Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sorry voor wederom dezelfde vraag...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sorry voor wederom dezelfde vraag...

    hallo daar. jullie moeten deze vraag waarschijnlijk wel een paar keer per dag beanwoorden, maar toch ga ik nog eens een kansje wagen. teh thing is. ik ben op zoek naar een digitale fotocamera. maar ik ken er echt helemaal niks van. ik ben tot nu toe alleen maar bezig geweest met analoge fotografie (check m'n website, the grungy one, voor enkele voorbeelden als je geintereseerd bent.)
    ik heb een budget van ongeveer 600 euro. en de optische zoom moet ook wel redelijk sterk zijn. ik hou van macro shots
    ik heb me laten wijsmaken dat nederland heel goedkoop is voor digitale cameras.
    anyways,

    alvast bedankt om naar mijn vervelende uitleg te luisteren. en hopelijk krijg ik snel een antwoord en kan ik hier misschien eens wat fotos posten, hé

    ward

  • #2
    Kijk eens op www.kieskeurig.nl
    dan bij digitale camera's dan vind je alles wat je moet weten.
    ik hoor het wel als je er geweest bent, en wat je ervan vind.
    Groeten Sambal
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

    Comment


    • #3
      on my way. bedankt voor het snelle antwoord

      Comment


      • #4
        Geef ne keer een link van je website?

        Wel ik had hetzelfde voor een paar maanden geleden en een van mijn sterkste eisen was een redelijke tele omdat ik mijn analoge tele had verkocht. Mocht ook niet 'te veel' kosten. En het was zeker geen vervanging van mijn analoge systeem, maar veeleer een aanvulling + een eerste stap in 'echte' digitale fotografie (ik scan mijn dia's al meer dan een jaar zelf in).

        Ik ben gegaan voor de olympus C730. Die heeft een 380mm tele en das zowat het langste wat op de markt is (zonder extra teleextenders). Had onlangs een vergelijkende test gezien met de Fuji S602 en de olympus was duidelijk scherper (in het voorbeeld dat ze daar gaven!) Dat gaf me natuurlijk een goed gevoel, alhoewel de fuji ook zijn voordelen zal hebben..
        Voor de rest kan de camera veel en is ie gemakkelijk in gebruik.
        Hij kost tussen de 600 en 650 op het web. Reken op extra kost voor geheugen en batterijen.

        Ik was eerst naar de 5MP camera's gaan kijken (Nikon 5700, Sony707, Olympus5050, ...) en ook de Canon G3. Maar ofwel waren ze te duur of hadden een te kleine zoom en als je daar dan weer extenders voor moest kopen was dat weer te duur.

        Denk eraan dat dit allemaal zeer persoonlijk is en dat weinig mensen echt 'gespeeld' hebben met verschillende camera's.

        Maak een lijstje met wat echt bemangrijhk is en bezoek eens de review sites:
        http://luminous-landscape.com/
        http://www.megapixel.net/
        http://www.dpreview.com/
        http://www.ephotozine.com/
        http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html

        er zijn er waarschijnlijk nog maar je kan er al mee starten
        Groetjes,
        Arvid


        Reis- en fotowebsite

        Comment


        • #5
          Volgens mij zit je hier met een probleem, het soort camera's dat je voor 600 euro gaat vinden gaat waarschijnlijk niet aan je wensen voldoen. Als je een tijdje actief bezig bent met de fotografie analoog of digitaal maakt niet uit, dan zou je moeten weten dat je voor 600 Euro amper een degelijk objectief kan kopen. Mijn advies is dus wacht, en werk verder analoog. De nieuwe 10D van Canon kan een doorbraak zijn maar verwacht met optiek en bijbehoren toch een minimale investering van 3000 Euro. Een alternatief kan zijn van je analoge beelden (dia of negatief) met een degelijke scanner te digitaliseren.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Kijk eens op http://imaging-resource.com/DIGCAM01.HTM onder "Camera Finder". Als je daar dan uit het gegenereerde lijstje enkele modellen selecteert (bv. met zoom groter dan 3x), kan je ze onderling vergelijken (bv. hun macro mogelijkheden). Een jaar geleden elimineerde ik (vooral) zo verschillende kandidaten tot mijn Nikon Coolpix 995 overbleef. 'k Heb hem uiteindelijk besteld bij http://www.topvision.lu/ voor € 611 en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ik heb de indruk dat bijna alle Nikons sterk zijn in macrofotografie, terwijl Fuji en Olympus betaalbare modellen heeft met een grote optische zoom.
            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

            Comment


            • #7
              zwaar bedankt voor jullie uitleg. ik moet zeker een camera hebben. dat staat vast. Ik ben nu ook geen pro fotograaf (dus 3000 euro kan ik me niet permiteren). heb al hard moeten sparen om aan die 600 euro te raken. heb van een vriend die over een olympus beschikt eens een setje van zijn macrofotos kunnen bekijken en die vielen echt goed mee. alleen de flits van het toestel is niet zo super (4000 zoom).
              ik denk eraan om hetzelfde toestel te kopen. is dit ok vogens jullie?

              waar ik ook aan dacht. kan ik met een digitale camera sequenties nemen? is misschien een nogal domme vraag...

              en wat vinden jullie van deze camera (check eens de lens specs):
              Detailed review of Olympus C-750 Ultra Zoom, with actual sample images, and a detailed data sheet.

              Comment


              • #8
                ik denk zoals jij: camera moet EN goed EN redelijk geprijsd zijn.

