Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony of canon ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony of canon ?

    hey allen,
    ik zou me in de nabije toekomst een digitaal fototoestel willen kopen om mooie foto's op vakantie mee te schieten. Het moet uiteraard een compact toestel zijn maar toch degelijke kwaliteit. Mijn eerste voorkeur ging uit naar sony dsc p7 of 9. Daar ik echter zeer weinig te weten kom over deze toestellen via dit forum veronderstel ik dat dit niet zo'n denderende toestellen zijn. Klopt dit? Het is mij opgevallen dat hier veel wordt gesproken over canon s40 en s45 ik veronderstel dat dit degelijke toestellen zijn? Maar wat is het verschil tussen s40 en s45? Zou ik deze verschillen nodig hebben voor vakantiekiekjes? De s40 kan ik in keulen zelf halen bij snogard voor 620 en de s45 voor 700 euro. Dit zijn deftige prijzen niet? Greetings jego

  • #2
    Hey Jego,

    Ik ben hetzelfde van plan(een digitaal toestel kopen). Ik twijfel echter tussen de S45 en de G3.
    Soit, om je verder te helpen:
    http://www.dpreview.com/reviews/canons40/
    http://www.dpreview.com/reviews/canons45/

    Voor prijsvergelijkingen kijk ik op:
    http://www.tweakers.be/pricewatch/cat/62

    De prijzen die je noemt zijn redelijk, denk ik, als je geen grote verplaatsingen moet doen. Via tweakers zijn er oa in nederland, duitsland een aantal goedkopere. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Nederland wegens de nederlandstalige handleidingen. Of kan je die ook krijgen via het web? Greetz,

    Comment


    • #3
      Jego en Sporty,

      Welkom op het forum.

      probeer eens de search en je zal veel info vinden oevr de sony en de canons. ik zou sony kopen maar enkel omdat ik al 2 toestellen heb van Sony en alles compatibel is maar indien het mijn eerste toestel was zou ik als compact toestel een canon S40 of 45 kopen.

      Comment


      • #4
        Originally posted by jego
        hey allen,
        ik zou me in de nabije toekomst een digitaal fototoestel willen kopen om mooie foto's op vakantie mee te schieten. Het moet uiteraard een compact toestel zijn maar toch degelijke kwaliteit. Mijn eerste voorkeur ging uit naar sony dsc p7 of 9. Daar ik echter zeer weinig te weten kom over deze toestellen via dit forum veronderstel ik dat dit niet zo'n denderende toestellen zijn. Klopt dit? Het is mij opgevallen dat hier veel wordt gesproken over canon s40 en s45 ik veronderstel dat dit degelijke toestellen zijn? Maar wat is het verschil tussen s40 en s45? Zou ik deze verschillen nodig hebben voor vakantiekiekjes? De s40 kan ik in keulen zelf halen bij snogard voor 620 en de s45 voor 700 euro. Dit zijn deftige prijzen niet? Greetings jego

        een tijdje geleden zat ik met een soortgelijk probleem, ik twijfelde tussen de dsc p71 en de s30.
        Nu zowel de sony's als de canon's zijn goed hoor, er zijn hier gewoon velen die het niet zo voor sony hebben omdat sony duurdere geheugenkaartjes gebruikt, maar dat hoeft geen nadeel te zijn, da is uiteindelijk maar een éénmalige kost hé.

        Toch heb ik voor decanon gekozen, omdat deze meer mogelijkheden biedt voor manuele instellingen. En geloof me, eens je zo'n dc hebt zal je die niet laten liggen om enkel op reis te gebruiken hoor.
        Je zal blij zijn dat je veel kan instellen en kan experimenteren!

        voor objectieve informatie kan je altijd terecht op www.dpreview.com en op www.steves-digicams.com

        voor de goedkoopste aankoop kan je je best wenden tot duitse of franse of luxemburgse onlineshops.

        zelf heb ik mijn s30 gekocht bij www.fotoking.de en ik ben zeer tevreden over de service!

        succes met de zoektocht!

        ohja, de s40 is de 4Mpixel versie van mijn s30 (3Mpixel) en de s45 is gewoon een vernieuwde versie van de s40, voor zover ik weet.

        voor vakantiekiekjes heb je trouwens niet echt zoveel pixels nodig hoor, tenzij je wil vergroten boven A4 formaat is 3Mpixels eigenlijk voldoende.

        groetjes en zoveelmogelijk tot uw dienst,
        Pieter
        Trotse bezitter van een Canon Powershot S30 !!!

        Comment


        • #5
          de s45 is eigenlijk net hetzelfde als de G3 (intern dan). het enige dat de G3 méér heeft is :

          * aansluiting voor externe flash
          * F/2.0 lens (tov F/2.4 van s45)
          * draaibaar LCD scherm
          * 4x optical zoom (tov 3x)
          * mogelijkheid tot lens-uitbreidingen

          Voor de rest zijn beide camera's identiek. Je kan de S45 eigenlijk beetje bekijken als een G3 in een compacte verpakking. Ik heb een S45 en ben er ENORM tevreden van (ZO tevreden dat ik de aankoop van een Sony F717/Nikon 5700 heb uitgesteld tot ik die écht nodig heb)

          Indien je wil, mail me dan maar, dan bezorg ik je enkele high-quality foto's van de S45.
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment

          Working...
          X