Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studente vraagt raad

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studente vraagt raad

    Hey,
    Ik ben van plan een fototoetstel te kopen, maar de keuze is zodanig groot, dat ik moeite heb te beslissen welk ik het beste koop..
    Ik heb al enkele tips gekregen van Dolphin, waarvoor dank
    Ik zou graag een toestel kopen waarmee ik voornamelijk de natuur kan intrekken en kan meenemen op reis en waarmee ik nog veel mogelijkheden heb om uit te breiden (qua lenzen en zo) in de toekomst.
    De toestellen die ik al overwogen heb te kopen zijn:
    - de Powershot G3 van Canon (genoeg uitbreidmogelijkheden??)
    - de G2 misschien (G3 een stuk duurder voor maar enkele kleine veranderingen?)
    - de fuji S602Z
    Ook had ik graag geweten of jullie enkele tips hebben om het toestel aan de laagste prijs te kunnen kopen. Eventueel wil ik daarvoor ook wel eens naar Nederland gaan of het via de post laten toesturen.

    Ik zou ook graag zo vlug mogelijk lessen fotografie willen volgen (hier in het Leuvense), weet iemand hier meer over?
    Ik zou het appreciëren als jullie me enkele antwoorden konden geven!
    Alvast bedankt op voorhand!!
    *Kaat*


  • #2
    Welkom op BD

    Voor lessen fotografie kan je je misschien wenden tot het avondonderwijs, indien dit nog zou passen in je (waarschijnlijk) drukke agenda (met al die studies enzo )

    Ik was het ook aan het overwegen, maar ik weet niet of er hier in de buurt (Scherpenheuvel - Zichem) iets beschikbaar is.
    Ik zal het eens nachecken

    Over je keuze van toestel kan ik weinig zeggen, mits geen ervaring ermee, maar er zitten hier wel redelijk wa mensen die je hiermee met veel plezier zullen helpen.

    Ik heb het ook wel gezien in natuurfotografie, en ben reeds op zoek naar een telelens, want mijn zoombereik is niet groot genoeg naar mijn zin.
    Dus misschien hier ook al rekening mee houden hé...er zijn toestellen die standaard al een deftig zoombereik hebben

    Comment


    • #3
      Ik ben ook van rondt het leuvense en qua opleidingen kan ik je momenteel alleen maar een goed boek aanraden

      Moest iemand anders in deze regio een opleiding weten, laat dan alstublief iets weten

      greetz
      My Flickr

      Comment


      • #4
        Dag kaatje welkom op dit forum en hier kun je al eens kijken naar het verschil in prijzen een online winkel raad ik af en dat is topvision deze verkoopt soms camera's die niet uit een EEG land komen en dan heb je geen garantie maar in nederland zitten er een paar zeer goede bij en ja ook nog ik zou voor de Fuji gaan maar ja dat ligt voor de hand hé
        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

        Comment


        • #5
          Hai Kaat, persoonlijk geef ik de voorkeur in je lijstje aan de S602z.
          We hebben der hier zelf één en ik ben der super kontent van.
          Prijs kwaliteit absolute topper.
          Een online shop raad ik zelf niet aan omdat die geen voordeur hebben waar je kan aankloppen bij problemen. Niet DE goedkoopste maar op
          een 50 € na bijna wel is Foto Konijneberg. Nederlandse handleiding en garantie in orde. Via www.prijsindex.net geraak je wijzer of www.tweakers.net is ook goed om je spul te vinden.
          Succes.
          Dirk.
          Dirk

          Comment


          • #6
            in Leuven is alleen bij het STUK een opleiding afaik maar die zit altijd vol.

            voor een opleiding natuurfotografie: Rollin Verlinde www.natuurfotografie.be geeft soms zo'n cursus. als we 30 mensen vinden in het Leuvense wil hij het wel organiseren. je kan hem mailen en zeggen dat je geïnteresseerd bent als hij in de buurt van Leuven komt.
            ik doe al zeker mee als dat zou zijn.
            www.vildaphoto.net

            Comment


            • #7
              Originally posted by MacCleod
              Ik was het ook aan het overwegen, maar ik weet niet of er hier in de buurt (Scherpenheuvel - Zichem) iets beschikbaar is.
              Ik zal het eens nachecken
              Ik denk niet dat hier ergens zulke lessen te volgen zijn; ik heb ook al wat opzoekwerk gedaan (ben van Zichem)
              -< België; prachtig land, maar het moest overdekt zijn >-

              Comment


              • #8
                amai,
                dank je voor al de antwoorden
                ik heb ondertussen al wat opzoekwerk gedaan...
                idd, MacCleod, de zoom is belangrijk!! De Fuji S602Z is dan misschien beter...
                En Dimo, ik ben eens gaan kijken naar de sites!! Raar toch dat de prijzen in Nederland blijkbaar toch een stuk goedkoper zijn dan hier in België, of heb ik dat verkeerd gezien? Is het dan niet de moeite eens naar daar te rijden (scheelt tot 10000fr!!)
                Jeroen, ik ben ook naar jouw site gaan kijken en ik heb al een mailtje gestuurd, ik hou je op de hoogte!!
                liefs,
                Kaat

                Comment


                • #9
                  hoi kaatje,

                  als bezitter van een s602z raad ik je natuurlijk dit toestel aan, en als je er meer vragen over hebt mag je me altijd een mailtje sturen. Ik heb mijn toestel online gekocht bij http://www.webvoordelig.nl levering onder rembours (betalen aan de voordeur) in 3 dagen. Geen klachten.