                Ik heb de fuji s602z aangeschaft, ben supercontent van beeld en gebruik. Heeft een 6xtelezoom en een zeer goede macro-functie. Gaat wel boven je 600euro-budget, maar niet heel veel. Ik denk dat je in NL of Duitsland hem voor een 700-750 euro vind.

                edit: las net je opm. nog ivm de 'sequenties'
                de s602 heeft een zeer krachtige burst-mode, zeer snel, 5 frames/seconde, weinig cams die dit halen.
                en niet te vergeten, een 'echte' Video-functie. 30 frames per seconde, beelden VGA=640x480. echt goed.
                niet zo goed als een 'dedicated' videocamera, maar stukken beter dan de gadget-functie in alle andere types. misschien toch interessant voor je gebruik.
                ToM.___ //Fuji s602.
                www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                It goes to 11 you know? 1 louder.

                Comment


                • #9
                  jij schreef : "en wat vinden jullie van deze camera (check eens de lens specs):
                  http://www.imaging-resource.com/PRODS/C750/C75A.HTM"


                  Huu. Das de mijne maar dan met 4.0 MP. Hopelijk is ie niet veel duurder en dat is dat een heel interessante optie. 10x zoom EN 4 MP. Tja hoe langer je wacht hoe beter he

                  Ziet er goed uit he.Maar dan moet je weer wachten tot ergens mei.
                  Groetjes,
                  Arvid


                  Reis- en fotowebsite

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by amest
                    jij schreef : "en wat vinden jullie van deze camera (check eens de lens specs):
                    http://www.imaging-resource.com/PRODS/C750/C75A.HTM"


                    Huu. Das de mijne maar dan met 4.0 MP. Hopelijk is ie niet veel duurder en dat is dat een heel interessante optie. 10x zoom EN 4 MP. Tja hoe langer je wacht hoe beter he

                    Ziet er goed uit he.Maar dan moet je weer wachten tot ergens mei.
                    En als ze er nu nog eens een lens-stabilisator bijsteken, hebben we een nieuwe UZI !
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      bedankt voor jullie uitleg!!
                      ik ben aan het twijfelen tussen de hp850 photosmart en de olympus C4000. wat is volgens jullie de beste keuze? moest de olympus 4x digitale zoom hebben, dan had ik de ideale camera gevonden... maarja.

                      Comment


                      • #12
                        Digitale zoom kan je maar beter niet gebruiken want daar verminder je alleen de kwaliteit mee....
                        Zeker geen factor om mee rekening te houden dus ...

                        Een G3 is nog steeds de referentie in de prosumer cams met 4x zoom en 3,6 digitaal. 4 Mp en een schitterende reeks flitsers gecombineerd met Canon kwaliteit. Moet gezegd dat Canon, Nikon en Sony toch nog steeds een stuk uitsteken boven Fuji, Sanyo, olympus en dergelijke meer....

                        Aan jou de keuze !!
                        Tegoei of ni !!Bike or Die !!

                        Comment


                        • #13
                          infinity, met digitale zoom ben je niks hoor. Mogen ze afschaffen van mij Photoshop doet dat veel beter dan je camera. Maar je zal wel 4x optisch bedoelen denk ik.
                          Ik heb pas de stap genomen naar digitale fotgrafie ne een canon g2 aangeschaft. Ben daar SUPER tevreden over, maar er is maar één minpunt vind ik da's de 3x optische zoom. Canon g3 heeft 4x optiche zoom en is de verbeterde versie van de G2. Maar dan zit je algauw aan 850 euro natuurlijk. De Hp850 heeft veel in huis voor een kleine prijs maar ik durfde hem niet kopen. Nochtans denk ik dat er een tevreden gebruiker is van de hp hier; vraag maar es aan fredericrom
                          Canon 300D * Canon Efs 18-55mm * Sigma EX 70-200mm 2.8 APO HSM * Sigma 2.0x APO TC * Tamron AF 90mm 2.8 1:1 * Sigma EF-500 DG SUPER * Sigma Ex 77mm uv Filter * 3x 256 mb toshiba CF

                          Comment


                          • #14
                            alvast bedankt. ik bedoelde natuurlijk optische zoom en niet digitale.
                            is echt moeilijk kiezen, overaanbod enzo. olympus lijkt toch wel het beste bij me te passen. weet er iemand welke lens dat die olympus cameras bevatten? (zal wel geen leica of zeiss zijn, zeker...)

                            Comment


                            • #15
                              je moet je niet te blind staren op leica of zeiss lenzen. Zij zijn gemiddeld wel beter dan de meeste andere merken (daarmee bedoel ik dat ze blijkbaar een een redelijke constante hebben over de kwaliteit van hun lenzen), maar de goede lenzen van de anderen (Nikon, Canon, ...) zijn naar mijn mening even goed. En spijtig genoeg betaal je die ook wel , zei het minder dan de beroemde Duitsers.

                              Kwestie van de HP850 : heb hem ook heel even bekeken omdat de specs interessant leken, maar een nadeel (en voor mij persoonlijk een heel groot nadeel) was dat ie enkel jpeg kon opslaan. Ik heb toch graag de mogelijkheid om een formaat te hebben zonder verlies zoals TIFF of RAW. Indien je (veel) bewerkingen wil doen op de foto is dat toch net iets handiger. Als ik kan gebruik ik enkel TIFF.

                              allee das mijn mening natuurlijk

                              Groetjes,
                              Arvid


                              Reis- en fotowebsite

                              Comment

                              Working...
                              X