Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Nu zit je wel héél breed hé . Ik vraag me af of Sweep Panorama wel gemaakt is om met zo'n groothoek te gebruiken...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      foto's dpreview NEX 7/Carl Zeiss Sonnar T* E 24mm F1.8 KLIK...

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        Nu zit je wel héél breed hé . Ik vraag me af of Sweep Panorama wel gemaakt is om met zo'n groothoek te gebruiken...
        In mijn ogen is de sweep panorama net het beste (lees: gemakkelijkst) werkt om het in breedhoek te gebruiken, maar fouten vind ik als je:

        -de zee probeert te sweepen (zegt sony zelf trouwens ook)
        -als je onderwerp te dicht is (wat logisch is aangezien je te sterk moet vervormen)

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          foto's dpreview NEX 7/Carl Zeiss Sonnar T* E 24mm F1.8 KLIK...
          Ja, waar is die bestelbon .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Ja, waar is die bestelbon .

            Geduld...

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              K-2, je moet die van de A77 nog doorgeven, wacht maar even vooraleer je de NEX-7 bestelt ...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Ik ga me seffens de 5N halen... (7 is té voor mij)
                Keep you posted.
                Last edited by Rudy; 17 september 2011, 15:34.

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Ja, waar is die bestelbon .
                  Gisteren eens de foto's van de Nex met 24mm op Dp in fullscreen bekeken op mijn 27" iMac, ziet er al echt wel gelikt uit.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Gisteren eens de foto's van de Nex met 24mm op Dp in fullscreen bekeken op mijn 27" iMac, ziet er al echt wel gelikt uit.
                    Die 24mm/F1.8 Carl Zeiss kost geloof ik zo'n 1000€. Samen met bijvoorbeeld een Nex-5N, kom je uit op 1700€. Vind dat toch veel geld voor een 'compact camera'. Voor dat geld heb je een A77 met 16-50/F2.8.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      k heb hier sinds deze middag de Nex 5 N, en de eerste indrukken:

                      Toestel is sneller, sluiter is echt een verschil.
                      Aanraakscherm moet je aan wennen. Het AF punt bepalen moet ik nog wat mee experimenteren. Wel leuk dat het zoals de iphone een capacitief scherm is, niet iets waar je echt op moet duwen.
                      Mijn 16mm die "redelijk" was lijkt nu wel een pak beter. Ik denk dat die CA correctie in de camera wel een flinke vooruitgang is, (ik ben al lang geen raw gebruiker meer)
                      De groter letters op het scherm, en de het konstant aangeven van de waarde in auto iso, alsook de shift in P mode zijn ook wel leuk.
                      En, maar dat is moeilijk quantificeerbaar, er is minder ruis, toch wel een volle stop. Iso 6400 is nog redelijk te noemen.
                      Voor de rest zijn er kleinere verbeteringen, die ik waarschijnlijk ook nog moet ontdekken.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        k heb hier sinds deze middag de Nex 5 N, en de eerste indrukken:

                        Toestel is sneller, sluiter is echt een verschil.
                        Aanraakscherm moet je aan wennen. Het AF punt bepalen moet ik nog wat mee experimenteren. Wel leuk dat het zoals de iphone een capacitief scherm is, niet iets waar je echt op moet duwen.
                        Mijn 16mm die "redelijk" was lijkt nu wel een pak beter. Ik denk dat die CA correctie in de camera wel een flinke vooruitgang is, (ik ben al lang geen raw gebruiker meer)
                        De groter letters op het scherm, en de het konstant aangeven van de waarde in auto iso, alsook de shift in P mode zijn ook wel leuk.
                        En, maar dat is moeilijk quantificeerbaar, er is minder ruis, toch wel een volle stop. Iso 6400 is nog redelijk te noemen.
                        Voor de rest zijn er kleinere verbeteringen, die ik waarschijnlijk ook nog moet ontdekken.

                        Merk je (veel) verschil in beeldkwaliteit tov 'oude' nex 5 ?
                        Last edited by Wimpy; 17 september 2011, 15:45.

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                          Merk je (veel) verschil in beeldkwaliteit tov 'oude' nex 5 ?

                          Gevoelsmatig zeg ik ja, minstens 1 stop in ruis, waar ik vroeger iso 3200 als pijngrens ervaarde, is dit nu 6400.
                          De 16mm doet het een pak beter ook.
                          Kleuren (subjectief) zijn ook beter.

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Heeft je -5N ook het 'klikprobleem' zoals je op SAR kan zien, Rudy ? Ik hou het nog wel even bij mijn NEX-5, die is nog geen jaar oud en fantastisch voor hetgeen ik ermee doe .
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Heeft je -5N ook het 'klikprobleem' zoals je op SAR kan zien, Rudy ? Ik hou het nog wel even bij mijn NEX-5, die is nog geen jaar oud en fantastisch voor hetgeen ik ermee doe .
                              Ja, klikprobleem is er ook, als je een beetje "beweegt" met de camera hoor je een klik, en het is te horen op de opname.
                              En je weet, ik ben een van die early adopters. Iets nieuw moet ik hebben.
                              Last edited by Rudy; 18 september 2011, 13:01.

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Zeg maar innovators, die komen nog voor de early adopters ...Veel plezier !
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                                Comment

                                Working...
                                X