                  veel plezier met je digicam.
                  Fuji S602z

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Kaatje
                    Hey,
                    Ook had ik graag geweten of jullie enkele tips hebben om het toestel aan de laagste prijs te kunnen kopen. Eventueel wil ik daarvoor ook wel eens naar Nederland gaan of het via de post laten toesturen.
                    Heb net mijn eerste bestelling gedaan bij www.internet-foto.de.
                    Levering ging in elk geval heel vlot en alles is dik in orde. Hopelijk heb ik het nooit nodig, maar voordeel van deze winkel is dat ze ook een echte winkel hebben in Aken wat ook maar een uurke rijden is vanuit Leuven. Naar 't schijnt hebben ze zelfs een verkoper die Vlaming is.
                    De prijzen zijn zeker niet de goedkoopste die je online kunt vinden maar typisch toch een pak goedkoper dan wat je in Leuven vindt.

                    Henk.

                    Comment


                    • #11
                      Ja deze winkel die smurfke u aanraad daar heb ik ook al veel lof van horen vertellen
                      Originally posted by Smurfie
                      hoi kaatje,

                      als bezitter van een s602z raad ik je natuurlijk dit toestel aan, en als je er meer vragen over hebt mag je me altijd een mailtje sturen. Ik heb mijn toestel online gekocht bij http://www.webvoordelig.nl levering onder rembours (betalen aan de voordeur) in 3 dagen. Geen klachten.

                      veel plezier met je digicam.
                      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by JeroenM
                        in Leuven is alleen bij het STUK een opleiding afaik maar die zit altijd vol.

                        voor een opleiding natuurfotografie: Rollin Verlinde www.natuurfotografie.be geeft soms zo'n cursus. als we 30 mensen vinden in het Leuvense wil hij het wel organiseren. je kan hem mailen en zeggen dat je geïnteresseerd bent als hij in de buurt van Leuven komt.
                        ik doe al zeker mee als dat zou zijn.
                        Ik heb zojuist een mailtje teruggekregen van die natuurfotograaf! Hij wil het wel organiseren, maar hij is blijkbaar nogal tegen digitale camera's, zou ik hier dan wel rondvragen of er nog mensen zijn die willen meedoen (het zullen allemaal mensen met digitale camera zijn hé, en dat zal hij niet zo leuk vinden waarschijnlijk..)???
                        Dit was zijn mailtje:

                        'Dag Kaat,

                        "Geachte" hoeft niet hoor ;-) Het programma zoals het nu in Waregem wordt
                        georganiseerd willen we ook nog wel eens in Leuven doen als je minstens 25
                        mensen bij elkaar brengt. Met veel plezier dan.

                        Hou er wel rekening mee dat zowel Yves als ik nog analoog fotograferen, en
                        ervan overtuigd zijn dat de meeste digitale camera's nog niet geschikt zijn
                        om topfoto's mee te maken. Enkel de reflexcamera's zoals de Nikon D1-D100 en
                        de Canon D30-D60- D1ns zijn naar ons gevoel volwassen. Maar bijleren over
                        natuurfotografie zal je alleszins, om het even welk toestel is geschikt om
                        iets aan de lessen te hebben. Maar niet alles wat we zeggen zal je aanstaan


                        Groetjes,

                        Rollin'

                        Comment


                        • #13
                          idd, je hebt nog mensen (fotografen) die aan die oude analoge toestellen blijven vasthouden... zo ken ik er nog.
                          Vroeg of laat zullen ook zij ondervinden dat de aarde niet plat maar rond is. (Maar nu is 't nog tevroeg daarvoor in hun ogen) (Dit is een smily he)

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by mic
                            idd, je hebt nog mensen (fotografen) die aan die oude analoge toestellen blijven vasthouden... zo ken ik er nog.
                            Vroeg of laat zullen ook zij ondervinden dat de aarde niet plat maar rond is. (Maar nu is 't nog tevroeg daarvoor in hun ogen) (Dit is een smily he)
                            Ik heb niks tegen analoog, en die meneer uit die e-mail ook niet. Hij zegt zelf dat alleen de dure digitale reflex toestellen op dir moment geschikt zijn voor natuurfotografie. Ik denk dat hij daar wel gelijk in heeft aangezien het vaak absoluut nodig is om een zo klein mogelijke shutterlag te hebben als je bijvoorbeeld wilde dieren fotografeert, enorme dat je daar vaak niet te dichtbij kan komen is een grote zoomlens ook geen overbodige luxe.

                            Iemand die net begint met fotografie zal geen duizenden euro's kunnen of willen besteden aan alleen een digitale body, dus nemen ze gewoon een conventionele reflex camera omdat die voor natuurfotografie beter volstaan dan een digitale camera in dezelfde/hogere prijsklasse.
                            <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

                            Comment


                            • #15
                              Hallo kaat,
                              Ik heb op internet nog een vzw gevonden die cursussen fotografie organiseert in Kessel-Lo.
                              Kijk maar eens op www.wisper.be bij het open aanbod van de nieuwe media in het voorjaar van 2003.
                              http://www.pbase.com/grooveman http://grooveman.deviantart.com
                              -==Nikon CoolPix 2500==-
                              -==Olympus E-10==-

                              Comment

                              Working...
                              X