Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Dat is inderdaad ook zo. Die ene 18-200 is nu de enige.
    Wat ik er eventueel nog bij zie komen, is een lichtsterke prime, 35mm of zo, en dat is het dan voor e-mount.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #47
      Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Hopelijk wordt die 50/1.8 OSS nog wat ...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #48
        Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        ik vind de aankomende lenzen toch wat aan de dure kant :-)

        Ik vroeg me af hoe het zat met de scherpte van de lens, als ik op 200mm bereik zit om bv een vogel te trekken, staat deze er dan scherp op, of zo eerder aan de doffe kant?
        Canon 550D - DZ Kitlenzen

        Comment


        • #49
          Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Die vogel zou er prima op moeten staan (vb. van 200mm-f/7.1 is te vinden op photozone). Je kan van deze lens mooie scherpe beelden verwachten, in tegenstelling tot heel wat andere superzooms. Beeldkwaliteit over het algemeen is heel goed, niet alleen wat scherpte betreft.

          Natuurlijk, 200mm is niet het bereik waarmee je aan wildlife-fotografie gaat doen.
          Als dat je hoofddoel is, dan ga je beter voor een dslr + 400mm minimum, bv. a900 of a77 + 70-400, of 300/2.8G + TC, of tweedehands 400/4.5G, of de nieuwe 500/4 binnenkort, maar dan liggen de prijzen ook iets anders...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #50
            Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            voor echt wildlife is het niet.
            Indien ik ooit op safari ga ofzo koop ik mij wel een canon 100-400L of een sigma 50-500 (heb ook een 550d).

            Ik vraag mij nu gewoon af of de 700 euro wel de investering waard is. De nex heb ik heel goedkoop kunnen kopen met een 18-55 lensje, en is al ideaal voor veel mooie foto's en weinig gewicht (ifv trekreizen etc). Nu met een 18-200 lens erop weegt die natuurlijk iets meer maar qua volume vergroot het niet zoveel hé.

            Ik had vorig jaar op een trektocht een 550D met twee lenzen mee en was meer aan het vloeken dan wat anders :-)
            Canon 550D - DZ Kitlenzen

            Comment


            • #51
              Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door WimCap Bekijk bericht
              bij de nex modellen kan je enkel op uw lcd scherm kijken?
              of kan je ook nog door een kijkglaasje zien?
              de meeste fotograven houden de kodak aan het ook, is het niet ambetant dat de NEX modellen dit niet bieden?

              mvg
              meest natuurlijke is te kijken van op buikhoogte, met DSLR was dit uiteraard niet mogelijk. Als je bvb naar het menu (LCD-scherm)van je toestel kijkt breng je het automatisch naar de meest natuurlijke houding ! Kijk ook naar de hasselblad toestellen
              Nadeel is onduidelijk scherm bij fel zonlicht, dan is een zoeker haast noodzakelijk.
              ín de nex7 is die ingebouwd bij de nex5n is die optioneel, voor de nex5 zijn er hulpstukken op de markt om dit toestel te gebruiken zoals met zoeker.

              Comment


              • #52
                Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                volgende beelden zijn gemaakt met een NEX5n en een Leica summilux 50mm op f1,4
                en een Leica m9 toestel met zelfde objectief en zelfde diafragma.
                vind je hier



                het zijn uiteraard 2 verschillende toestellen en de leica m9 heeft een zeer nauwkeurig en snel MF systeem maar de NEX5n moet op dat punt niet zoveel onderdoen en heeft daarbij het voordeel over AF te beschikken. Alle objectieven bruikbaar op m9 kun je ook gebruiken op NEX.
                DOF van beide toestellen is verschillend (APS - FF)
                Duidelijk dat NEX niet moet onderdoen wat beeldkwaliteit betreft toz van de Leica m9, en op hoge ISO zal de NEX de m9 zekers wel overtreffen.

                meer opnames gemaakt met de nex en summilux (wat een combinatie !) vindt je hier
                The Sony NEX-5N Digital Camera Review It's a MONSTER full of features! See my NEX-7 review HERE! NOTE - EVERY image in this review was shot as a JPEG. At the time of this writing Adobe Photoshop/Lightroom does not support NEX-5n files. So every picture here was shot as a JPEG and all of the

                Comment


                • #53
                  Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  volgende beelden zijn gemaakt met een NEX5n en een Leica summilux 50mm op f1,4
                  en een Leica m9 toestel met zelfde objectief en zelfde diafragma.
                  vind je hier



                  het zijn uiteraard 2 verschillende toestellen en de leica m9 heeft een zeer nauwkeurig en snel MF systeem maar de NEX5n moet op dat punt niet zoveel onderdoen en heeft daarbij het voordeel over AF te beschikken. Alle objectieven bruikbaar op m9 kun je ook gebruiken op NEX.
                  DOF van beide toestellen is verschillend (APS - FF)
                  Duidelijk dat NEX niet moet onderdoen wat beeldkwaliteit betreft toz van de Leica m9, en op hoge ISO zal de NEX de m9 zekers wel overtreffen.

                  meer opnames gemaakt met de nex en summilux (wat een combinatie !) vindt je hier
                  http://www.stevehuffphoto.com/2011/0...l-of-features/
                  die 50mm leica summilux 1.4 is wel een m-lensje van een slordige 2795 euro, nieuw dan he?..komt nog een adaptertje bij ook..daar heb je heel wat nex-jes voor..

