|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Hallo,
Ik had een paar dagen geleden een klein zwart vlekje op al mijn opnames. Vraag gesteld via het Inca forum. Een uur later al bericht terug dat ik langs kon komen om de CCD te laten reinigen. Dus ik naar Haarlem. Blijkt dat het daaar lopende band is met mensen zoals ik. Er is geen oplossing voor. De CCD trekt dus gewoon vuil aan. Maar ik heb pas 2 keer een lens vervangen en nu al een stofje.... Moet ik nu elke maand naar Haarlem ? Toch was de service perfect van Inca. |
|
|||
|
Gewoon Eclipse en PecPads of een ander geschikt "strijkinstrument" kopen en zelf doen. Maar preventief kan je regelmatig met een grote blaaspeer zonder borsteltje de sensor schoonblazen om te vermijden dat het stof zich vastzet. Ik heb mijn 10D in een jaar tijd maar drie keer geswabt.
|
|
|||
|
tja een reflex heeft ook genoeg nadelen. en dit is er een.
het lastige is dat je lcd scherm vaak te klein is om het op te zien. dus stel je bent op vakantie. en jij een paar honders pics schieten. nou dan zie je het op al je fotos. en ook al kom je er wel achter tja dan zit je daar op je vakantie. dit is 1 van de reden dat ik geen reflex wou. maar dat is ieder voor zich natuurlijk. de voordelen tegen de nadelen afwegen. en voor mij betekende dat een fz10 kopen
|
Citaat:
De sensor mag je in geen geval met de borstelhaartjes aanraken, want die kunnen krasjes veroorzaken. Zo staat het toch in de handleiding van bijvoorbeeld de Mark II (en neen, ik heb er geen). |
|
|||
|
Ik weet niet of het mogelijk is..........maar kan er geen voorzet lensje van gewoon glas geplaatst worden op de body ?
Dat je daarop zeg maar het objectief plaatst ? Dan komt er nooit meer stof in ! Groet, Marco
|
Ik begrijp helemaal niet die ongerustheid.
Met een blaaspeertje (zonder borstel) doe je het zelf in 60 seconden! Camera onderstenboven houden, blaaspeertje naar boven houden ter hoogte van de opening van je body en enkele seconden later is alles ok. Ik heb dit al verschillende malen gedaan met de Canon 300D en de Nikon D70 zonder problemen. Dus, gewoon geen zotte dinges doen. Lens eraf en voorzichtig blazen zal meestal (bij mij altijd) je problemen binnen 60 sec oplossen! |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| 2° SD MOTOR + AUTO "Stille waters" >>> groepsfoto is klaar ! | teddy-bear | Shooting Days | 540 | 9 september 2004 16:59 |
| Bevrijdingsfestival 5 mei Wageningen | Triker | Waarheen vandaag? | 0 | 1 mei 2004 01:27 |
| Stof CCD .. effe schrikken .. Nikon service? | Gigi | Camera's | 46 | 9 februari 2004 17:14 |
| Ervaringen Nikon 5000 | Erik Mansvelders | Camera's | 6 | 3 februari 2002 12:03 |
![]() |