Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof en vuil achter spiegelglas 5dmkii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stof en vuil achter spiegelglas 5dmkii

    Wie kan mij helpen i.v.b met vuil en stof achter spiegelglas.
    Ik heb mijn toestel bij de fotograaf gedaan om te reinigen.Kostprijs 75euro
    Resultaat : al het vuil is niet verdwenen en zij durven het toestel niet openen.
    Waar kan ik terecht om het goed te laten uitvoeren en is dit normaal ?
    Canon 5DmkII - 50 mm 1.2L, 24-70 mm 2.8L, 70-200 mm 2.8L

  • #2
    Re: Stof en vuil achter spiegelglas 5dmkii

    ROFA voor Reparatie. Reparatie van Digitale camera's: CANON SONY en PANASONIC.



    Succes

    Comment


    • #3
      Re: Stof en vuil achter spiegelglas 5dmkii

      Als ze het toestel niet durven opendoen 75 euro terugvragen want probleem is niet opgelost.

      Comment


      • #4
        Re: Stof en vuil achter spiegelglas 5dmkii

        Oorspronkelijk geplaatst door DewitJ Bekijk bericht
        Wie kan mij helpen i.v.b met vuil en stof achter spiegelglas.
        Ik heb mijn toestel bij de fotograaf gedaan om te reinigen.Kostprijs 75euro
        Resultaat : al het vuil is niet verdwenen en zij durven het toestel niet openen.
        Waar kan ik terecht om het goed te laten uitvoeren en is dit normaal ?
        Wat bedoel je precies met "achter het spiegelglas.
        Stof op het matglas wat je door je oculair ziet?

        Dan mag je naar mij komen. Kost slechts 74 euro en duur +/- 10 seconden.
        Paul
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: Stof en vuil achter spiegelglas 5dmkii

          Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
          Als ze het toestel niet durven opendoen 75 euro terugvragen want probleem is niet opgelost.
          +1
          Je betaald in feite om ze te horen zeggen dat ze het niet durven doen...
          Ik durf het ook niet maar ik vraag er 125€ + btw voor, ik zal je mijn rekeningnummer sturen via pm, factuur volgt.
          Is er nog iemand die niet durft
          Nikon D5100 + 18-105mm VR
          Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

          Comment


          • #6
            Re: Stof en vuil achter spiegelglas 5dmkii

            Als hey stof is in je zoeker: aanwennen en soms is het gewoon weer weg en dan is het er weer.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Stof en vuil achter spiegelglas 5dmkii

              Oorspronkelijk geplaatst door DewitJ Bekijk bericht
              Wie kan mij helpen i.v.b met vuil en stof achter spiegelglas.
              Ik heb mijn toestel bij de fotograaf gedaan om te reinigen.Kostprijs 75euro
              Resultaat : al het vuil is niet verdwenen en zij durven het toestel niet openen.
              Waar kan ik terecht om het goed te laten uitvoeren en is dit normaal ?
              Is de 5DII op dat punt nog altijd niet beter ... heb dat bij mijn 5D toen ik hem binnenkreeg ook even gedaan ... stoort wel alleen tussen mijn oren, maar kan daar nie goe tegen ... kan je zelf doen ... kost alzo niets

              Comment


              • #8
                Re: Stof en vuil achter spiegelglas 5dmkii

                Het is stof en vuil dat ik zie als ik door het oculair kijk
                Canon 5DmkII - 50 mm 1.2L, 24-70 mm 2.8L, 70-200 mm 2.8L

                Comment


                • #9
                  Re: Stof en vuil achter spiegelglas 5dmkii

                  Zit vermoedelijk op het matglas, absolut niet met kwasten of dergelijke aankomen.
                  Wegzuigen en als dat niet lukt, proberen weg te blazen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stof en vuil achter spiegelglas 5dmkii

                    Oorspronkelijk geplaatst door mvanversendaal Bekijk bericht
                    absolut niet met kwasten of dergelijke aankomen.
                    Is matglas dan zo fragiel?
                    Merci en groetjes :)
                    Insta | Flickr | Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stof en vuil achter spiegelglas 5dmkii

                      Ik heb hetzelfde op mijn 1D Mk II. Het kan geen kwaad, maar het is inderdaad heel storend. Wegblazen lijkt me ook maar een tijdelijke oplossing, met het risico dat die stof- en/of vuildeeltjes op een andere plaats in de body terecht komen (in het slechtste geval op de sensor), dus dat zou ik niet doen.
                      Ik had verleden week mijn body binnen gedaan om de sensor te laten reinigen. Die mensen hebben het 1 keer geprobeerd, maar er bleek te veel stof op te liggen om het zèlf op een efficiënte en financieel aanvaardbare manier te kunnen doen. De winkelier heeft me dat eerlijk gezegd, en het heeft me NIKS gekost. Ondanks het feit dat ie een reiniging met swap of zo had gedaan, en een reiniging met een speciaal "stofzuigertje". Dus in feite zou jouw winkelier je niks mogen hebben aangerekend.

