|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
'vervangen' dat hangt ervan af, als het inderdaad aan de niet-nikon batterij ligt, is een nieuwe batterij voordeliger -
beide problemen kunnen met elkaar te maken hebben
|
Het spijtige aan een herstelling is dat of je een goedkoop toestel hebt of een duur de prijs bijna het zelfde is.
Ik heb ooit een Nikon objectief laten herstellen (dat van het begin af niet 100% werkte) en dat koste toen de helft van een nieuw. Namelijk 6700Bf het objectief nieuw koste toen 13.200Bf en de herstelgarantie was er juist af was het terug kapot. Toen had ik niets meer te verliezen en heb ik het zelf gemaakt, het werkte dan een paar jaar goed en dan was het terug van dat. Ik heb het drie maal zelf hersteld en is goed voor de vuilbak. Ik had het toen kunnen verkopen maar ik wil niet dat iemand anders later met de brokken zit. (waren ze allemaal maar zo)
|
|
||||
|
Het zal niet de spiegel zijn die niet goed funktioneerd, maar iets in de aansturing van de spiegel. Speigel doet alles wat je wilt, maar niet op de goede tijdstippen.
|
Heb met mijn D50 hetzelfde ook al voorgehad. Blijkbaar gebeurt dit als de batterij bijna leeg is. Volgens sommigen op het BD hier kost het bij Nikon meer energie om de spiegel omlaag te klappen dan omhoog.
Bij mijn ook de batterij eruit gehaald en terug erin gestoken en het probleem was opgelost. Ik heb dit wel enkel gehad met een niet-nikon-batterij. Met de standaard nikon batterij nooit dat probleem gehad. Teller op de D50 staat op +/-15000 clicks Intussen wel via BD een D80 kunnen kopen, de D50 gaat de deur uit (is al gereserveerd aan ne maat van mij). Veel fotoplezier nog...
|
bij die van mij voor backup staat de teller op meer dan 50000 en doet het nog steeds voortreffelijk,niets van problemen,zo zie je maar dat het aantal kliks niet altijd rol speelt,kleeft je spiegel soms niet vooraan aan het rubber stootrandje
|
Citaat:
Ik heb een D300 met grip en BL-3, daar ik ook een D3 heb. Ik heb een EN-EL4a voor de D3 en één voor de D300, wat prima gaat maar nu heb ik bij Accuinternational in Duitsland 2 EN EL4's (compatible) gekocht, om die in de D300 te gebruiken en de 2 originalen in de D3. Resultaat: De compatibelen werken prima in de D3 maar niet in de D300. Dus wil je namaak batterijen gebruiken, dan heb je een D3 ipv een D300 nodig. ![]() ![]() Ze zullen waarschijnlijk ook niet in de D700 werken.
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| via een spiegel fotograferen | marijke-s | Tips & Trucs | 6 | 5 augustus 2008 08:38 |
| canon 40D en opgeklapte spiegel | dzumbo | Camera's | 17 | 11 april 2008 13:20 |
| D70: spiegel klapt mee bij DOF preview knop | FLuKee | Camera's | 15 | 12 mei 2007 12:23 |
| Vuile spiegel Canon 10D | hugoke | Camera's | 9 | 29 juli 2004 18:43 |
![]() |