Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 35

Discussie: Systeem camera

Standaard Systeem camera

Ik hou het kort ,

Ik had een Nikon D 3300 en was moe om altijd alles mee te sleuren , aangezien ik de camera niet veel meer gebruik heb ik beslist deze te verkopen en een systeemcamera te kopen.

Aangezien ik maar weinig creatief meer bezig ben met foto had ik voor de dagelijkse kiekjes aan een eos M3 gedacht en ben ik op uitkijk naar jullie mening .

Is deze de veelzijdige camera voor een gewone deftige gezinsfoto ?
    Is zijn prijs kwaliteit goed ?
    Eventuele andere voorstellen zelfde prijs maar liefst met aps-C sensor .

Ik hoor het graag

Standaard Re: Systeem camera

Wil je echt licht en klein: MFT of een goede compact. Als je weinig creatief bezig bent, waarom dan toch een APSC sensor?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oroir Bekijk bericht
    Ik hou het kort ,

Ik had een Nikon D 3300 en was moe om altijd alles mee te sleuren , aangezien ik de camera niet veel meer gebruik heb ik beslist deze te verkopen en een systeemcamera te kopen.

Aangezien ik maar weinig creatief meer bezig ben met foto had ik voor de dagelijkse kiekjes aan een eos M3 gedacht en ben ik op uitkijk naar jullie mening .

Ik hoor het graag
    D3300 te zwaar, zotter moet het niet worden he.
    Hebben jullie nog spieren of is dat allemaal pap geworden tegenwoordig?

Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Aan H janssen

Beste , ik heb mij laten vertellen dat de grootte van de sensor enkele voordelen heeft .
    Ik ben natuurlijk maar beginneling , ik hoor graag of een andere sensor in combinatie lens dezelfde resultaten geeft .
    Laatst gewijzigd door Oroir; 7 december 2017 om 15:56

Beste Reservoir Dog .
    Ik heb mijn mening gegeven en niet om een vraag te beantwoorden met een andere vraag . Is deze te zwaar ? Wel ja in mijn toestand is deze te zwaar . Als je in vervolg op de kwestie zelf zou willen reageren zou het fijn zijn . Zie mijn vraag . Anders kan je u ook gewoon onthouden van reacties .

Ik hou het kort ,

Ik hoor het graag
    De EOS M3 heeft een vergelijkbare kwaliteit dan zijn DSLR broertjes binnen hetzelfde merk.

Wil je echt kleiner en lichter gaan dan is M43 een goed alternatief.
    Beeldkwaliteit is on par met de EOS M serie (Canon is niet de koploper in het APS segment)
    Bij M43 zijn ook de lenzen heel compact mogelijk als je niet grijpt naar de zwaardere lichtsterke 2.8 tele zooms of de 1.2 primes.

Bij Fuji heb je de XT/10/20 body's met ook de keuze/mogelijkheid van een paar zeer lichte en compacte primes.
    Fuji is in het algemeen geen strever naar compactheid en daar is mijn eigen set het bewijs van.

Ook de A6XXX van Sony is een heel compacte body maar hier gelden dezelfde regels dan Fuji. Lichtsterke zoomlenzen = groot

Dus het hang van jou af wat je juist wenst van Objectief.
    Een Nikon D3300 met 18-55 3.5-5.6 is nu ook niet bepaald groot of zwaar op zich, maar is wel relatief een mastodont als je vergelijkt met een Panasonic GM5 en 12-32 3.5-5.6

camerasize.com
    X-T2 VPB-X-T2 16-55 2.8 50-140 2.8 56 1.2 GoPro Hero 5

Hey Funcky ,
    Blij om zo een duidelijke uitleg te krijgen , dat de canon m3 dezelfde kwaliteit geeft als canon dslr lijkt mij toch vrij voldoende voor familie fotos . Graag had ik toch wat meer uitleg over de M43 want ik vind daar weinig van terug tenzij men bedoeld Micro Four Thirds.
    Kunnen deze dezelfde kwaliteit geven dan de aps-c zelfs al zijn ze kleiner . Kleinere sensor kleiner toestel waarschijnlijk .
    Maar ik ben al wat verder ingelicht nu en hoor graag nog verdere reacties . Men kan altijd bijleren he ����

Beste Reservoir Dog .
    Ik heb mijn mening gegeven en niet om een vraag te beantwoorden met een andere vraag . Is deze te zwaar ? Wel ja in mijn toestand is deze te zwaar . Als je in vervolg op de kwestie zelf zou willen reageren zou het fijn zijn . Zie mijn vraag . Anders kan je u ook gewoon onthouden van reacties .
    Jammer dat je zo reageert, want dit is een redelijk informatieve post. Vergelijk maar eens de camera's, maar vergelijk alles hé, dus ook de extra batterijen, viewfinder, grip en andere accesoires die je moet meeslepen om er een bruikbaar geheel van te maken. De gewichtswinst en plaatswinst van een systeemcamera ten opzichte van een lichtgewicht dslr (zoals je hebt) worden altij overschat.

Hey Funcky ,
    Blij om zo een duidelijke uitleg te krijgen , dat de canon m3 dezelfde kwaliteit geeft als canon dslr lijkt mij toch vrij voldoende voor familie fotos . Graag had ik toch wat meer uitleg over de M43 want ik vind daar weinig van terug tenzij men bedoeld Micro Four Thirds.
    M43 = Micro Four Thirds
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Hier een albumpje met Olympus E-M10MkII foto's:
    https://www.flickr.com/photos/jajabd...57661369018807

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon D500/D7200/D5200, Olympus E-M10MkII en ook enkele Sony's ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Hey Funcky ,
    Kunnen deze dezelfde kwaliteit geven dan de aps-c zelfs al zijn ze kleiner . Kleinere sensor kleiner toestel waarschijnlijk .
    Maar ik ben al wat verder ingelicht nu en hoor graag nog verdere reacties . Men kan altijd bijleren he ����
    Idd Orior,
    M43 = Micro Four Thirds of... MFT ...maar Paly was me voor.
    Ik ben zo gewoon om tekst "M43" te schrijven omdat het nu eenmaal gemakkelijker is.

Zelf heb ik M43 enkele jaren gebruikt, meestal Olympus body's en een heleboel lenzen. (komende van Canon zowel FF als APS en nu al een tijdje beland bij Fujifilm)
    Ik probeer regelmatig (graag) nieuwe dingen uit. (ook een hobby :-)
    Eigenlijk heel veel positief over dit systeem met een heel uitgebreid arsenaal aan lenzen (zowel Olympus als Panasonic)
    Uiteraard doe je toegevingen op zo'n half frame systeem .. maar zoiets weet je op voorhand.
    Dof controle kan een uitdaging zijn, en Dynamisch bereik is niet zo goed als een FF camera (wat normaal is)
    High iso is natuurlijk ook beperkter, maar hoeft zeker geen probleem te zijn met de huidige generatie M43 body's.
    Allemaal niet zo erg... met deze camera's kan je perfect mooie plaatjes schieten als je maar weet waar de beperkingen liggen.

De EOS M3 is zeker geschikt voor dagelijks keuken en tuin fotografie en veel meer..
    De zoomlenzen zijn aan het lange eind dikwijls 6.3.. dus iets minder lichtsterk dan de meeste consumer DSLR lenzen maar hebben als voordeel vrij licht en heel compact te zijn.
    De keuze is in lenzen is voldoende, groothoek, compacte prime, macro, tele en een adapter voor de bestaande EF lenzen van Canon.
    X-T2 VPB-X-T2 16-55 2.8 50-140 2.8 56 1.2 GoPro Hero 5

In de link zie je twee beroepsfotografen die de stap van Nikon naar M43 gemaakt hebben en het graag aan de grote klok hangen. Zeker Joe Edelman komt over als een showman en het filmpje lijkt wel een 15 minuten durende reclamespot voor Olympus, maar hun verhaal bevat veel punten die de aandacht verdienen.
    http://naturalexposures.com/switchin...ikon-to-lumix/
    Panasonic G80 met lenzen Olympus 12-40mm f2.8 pro, 40-150mm f2.8 pro +1.4x converter, 60mm f2.8 macro en Panasonic 100-400mm. - Sony RX10 M3 - Digiscoping met Sony RX100II
    Onze waarnemingen met foto: http://waarnemingen.be/user/photos/94689

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wike Bekijk bericht
    In de link zie je twee beroepsfotografen die de stap van Nikon naar M43 gemaakt hebben en het graag aan de grote klok hangen. Zeker Joe Edelman komt over als een showman en het filmpje lijkt wel een 15 minuten durende reclamespot voor Olympus, maar hun verhaal bevat veel punten die de aandacht verdienen.
    http://naturalexposures.com/switchin...ikon-to-lumix/
    Beste Wike ,
    Ik neem in het weekend de link eens door , alvast dank voor de gedane moeite en de hulp .
    Nog een fijne dag verder .

