Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    is de 5N eigenlijk al leverbaar?

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oorspronkelijk geplaatst door WimCap Bekijk bericht
      is de 5N eigenlijk al leverbaar?
      Absoluut!

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Absoluut!
        staat thans nog niet op de website van Sony center Hasselt

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door WimCap Bekijk bericht
          staat thans nog niet op de website van Sony center Hasselt
          Nu vraag je erom hè! Hasselt...
          Ik heb hem gekocht in Gent, artencraft, maar hij stond ook bij de sonycentee in Antwerpen, bij konijnenberg en kamera Express.

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Nu vraag je erom hè! Hasselt...
            Ik heb hem gekocht in Gent, artencraft, maar hij stond ook bij de sonycentee in Antwerpen, bij konijnenberg en kamera Express.
            Ik heb hem daar ook gekocht. Woensdag besteld, zaterdag afgehaald.

            Heb het klikken inderdaad ook gemerkt, maar toch niet als te storend ervaren.
            Bedieningsgemak valt zeer goed mee in vergelijking met een instap DSL. Tuurlijk als ge een A700 gewoon zijt is het een stap terug. Maar ik ga er toch veel plezier aan beleven tot de A77 leverbaar is voor €1000.
            Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door jeanpauldries Bekijk bericht
              Ik heb hem daar ook gekocht. Woensdag besteld, zaterdag afgehaald.

              Heb het klikken inderdaad ook gemerkt, maar toch niet als te storend ervaren.
              Bedieningsgemak valt zeer goed mee in vergelijking met een instap DSL. Tuurlijk als ge een A700 gewoon zijt is het een stap terug. Maar ik ga er toch veel plezier aan beleven tot de A77 leverbaar is voor €1000.
              Ben jij met die laatste zilveren gaan lopen ? :

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Ben jij met die laatste zilveren gaan lopen ? :
                Neenee, een zwarte. Om één of andere reden vind ik dat een fototoestel zwart moet zijn. Ik vind de combinatie met de zilverkleurige lens wel goed staan.
                Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door jeanpauldries Bekijk bericht
                  Neenee, een zwarte. Om één of andere reden vind ik dat een fototoestel zwart moet zijn. Ik vind de combinatie met de zilverkleurige lens wel goed staan.
                  Ik wou graag een zilveren, dan past de evf er beter bij, maar die was net voor mij verkocht...
                  Ach ja, een zwarte is ook cool.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Zie ik goed dat op dpreview de nex5n de beste high iso beelden geeft? De A77 high iso's vallen me een beetje tegen. Ik dacht dat die sensor ook in nex 7 zat? Hmmmm.

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      De Nex 5 is inderdaad heel goed. Tot nu toe enkel to 3200 gegaan, maar daar heel goede resultaten gehaald.

                      Zover ik kan zien is de A77 inderdaad minder goed dan de nex 5. Maar eerlijk gezegd had ik dit ook niet verwacht. 24MP is inderdaad veel op een crop sensor.

                      Maar met lichtsterk glas en tot ISO 1600 lijkt hij toch te voldoen voor wat ik hem zou willen gebruiken. JPG uit de camera is al stukken beter dan de A700. Nu nog een raw convertor die met de A77 files weet om te gaan en het wordt een flinke camera.

                      Vroeger, met de A700 was enkel iso 800 nog te gebruiken (voor pixel peepen), 1600 was ook voor prints op A4 niet goed genoeg. (de uitzondering daargelaten waar er net nog voldoende licht was zonder te veel schaduwen).
                      Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Zie ik goed dat op dpreview de nex5n de beste high iso beelden geeft?
                        Yup, heb ik ook gezien. Vanaf ISO400 to ISO12800 presteert die beter dan NikonD7000/Canon7D/SonyA580 en zelfs Canon 1D MarkIV, klik
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Zie ik goed dat op dpreview de nex5n de beste high iso beelden geeft? De A77 high iso's vallen me een beetje tegen. Ik dacht dat die sensor ook in nex 7 zat? Hmmmm.
                          Laat die Hmmmm maar weg.
                          Omdat de translucent mirror bij de NEX-7 ontbreekt, presteert diezelfde sensor een pak beter.

                          Bij de A77 zit ik ook zelf met dat Hmmmm-gevoel... ik had beter verwacht. Gelukkig blijven de kleuren nog redelijk te noemen bij 6400ISO.

                          G
                          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Hallo,

                            Ik twijfel nog tussen de NEX-5n en de NEX-7.
                            De nieuwe 55-210mm lens staat ook op het verlanglijstje (ik heb de 18-55mm al).
                            Nog even de tests en reviews afwachten.

                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                              Ik twijfel nog tussen de NEX-5n en de NEX-7
                              Ik zou persoonlijk een NEX-7 met NEX-5n sensor (en dus iets lagere prijs) heel interessant gevonden hebben.

                              Helaas...

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                                Ik zou persoonlijk een NEX-7 met NEX-5n sensor (en dus iets lagere prijs) heel interessant gevonden hebben.

                                Helaas...
                                Yep, ik heb nu de 5n, en ben eerlijk gezegd al verliefd op de high iso's.

                                Comment

                                Working...
                                X