canon zowel FF als APS en nu al een tijdje beland bij Fujifilm)
                            Ik probeer regelmatig (graag) nieuwe dingen uit. (ook een hobby :-)
                            Eigenlijk heel veel positief over dit systeem met een heel uitgebreid arsenaal aan lenzen (zowel Olympus als Panasonic)
                            Uiteraard doe je toegevingen op zo'n half frame systeem .. maar zoiets weet je op voorhand.
                            Dof controle kan een uitdaging zijn, en Dynamisch bereik is niet zo goed als een FF camera (wat normaal is)
                            High iso is natuurlijk ook beperkter, maar hoeft zeker geen probleem te zijn met de huidige generatie M43 body's.
                            Allemaal niet zo erg... met deze camera's kan je perfect mooie plaatjes schieten als je maar weet waar de beperkingen liggen.

                            De EOS M3 is zeker geschikt voor dagelijks keuken en tuin fotografie en veel meer..
                            De zoomlenzen zijn aan het lange eind dikwijls 6.3.. dus iets minder lichtsterk dan de meeste consumer DSLR lenzen maar hebben als voordeel vrij licht en heel compact te zijn.
                            De keuze is in lenzen is voldoende, groothoek, compacte prime, macro, tele en een adapter voor de bestaande EF lenzen van Canon.
                            Hey Funcky ,

                            Ik heb gisteren al eens enkele toestellen opgezocht , reviews bekeken en zal er komende dagen nog enkele doen .
                            Nu heb ik al een gans pak meer informatie voor ik overga tot aankoop .
                            Alvast enorm bedankt voor alle uitleg en nog een fijne dag verder .

                            Mvg , Danny .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Systeem camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                              Hier een albumpje met Olympus E-M10MkII foto's:
                              https://www.flickr.com/photos/jajabd...57661369018807

                              Jaja
                              Beste Jaja ,

                              Ik zal deze eens grondig nakijken , alvast dank en nog een fijne dag verder .

                              Mvg , Danny .

                              Comment

                              Working...
                              X