Mvg , Danny

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Idd Orior,
    M43 = Micro Four Thirds of... MFT ...maar Paly was me voor.
    Ik ben zo gewoon om tekst "M43" te schrijven omdat het nu eenmaal gemakkelijker is.

Zelf heb ik M43 enkele jaren gebruikt, meestal Olympus body's en een heleboel lenzen. (komende van Canon zowel FF als APS en nu al een tijdje beland bij Fujifilm)
    Ik probeer regelmatig (graag) nieuwe dingen uit. (ook een hobby :-)
    Eigenlijk heel veel positief over dit systeem met een heel uitgebreid arsenaal aan lenzen (zowel Olympus als Panasonic)
    Uiteraard doe je toegevingen op zo'n half frame systeem .. maar zoiets weet je op voorhand.
    Dof controle kan een uitdaging zijn, en Dynamisch bereik is niet zo goed als een FF camera (wat normaal is)
    High iso is natuurlijk ook beperkter, maar hoeft zeker geen probleem te zijn met de huidige generatie M43 body's.
    Allemaal niet zo erg... met deze camera's kan je perfect mooie plaatjes schieten als je maar weet waar de beperkingen liggen.

De EOS M3 is zeker geschikt voor dagelijks keuken en tuin fotografie en veel meer..
    De zoomlenzen zijn aan het lange eind dikwijls 6.3.. dus iets minder lichtsterk dan de meeste consumer DSLR lenzen maar hebben als voordeel vrij licht en heel compact te zijn.
    De keuze is in lenzen is voldoende, groothoek, compacte prime, macro, tele en een adapter voor de bestaande EF lenzen van Canon.
    Hey Funcky ,

Ik heb gisteren al eens enkele toestellen opgezocht , reviews bekeken en zal er komende dagen nog enkele doen .
    Nu heb ik al een gans pak meer informatie voor ik overga tot aankoop .
    Alvast enorm bedankt voor alle uitleg en nog een fijne dag verder .

Mvg , Danny .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht

Jaja
    Beste Jaja ,

Ik zal deze eens grondig nakijken , alvast dank en nog een fijne dag verder .

Mvg , Danny .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Jammer dat je zo reageert, want dit is een redelijk informatieve post. Vergelijk maar eens de camera's, maar vergelijk alles hé, dus ook de extra batterijen, viewfinder, grip en andere accesoires die je moet meeslepen om er een bruikbaar geheel van te maken. De gewichtswinst en plaatswinst van een systeemcamera ten opzichte van een lichtgewicht dslr (zoals je hebt) worden altij overschat.
    Beste ,
    Ik wil graag in discussie gaan met mensen maar dan over de kwestie zelf , kan u mij dan even verduidelijken wat aan mijn vraag niet duidelijk is aub ? Ik breng ze even in stelling .
    A - Mijn Nikon D3300 met 18-200 lens ( gekocht om de standaardlens uit te schakelen )
    B - De extra 2 batterijen
    C - De aparte grote opzetflitser .
    D - De grote schoutertas ( rugtas ) waar alles in zit met dan eventuele sets herlaadbare batterijen enz ...

Nu was mijn vraag aangezien ik dit alles niet meer wens mee te nemen en ik mijn foto activiteiten afbouw ik op systeemcamera wil gaan die gewoon in een gewoon nektasje zit en waar de flits zit ingebouwd enz ....
    Mijn post vermeld duidelijk dat ik nog familie kiekjes wens te maken , maar dat ik niet zomaar een toestel wil dat met een sensor van een gsm werkt of zo maar een degelijke sensor .

Om alles nog eens wat duidelijker te maken , was mijn reactie zeker niet onbeleefd aangezien Reservoir Dog er zo maar van uit gaat met zijn antwoord dat iedereen een zwakkeling is ? Allemaal pap geworden die spieren .
    Dan had Reservoir Dog beter kunnen vragen “ is daar een reden voor want de dslr weegt volgens mij echt niet veel “ dan had ik ten gepaste tijde een antwoord in prive kunnen geven dat ik door mijn ouderdom en aandoening ( zonder verder over uit te breiden ) geen lasten meer voor lange tijd kan dragen . Zelfs een tablet waar ik nu op werk kan na 10 minuten al te veel zijn .