                  goede gebruikte summicron 50mm f/2 is voor minder te vinden, en doet het ook zeer goed..(al ben je daar ook nog steeds een behoorlijke smak geld voor kwijt.. )

                  voor de overige elmar, elmarit, summarit, summilux, summicron en telyt m-lensjes mag je toch wel rekenen op prijsjes waar je toch een vette portemonnee voor moet hebben..

                  leuk voor de reviews, leuk voor de echte freaks, maar voor de meesten onder ons blijft het gewoon wishfull-thinking..

                  meer e-mount lensjes, dat is waar het gros op zit te wachten, me dunkt..
                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                  Comment


                  • #54
                    Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    die xterne EVF op nex5n is ook al peperduur!! kost ongeveer de helft van het gehele toestel..!
                    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                    Comment


                    • #55
                      Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Maar het is wel een erg goede...Namelijk dezelfde als die in de A77/A65 én de NEX-7 . Zelf heb ik er geen nood aan, ik koop me voor dat geld wel een 50/1.8 OSS . Als die ietwat soeps is, tenminste...
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                        die 50mm leica summilux 1.4 is wel een m-lensje van een slordige 2795 euro, nieuw dan he?..komt nog een adaptertje bij ook..daar heb je heel wat nex-jes voor..

                        goede gebruikte summicron 50mm f/2 is voor minder te vinden, en doet het ook zeer goed..(al ben je daar ook nog steeds een behoorlijke smak geld voor kwijt.. )

                        voor de overige elmar, elmarit, summarit, summilux, summicron en telyt m-lensjes mag je toch wel rekenen op prijsjes waar je toch een vette portemonnee voor moet hebben..

                        leuk voor de reviews, leuk voor de echte freaks, maar voor de meesten onder ons blijft het gewoon wishfull-thinking..

                        meer e-mount lensjes, dat is waar het gros op zit te wachten, me dunkt..
                        dat objectief is even duur op een Leica en ik heb heel sterk den indruk dat het veel beter tot zijn recht komt op de NEX5n !
                        de voorbeeld foto's laten enkel zien dat een toestel van rond de 6a 7000 euro met toplens niet beter presteert wat beeldkwaliteit betreft dan een 5a 600€ toestel.
                        als je de forums iet of wat volgt weet je dat er heel wat leica gebruikers zijn die ook in het bezit zijn van een NEX-toestel.
                        de zeiss/sony portret objectieven presteren zekers niet minder op f1,4, is wel geen 50mm versie.

                        een voorbeeld met veel goedkopere Rokkor 50mm f 1,4 op nex5 (onder de 100€ met adapter)

                        Comment


                        • #57
                          Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          dat objectief is even duur op een Leica en ik heb heel sterk den indruk dat het veel beter tot zijn recht komt op de NEX5n !
                          de voorbeeld foto's laten enkel zien dat een toestel van rond de 6a 7000 euro met toplens niet beter presteert wat beeldkwaliteit betreft dan een 5a 600€ toestel.
                          als je de forums iet of wat volgt weet je dat er heel wat leica gebruikers zijn die ook in het bezit zijn van een NEX-toestel.
                          de zeiss/sony portret objectieven presteren zekers niet minder op f1,4, is wel geen 50mm versie.

                          een voorbeeld met veel goedkopere Rokkor 50mm f 1,4 op nex5 (onder de 100€ met adapter)

                          http://g4.img-dpreview.com/BD430967A...B8BDE59559.jpg
                          ik laat die summilux mooi liggen, en gebruik evt. mijn bestaande rokkortjes dan wel hoor..bijna 2800 pietermannen voor een leica-prime vind ik toch net ff teveel van het goede..
                          EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                          Comment


                          • #58
                            Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Ik twijfel momenteel tussen de Nex c3 en 5n...

                            Wat is nu eigenlijk het exacte verschil tussen deze 2, en is deze het prijsverschil waard?
                            En zijn er hier die al ervaring hebben met de 16mm en de 18-55mm lens?

                            Alvast bedankt.
                            Canon EOS 40D | EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM | EF 50mm f/1.8 II

                            Poedelzalm ?

                            Comment


                            • #59
                              Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              ik heb heel sterk den indruk dat het veel beter tot zijn recht komt op de NEX5n !
                              de voorbeeld foto's laten enkel zien dat een toestel van rond de 6a 7000 euro met toplens niet beter presteert wat beeldkwaliteit betreft dan een 5a 600€ toestel.
                              De M9 is bijna 3 jaar oud. Je bent altijd de eerste die staat te roepen om sensors van verschillende generaties niét te vergelijken en nu doe je precies hetzelfde.

                              Toch maar normaal dat een lens beter presteert op een splinternieuwe sensor? Die trend is nu toch wel al paar jaar aan de gang

                              En paar megapixels meer of minder is wel het laatste waaraan een Leica gebruiker denkt. Leica gebruikers zijn logischerwijs iets minder sensor-gefixeerd.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                meest natuurlijke is te kijken van op buikhoogte, met DSLR was dit uiteraard niet mogelijk. Als je bvb naar het menu (LCD-scherm)van je toestel kijkt breng je het automatisch naar de meest natuurlijke houding ! Kijk ook naar de hasselblad toestellen
                                Nadeel is onduidelijk scherm bij fel zonlicht, dan is een zoeker haast noodzakelijk.
                                ín de nex7 is die ingebouwd bij de nex5n is die optioneel, voor de nex5 zijn er hulpstukken op de markt om dit toestel te gebruiken zoals met zoeker.


                                Inderdaad net zoals een middenformaat, recht naar beneden in het doosje kijken .
                                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                                https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                                Comment

                                Working...
                                X