                      Ik ga nu binnenkort mijn toestel binnenbrengen bij diezelfde winkelier, die stuurt het op naar een repair center of zo in Frankrijk (officieel Canon), hij heeft me de garantie dat ik mijn body binnen de 2 weken terug heb, zo niet kan ik een body van hem gebruiken indien ik dat wens. Dat noem ik dan weer eens een goeie service.

                      Mocht ik in jouw plaats zijn, dan zou ik ook overwegen om mijn body eens een tijdje te moeten missen, maar achteraf wèl een kraaknette body in de plaats te krijgen. Hij ging het nog eens navragen, maar hij dacht dat de kostprijs ergens tussen de 125 en 150 euro zou liggen. Voor een body van ca. 2.000 euro vind ik die kost wel verantwoord. Voor een 1000D zou ik het niet doen, die zou ik eerder verkopen en een nieuwe kopen. De waarde van mijn 1D is eigenlijk ook niet meer zo hoog, maar ik hoop die body nog een paar jaar te kunnen gebruiken (heeft nu zo'n 70.000 clicks), eventueel als 2de body.

                      mvg,
                      Bart
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stof en vuil achter spiegelglas 5dmkii


                        Continuing from my Focus Screen and Sensor Cleaning article which I had written when I had my EOS 5D, I saw an opportunity to follow it up with a more thorough post when a friend noticed a spot in …


                        ben eens benieuwd of er nu wel respons op komt " het is gelukt , heb terug een maagdelijke zoeker " ... mijn posting met speciaal daarvoor gemaakte foto's om de mount van bajonetzonnekappen terug op spanning te brengen heeft geen enkele reactie op geleverd en dat was iets simpel

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stof en vuil achter spiegelglas 5dmkii

                          Oorspronkelijk geplaatst door DewitJ Bekijk bericht
                          Wie kan mij helpen i.v.b met vuil en stof achter spiegelglas.
                          Ik heb mijn toestel bij de fotograaf gedaan om te reinigen.Kostprijs 75euro
                          Resultaat : al het vuil is niet verdwenen en zij durven het toestel niet openen.
                          Waar kan ik terecht om het goed te laten uitvoeren en is dit normaal ?
                          Ik heb zelf de 5DMK II en heb het probleem regelmatig.
                          Stof op spiegel, op het matglas en in het ergste geval tussen matglas en het glas erachter.
                          Delicaat werkje. Zeker niet wegvegen met één of ander kwastje of doekje wat het boeltje alleen erger maakt.
                          Stofzuigen zonder aanraking van de onderdelen is het beste. Het matglas kan je eruit halen en stofzuigen. De plaatsen in de camera zijn moeilijker te bereiken met een stofzuiger waar je een flexibel slangetje nodig hebt (je kan dit zelf maken)

                          Het probleem van stof in de camera's met verwisselbare lenzen is al een probleem van vele jaren. En nu is er ook nog het probleem van stof op de sensor..maar deze laatste is wel gemakkelijker te reinigen.

                          Alleen Reflex-Camera's van Sigma zijn beter voorzien.
                          Net achter de vatting is een glas in de opening gemonteerd zodat er noch op sensor, spiegel en matglas stof of haartjes kunnen terechtkomen.
                          Dit glas achter de vatting is stofdicht bevestigd en veel gemakkelijker te reinigen dan je camerahuis.

                          Reflexcamera's zijn op dat vlak gewoonweg ouderwets achterhaald en daarom (nog een reden) zullen deze toestellen in de nabije toekomst uitgerust worden met een EVF.

                          Sowieso opklappende spiegels, matglazen, pentaprisma's enz... dateren nog uit tijden waar het niet anders kon dan op die manier, ook al zijn deze optimaal, doch veel te beperkt in gebruik en vragen onderhoud.

                          Geen last van dit alles met EVF.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stof en vuil achter spiegelglas 5dmkii

                            Een tijdje geleden had ik hetzelfde probleem met m'n Canon 550D. Ik dacht dat m'n sensor aan reiniging toe was, maar blijkbaar was het vuil op het mat glas...
                            Ik zie dat je van Brugge bent. Ik heb m'n toestel laten reinigen door fotograaf Frank Bonneure (zie: http://www.fotofrankbonneure.be/). Dat heeft me 30 of 40 euro gekost en alle stof was verwijderd. Voor mij een prima service! En je hebt je toestel al na 2 dagen terug!
                            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stof en vuil achter spiegelglas 5dmkii

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                              Een tijdje geleden had ik hetzelfde probleem met m'n Canon 550D. Ik dacht dat m'n sensor aan reiniging toe was, maar blijkbaar was het vuil op het mat glas...
                              Dat snap ik niet: hoe kan je nou zien dat er vuil op de sensor zit, als je door de zoeker kijkt? Vuil op de sensor zie je (misschien) op de foto, maar niet door de zoeker. Vuil op het matglas zie je door de zoeker, maar niet op de foto.

                              Comment

                              Working...
                              X