Wat ik bedoel heb ik aan Reservoir Dog ook duidelijk gemaakt , als je een forum proper wilt houden reageer dan op het onderwerp en breid niet uit want die antwoorden vind je dan meestal terug in andere posts .

Ja dit voorval maakt voor mij niet veel meer uit , ik heb mijn antwoorden gekregen van mensen die het wel verstaan wat ik bedoel en ik hoefde daarvoor ook niet uit te leggen dat ik een spier ...... heb .

Mocht mijn vraag , titel post niet correct zijn licht danngerust een moderator in , ik zal mijn vraag dan aanpassen naar hun mening .

Hartelijk dank aan iedereen voor de hulp .
    Laatst gewijzigd door Oroir; 8 december 2017 om 11:27

Wil je echt compact en iets dat in je broekzak past dan kan je kijken naar een Sony RX100, van de 1ste tot de 5de generatie.

Een Sony A6000+16-50 kan ook.

Compare camera size.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony RX100IV
    Mijn bird foto's en urbex foto's, mijn youtube kanaal

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Wil je echt compact en iets dat in je broekzak past dan kan je kijken naar een Sony RX100, van de 1ste tot de 5de generatie.

Een Sony A6000+16-50 kan ook.

Compare camera size.
    Beste Alex ,

Bedankt voor de tip en nog een fijne dag verder .
    Ik het toestel bekijken dit weekend en opnemen in mijn keuze .

Mvg Danny

Jaja
    Wel, Jacques, om "maar" (let op de aanhalingstekens!) met een MFT gemaakt te zijn: ik vind die foto's zeer overtuigend! En als ik dan zie in welk klein doosje je zo'n set kwijt kunt... Die camera met het 14-42 objectief kan ik in mijn gewone(!) jaszak kwijt maar biedt toch een full frame equivalent van 24-84 mm, een redelijk grote sensor, en nog een ingebouwd flitsje ook...
    De kwaliteit haalt niet die van een full frame? Het is voor mij gewoon een kwestie van goed genoeg voor mezelf.

Beste ,
    Ik wil graag in discussie gaan met mensen maar dan over de kwestie zelf , kan u mij dan even verduidelijken wat aan mijn vraag niet duidelijk is aub ? Ik breng ze even in stelling .
    A - Mijn Nikon D3300 met 18-200 lens ( gekocht om de standaardlens uit te schakelen )
    B - De extra 2 batterijen
    C - De aparte grote opzetflitser .
    D - De grote schoutertas ( rugtas ) waar alles in zit met dan eventuele sets herlaadbare batterijen enz ...

Nu was mijn vraag aangezien ik dit alles niet meer wens mee te nemen en ik mijn foto activiteiten afbouw ik op systeemcamera wil gaan die gewoon in een gewoon nektasje zit en waar de flits zit ingebouwd enz ....
    Mijn post vermeld duidelijk dat ik nog familie kiekjes wens te maken , maar dat ik niet zomaar een toestel wil dat met een sensor van een gsm werkt of zo maar een degelijke sensor .
    Als je dat nu allemaal leest dan moet je zelf toch toegeven dat als je:
    1: die flits en zijn oplaadbare batterijen thuislaat want je zegt zelf dat een ingebouwde flits voor je toekomstige plannen ok is
    2: die 18-200 vervangt door een simpele 17-70 (en geen vaste f/2.8)
    3: een tasje neemt waar juit dat ingaat met enkele batterijen voor het toestel als dat nodig is voor je nieuwe plannen
    Dan kom je waarschijnlijk heel dicht in de buurt. En je hebt een toestel dat waarschijnlijk beter in de hand ligt, je mnder extra batterijen nodig hebt, je al goed kent en het gaat minder kosten.

Als je echt gewoon nieuw speelgoed wil, ook geen probleem

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Als je dat nu allemaal leest dan moet je zelf toch toegeven dat als je:
    1: die flits en zijn oplaadbare batterijen thuislaat want je zegt zelf dat een ingebouwde flits voor je toekomstige plannen ok is
    2: die 18-200 vervangt door een simpele 17-70 (en geen vaste f/2.8)
    3: een tasje neemt waar juit dat ingaat met enkele batterijen voor het toestel als dat nodig is voor je nieuwe plannen
    Dan kom je waarschijnlijk heel dicht in de buurt. En je hebt een toestel dat waarschijnlijk beter in de hand ligt, je mnder extra batterijen nodig hebt, je al goed kent en het gaat minder kosten.

