Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spiegelreflex wegdoen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: spiegelreflex wegdoen?

om veiligheidsredenen zijn die twee foto,s hier slechts korte tijd blijven staan Dpix, Sorry hoor.
    Last edited by Guest42; 22 juli 2016, 18:47.

Comment

Impresionante verzameling....Daar kan ik niet tegen op... je bent gewonnen

Sony heeft inderdaad in de verste verte zo nog geen glas gemaakt...maar dat maakt geen afbreuk aan hun huidige producten denk ik dan...

Nogmaals, ik heb zelf Nikon gehad en ik heb Nikon nooit bekritiseerd hoor...zoals nog gezeg ... ik ben merk neutraal

Je bent gewonnen....je hebt het meeste geld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        je hebt het meeste geld
        Nu je het daar over hebt Dpix, ik denk er aan vanaf volgende week van ons spaargeld te gaan leven, wat ik de week daarna zal doen, dat weet ik nog niet....

Comment

Waaw! Wat een verzameling. Daar kunnen ze in het fotografiemuseum in Antwerpen of Charleroi alleen maar jaloers op zijn...

Comment

Die d500 mag nog super zijn, maar +2000€ voor een crop body.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
              Die d500 mag nog super zijn, maar +2000€ voor een crop body.....
              T'ja, is inderdaad niet echt goedkoop, maar een super toestel met enorm veel mogelijkheden dat op vlak van kwaliteit zeker niet moet onder doen voor mijn D800.
              En qua AF nooit gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Nu je het daar over hebt Dpix, ik denk er aan vanaf volgende week van ons spaargeld te gaan leven, wat ik de week daarna zal doen, dat weet ik nog niet....
                ....best terug ontopic...
                Last edited by Dpix; 23 juli 2016, 06:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Fundraising?

Comment

Bekijk dit topic eens :
                    Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

Besluiten om je DSLR weg te doen... en even later bekennen dat je er toch terug een gekocht hebt.

Comment

Iedereen heeft wel eens een spijt aankoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Omdat ze zichzelf te ernstig nemen en zichzelf zwaar overschatten en daarbij te veel geld hebben ?
                        Zij die zich te ernstig overschatten zijn zij die zich bij aanschaf van een DSLR niet realiseren dat het gesleur met zich meebrengt waar ze te lui voor zijn.
                        Ernstig fotograferen is soms topsport met afzien, zij die vinden dat ze hun beste foto nog steeds niet gemaakt hebben zoals een atleet zijn carrièrelang vindt dat de honderd meter hardlopen nog sneller kan. Wanneer je dat niet meer hebt kun je er beter mee stoppen.

Comment

Ook een atleet loopt op een bepaald moment tegen een grens aan : het lukt niet meer met topsport, ik moet het kalmer aan doen en afbouwen. Die moet wel stoppen met topsport maar toch niet met sport ?

En dat geldt zowel voor de topsporter met topresultaten als voor de collega competitiesporter die nooit bij de eerste 5 in een wedstijd is geraakt.

Is het ernstig fietsen als je rustig door het landschap bolt of enkel als je de snelste wil zijn van de groep, in of buiten een competitieverband ?

Ik meen dat je van beide kan genieten als dat je ding is en dat de ene zich niet ' meer ' moet voelen dan de andere.

En ' een ' dslr ??? Een FF met 3 toplenzen of een 100D met een 10-18, 18-55 en 55-250 STM ... daar zit wel wat verschil op kwestie ' gesleur '.

Comment

Man Man, dat er nog steeds zo gel*ld wordt over crops en FF en spiegels en spiegelloos...beter dan, lichter dan, sneller dan,...
                            Een camera is een camera en zoals altijd geldt "the right tool for the job". Voor de ene is dat een 8''x10'' analoge camera, voor de andere een superlicht M43 setje. De ene zweert bij een D5 of 1DX terwijl de andere een snelle crop a la D500 verkiest. Dat er ook verbouwereerd wordt gereageerd wanneer een crop-camera duurder is dan een FF... alsof alles draait rond de grootte van dat stukje metaaloxide.

Om te antwoorden op TS.
                            Ik zou niet opeens alles wegdoen en iets klein en licht in de plaats nemen. Gebruik de twee systemen een goeie tijd naast elkaar, huur eventueel eerst eens een fuji of een sony voor een week of enkele weekends wanneer je echt de kans krijgt om er mee te werken. Van systeem wisselen blijft een kostelijke aangelegenheid, misschien is het beter eens te kijken naar een ander objectief. Gebruik je bvb die 2.8 zo vaak. Het helpt misschien om een F4 aan te schaffen voor die momenten dat je moet sleuren. Verwacht ook geen mirakels van zo'n spiegelloze set (tenzij m43), ik heb een Fuji XT1 met glas van 12mm tot 400mm en hoewel het een stuk lichter is dan een canon of nikon variant, het blijft 'sleuren' als alles mee moet.

Groeten
                            Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                              Ook een atleet loopt op een bepaald moment tegen een grens aan : het lukt niet meer met topsport, ik moet het kalmer aan doen en afbouwen. Die moet wel stoppen met topsport maar toch niet met sport ?

Is het ernstig fietsen als je rustig door het landschap bolt of enkel als je de snelste wil zijn van de groep, in of buiten een competitieverband ?
                              Goh, dat is natuurlijk afhankelijk wat je na je topjaren wil doen.
                              Bij fietsen in competitieverband, wil je de snelste zijn, en daar train je voor. Los daarvan kan je recreatief fietsen, zonder prestatiedrang. Maar hoe vergelijk je dat in fotografie?

Als je gewoon bent om de lat hoog te leggen en bepaalde foto's te nemen waar je bepaalde eisen aan stelt, ga je dan nog tevreden zijn met het nemen van snapshots die bijvoorbeeld troebel zijn, met een scheve horizon, met mindere kwaliteit,... Je zal niet tevreden zijn met enkel de idee dat je wat random kiekjes trekt, je wil die nadien vaak ook nog onbeschaamd kunnen tonen aan anderen met de achterliggende gedachte: 'ze zijn van mij wat meer gewoon dan de kiekjes van mijn zatte nonkel'.
                              Er blijft toch altijd wat mentale druk om je in te zetten, denk ik.

Comment

Het is heel juist wat Anonymous zegt: je bepaalt zelf hoe hoog je de lat legt. En het is ook waar (en afgezaagd) dat de fotograaf de foto maakt, maar ook dan geeft beter materiaal meestal een beter resultaat, of tenminste meer voldoening voor de fotograaf. Maar als je dan afdrukken gaat maken en aan 'iedereen' laat zien, dan zullen de meesten niet het verschil merken tussen de verschillende camera's waar ze mee gemaakt zijn. Ik heb het dan over 'normale' formaten en niet over muur-grote foto's.
                                Uiteindelijk blijft het een gevoelskwestie hé. Hoe een camera in de hand ligt, hoe de bediening is, sommigen verwisselen graag van objectief, anderen zweren bij een zoom en laten die zitten....
                                Wie de luxe heeft om verschillende systemen te hebben, zal die waarschijnlijk ook allemaal gebruiken, al naargelang de omstandigheden.
                                ik ben in ieder geval weer....warm gemaakt voor die D500. Ik ben na mijn D200 overgeschakeld op FF, maar ik heb altijd heel graag met die D200 gewerkt.

Comment

Working...
                                X