Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
    Inderdaad net zoals een middenformaat, recht naar beneden in het doosje kijken .
    Dat was vooral kostenbesparing. Spiegelhuizen voor middenformaat zijn groot en lomp. Alle moderne middenformaat systemen, waaronder Hasselblad, hebben nu ook zoekers, wat een logische evolutie is.

    De meest natuurlijk vorm van kijken is en blijft subjectief, maar het blijft duidelijk dat de camera los in de handen voor het lichaam houden dat niet is. Dat spreekt de geschiedenis en de huidige modellen tegen. Tenzij bij gebruikers van compactjes. Of GSM's.

    Gelukkig evolueren de betere camera's naar combinatie van beide, voor de gevallen dat je de camera niét voor je oog kan/wil houden.

    Comment


    • #62
      Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oorspronkelijk geplaatst door seraphim Bekijk bericht
      Ik twijfel momenteel tussen de Nex c3 en 5n...

      Wat is nu eigenlijk het exacte verschil tussen deze 2, en is deze het prijsverschil waard?
      En zijn er hier die al ervaring hebben met de 16mm en de 18-55mm lens?

      Alvast bedankt.
      Naar die toestellen heb ik eerlijk gezegd nog niet echt gekeken. Bijzonder tevreden van mijn "gewone" Nex-5...

      De 18-55 levert heel goede beeldkwaliteit, er rekening mee houdend dat het eigenlijk een kitlens is, zij het dan in metaaluitvoering .

      De 16mm is niet veel bijzonders qua beeldkwaliteit vind ik. Centrum is OK bij f/2.8, maar daarbuiten wel wat minder. Als je ze wat dicht wil draaien, dan is het een prima en heel handig (klein/licht) breedhoeklensje.

      Persoonlijk heb ik het een tijdje bij de 18-55 gehouden, maar ondertussen toch overgestapt naar de meer veelzijdige en qua beeldkwaliteit bijzonder goede 18-200.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #63
        Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        De M9 is bijna 3 jaar oud. Je bent altijd de eerste die staat te roepen om sensors van verschillende generaties niét te vergelijken en nu doe je precies hetzelfde.

        Toch maar normaal dat een lens beter presteert op een splinternieuwe sensor? Die trend is nu toch wel al paar jaar aan de gang

        En paar megapixels meer of minder is wel het laatste waaraan een Leica gebruiker denkt. Leica gebruikers zijn logischerwijs iets minder sensor-gefixeerd.
        is wel een 16mp APS toestel (crop in de volksmond)van 500 a 600 euro toz van een 18mp FF van 6 a 7000€. velen gingen er vanuit dat de leica M9 zowat de beste beeldkwaliteit in huis had (lage ISO) van alle kleinbeeld toestellen op de markt (incl. d3x), en dit omdat ze geen AA-filter gebruiken .

        Met de NEX generatie is het mogelijk ook de leica m-objectieven te gebruiken en nu blijkt dat met zelfde top-objectief zelfde of zelfs betere kwaliteit kan gehaald worden met APS-toestel als met een heel duur exclusief FF-model van 2 jaar terug.

        zie contrast, kleurbalans van volgende jpeg opname


        maar de kitlens is ook niet slecht hoor (18-55) opname op 3200ISO


        of iso 1250 met kitlens



        en de 16mm pancake

        Comment


        • #64
          Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door seraphim Bekijk bericht
          Ik twijfel momenteel tussen de Nex c3 en 5n...

          Wat is nu eigenlijk het exacte verschil tussen deze 2, en is deze het prijsverschil waard?
          En zijn er hier die al ervaring hebben met de 16mm en de 18-55mm lens?

          Alvast bedankt.
          daar zijn heel wat verschillen maar of dat die belangrijk zijn voor jou moet jezelf uitmaken, op dpreview forum heeft iemand de moeite getroost deze verschillen uit te zoeken, dit is een copy met een paar aanpassingen


          5N can assign AEL to a custom button, C3 can't
          C3 can assign custom functions to the left scroll wheel button, 5N can't
          5N buttons are more protruding than C3
          5N has a display mode that shows ISO in big letters on the bottom, C3 doesn't
          5N always shows ISO on the bottom row
          5N has more grid display options including diagonals
          5N auto ISO goes up to 3200, C3 is up to 1600
          5N has wind noise reduction feature during video recording
          5N exp comp goes -3 to +3, C3 goes -2 to +2
          5N has microadjustment for lenses, and lens compensation for E mount lenses
          5N does not have two tabs on the bottom of LCD screen, so snap-on screen protectors will NOT work for 5N
          5N gaat tot max. 25000 ISO c3 tot 12000
          C3 heeft geen remote IR mogelijkheden
          5n beter beeldkwaliteit (JPEG), maar C3 zit nog altijd op niveau van betere DSLR's
          5n AVCHD video mode max formaat 1080p (full HD) bij 50 beelden/seconde, c3 mpeg4 720 formaat (HD) 30 beelden seconde

          18-55 mm objectief is vrij goed voor standaard objectief, de 16 mm is niet slecht, wat vervorming in de hoeken bij open diafragma, maar dit schijnt opgevangen te worden door de 5n, niet door de c3
          Last edited by puerte; 8 september 2011, 12:30.