Als je echt gewoon nieuw speelgoed wil, ook geen probleem
    Beste , we begrijpen elkaar niet juist , het kan toch niet de bedoeling zijn om iets te hebben en gewoon thuis te laten liggen ?
    Ik heb de camera verkocht omdat ik het bedrag gewoon terug wil investeren in het kleine toestel .
    En niet gewoon in de kast wil opbergen .
    Het feit dat ik ook een compact toestel neem is gewoon voor het gemak , kan gewoon in de zak van mijn jas .
    De D3300 niet , zelfs al laat ik al de rest thuis .
    Dit is een beslissing die ik nu neem en duidelijk heb gemaakt in de eerste regel van mijn vraag , dat ik het moe was om alles mee te sleuren . Ik kreeg al tal van reacties die ik nu een voor een bekijk en overweeg en uiteindelijk zal ik overgaan naar compact voor mijn ( eigen ) gemak .

Hopelijk kunnen we deze afwijkende posts hier bij laten aangezien ik al een beslissing heb genomen om compact te gaan zoals vermeld in mijn eerste post .

Dank u wel ,

Mvg , Danny .

Beste NicoR,

We kunnen uiteraard geen appelen en peren gaan vergelijken ...
    Een FF sensor is vele malen groter dan een M4/3 (ongeveer 4x groter) en levert dus uiteraard betere prestaties.
    Wat wel kan vergeleken worden is prijs/kwaliteit en eventueel gewicht.

Ik werk ook met een Nikon D500, D7200 en een Sony A6000.
    En daartussen staat de Olympus zeker zijn "mannetje" - als je geen pixelpeeper bent ...

Jaja

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NicoR Bekijk bericht
    Wel, Jacques, om "maar" (let op de aanhalingstekens!) met een MFT gemaakt te zijn: ik vind die foto's zeer overtuigend! En als ik dan zie in welk klein doosje je zo'n set kwijt kunt... Die camera met het 14-42 objectief kan ik in mijn gewone(!) jaszak kwijt maar biedt toch een full frame equivalent van 24-84 mm, een redelijk grote sensor, en nog een ingebouwd flitsje ook...
    De kwaliteit haalt niet die van een full frame? Het is voor mij gewoon een kwestie van goed genoeg voor mezelf.
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon D500/D7200/D5200, Olympus E-M10MkII en ook enkele Sony's ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Oei, Jaja, ik heb de indruk dat ik het toch niet zo goed geformuleerd heb. Ik dacht juist heel positief over die Olympus, en voor mij is dit een ideaal toestel: klein, licht, niet duur en prima kwaliteit. Voor mij is een full frame overkill...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NicoR Bekijk bericht
    Oei, Jaja, ik heb de indruk dat ik het toch niet zo goed geformuleerd heb. Ik dacht juist heel positief over die Olympus, en voor mij is dit een ideaal toestel: klein, licht, niet duur en prima kwaliteit. Voor mij is een full frame overkill...
    Ja hoor, zo had ik het wel begrepen ...

Jaja

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Jaja
    Hey jaja , ik heb even tijd gemaakt om het album door te nemen .

Wow , wat een prachtig verhaal vertellen deze foto’s , de details zijn echt een verademing om naar te kijken . Ik ben misschien een beginneling maar als ik deze foto’s bekijk kan ik zo het verhaal achter iedere foto zien . Dit met een M43 is wel heel knap ! Ik had er toch een vraagje bij , zijn deze foto’s zo uit de camera geplaatst of zijn ze eerst langs een photoshop programma geweest ? Hier ben ik toch nieuwsgierig naar .

Alvast bedankt voor de mooie foto’s te delen en deze ervaring met een M43 zal mij lang bij blijven .

Nog een prettig weekend verder .

Mvg , Danny .

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. D70 nieuw objectief of systeem camera
    Door nisfoto in forum Camera's
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 10 juli 2014, 20:22
  2. Prijs van zg. systeem-camera's
    Door fddent in forum Camera's
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 3 augustus 2012, 22:05