          Comment


          • #65
            Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Hallo ik heb eens een vraagje , ik heb een nex 5 met de 18-55 maar ik zou wat meer zoom bereik hebben ik heb gezien dat de 55-210mm uit is. Is die lens iets want ik vind er niet zoveel van terug.

            Comment


            • #66
              Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Die lens is nog maar net aangekondigd en nog niet eens op de markt voor zover ik weet...Dus er zijn nog geen grondige reviews van te vinden .
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #67
                Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Met de NEX generatie is het mogelijk ook de leica m-objectieven te gebruiken en nu blijkt dat met zelfde top-objectief zelfde of zelfs betere kwaliteit kan gehaald worden met APS-toestel als met een heel duur exclusief FF-model van 2 jaar terug.

                een Nikon d3100 produceert ook betere beelden dan een stokoude D1 uit het jaar stillekes.. enig idee hoeveel een D1 toendertijd kostte?

                mijn canon powershot a800 produceert ook betere IQ dan een sony mavica...
                EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                Comment


                • #68
                  Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Ik heb de ultra wide converter voor de 16mm besteld. Ik ben eens benieuwd wat de sweep panorama in combinatie met dit lensje gaat geven.
                  Zal volgende week eens een fototje posten.
                  Canon 550D - DZ Kitlenzen

                  Comment


                  • #69
                    Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                    een Nikon d3100 produceert ook betere beelden dan een stokoude D1 uit het jaar stillekes.. enig idee hoeveel een D1 toendertijd kostte?

                    mijn canon powershot a800 produceert ook betere IQ dan een sony mavica...
                    De leica m9 is nog altijd op de markt (is eigenlijk nog nieuw) en daar betaal je vandaag nog altijd 6 a7000 eurokes voor, d1 is historie.
                    M9 wordt momenteel beschouwt als toestel met beste beeldkwaliteit, beter dan van eender welke DLSR (lage ISO) natuurlijk zijn het de objectieven die eigenlijk voor een deel met de eer gaan lopen, wordt meestal geen rekening mee gehouden.

                    Maar ja met de nex kun je zelfde objectieven gebruiken en dan veranderd het plaatje enigszins , de nex5n is daarbij nog een APS toestel de Leica m9 een FF toestel.

                    natuurlijk wat voorbarig conclusies te trekken, en een toestel van 600€ vergelijken met iets van 6000€ is natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken, de vraag is enkel wie is den appel en wie is de peer

                    Comment


                    • #70
                      Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      De leica m9 is nog altijd op de markt (is eigenlijk nog nieuw) en daar betaal je vandaag nog altijd 6 a7000 eurokes voor, d1 is historie.
                      M9 wordt momenteel beschouwt als toestel met beste beeldkwaliteit, beter dan van eender welke DLSR (lage ISO) natuurlijk zijn het de objectieven die eigenlijk voor een deel met de eer gaan lopen, wordt meestal geen rekening mee gehouden.

                      Maar ja met de nex kun je zelfde objectieven gebruiken en dan veranderd het plaatje enigszins , de nex5n is daarbij nog een APS toestel de Leica m9 een FF toestel.

                      natuurlijk wat voorbarig conclusies te trekken, en een toestel van 600€ vergelijken met iets van 6000€ is natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken, de vraag is enkel wie is den appel en wie is de peer
                      denk dat de jongens bij sony best wel jaloers zijn op de ijzersterke (en bewezen) reputatie van leica..
                      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                      Comment


                      • #71
                        Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        een beetje appels met peren vergelijken
                        Inderdaad. Niemand denkt dat de M9 een 10x betere sensor en beeldkwaliteit heeft dan NEX of dat Leica dat zo verkoopt. Die insinuatie is unfair.

                        Je weet zelf ook wel waarom Leica's duurder zijn. Dat is een andere discussie. En zelf profileren ze zich bijlange niet als de camera met de beste beeldkwaliteit (sensor).

                        Dus appels en peren. Ja, je kan de lenzen op een NEX zetten, maar de emotionele ervaring en het gebruiksgemak gaat nooit een Leica evenaren. En die paar zonderlingen die een Leica lens kopen voor een NEX en alleen een NEX, zijn grote uitzonderingen. Iemand die paar duizenden euro's legt voor een Leica lens, koopt er ook een body bij van paar duizend euro's. Als je weloverwogen Leica gaat, ga je volledig Leica.

                        Er zijn betere en rationelere alternatieven om op een NEX te zetten.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          en er zijn geen leica-bezitters die een sony lens op hun m-9 zullen zetten.. (CZ is voor pur sang ´leicatisti´ ook 3rd party..)
                          EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                          Comment


                          • #73
                            Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Ik heb een adapter besteld.
                            nu kan ik mijn analoge nikon F lenzen gebruiken.
                            Is er iemand die ik (beginner) een pm kan sturen met wat vragen.
                            Waar moet ik rekening mee houden ik weet dat de AF niet werkt?

                            Bedankt
                            Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                            Comment


                            • #74
                              Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              kan je met een 16mm lens ook zoomen?

                              grtz

                              Comment


                              • #75
                                Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Nee, 16mm is 16mm...
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X