Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony dsc t9,Nikon coolpix S5 of Canon ixus 60 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony dsc t9,Nikon coolpix S5 of Canon ixus 60 ?

    Hallo,

    ik zou binnenkort willen overgaan tot de aankoop van een digitale camera, die klein en handig moet zijn. De camera zal immers voornamelijk gebruikt worden op reis, kleine uitstapjes en leuke feestjes.

    Na wat opzoekwerk zou ik kiezen tussen de Sony dsc t9,Nikon coolpix S5 of Canon ixus 60.

    Deze camera's liggen net binnen mijn budget en lijken mij kwalitatief goed te zijn in hun soort. Op gebied van foto's en kleine filmpjes lijken ze evenwaardig te zijn.

    Ik kan echter moeilijk een keuze maken tussen de drie. Eventueel zou ik de prijs de doorslag laten geven, en dan wordt het de Canon want die is het goedkoopst. De Canon lijkt mij ook interessant om gemakkelijk binnen te gebruiken.

    Kan er mij iemand helpen bij mijn keuze ? Zijn er toch verschillen die ik niet opgemerkt heb ? Of is er een andere camera in dit segment die nog meer aan te raden is ?

    greets,

    stally

  • #2
    Re: sony dsc t9,Nikon coolpix S5 of Canon ixus 60 ?

    hallo :

    misschien is dit wel iets :
    Te koop: Deze prachtige Sony DSC-V1 compact camera. EISA award 2003-2004. Klik hier (http://www.multipix.be/sony/sonyv1.jpg) voor foto. Belangrijkste kenmerken: * 5 miljoen pixels * Carl Zeiss lens * 4 x optische zoom * Hologram AF * Histogram functie * Volledig manueel instelbaar + extra batterij +

    review vind je hier :
    The Cybershot DSC-V1 was introduced by Sony just before the Photo Marketing Association (PMA 2003) trade show this year. Despite its compact proportions the five megapixel, four times optical zoom DSC-V1 is squarely aimed at the 'Prosumer' market and will have to compete with the likes of the recently announced Nikon Coolpix 5400 (5 mp, 4x zoom) and Canon PowerShot G5 (5 mp, 4x zoom). Other interesting features of the V1 are Sony's first hot-shoe for external flash (they have introduced complementary the HVL-F32X flash too), support for Memory Stick Pro (up to 1 GB), 'Hologram AF' laser based low-light AF assist, five-area auto focus, Night Shot and Night Framing, USB 2.0 connectivity and full control of sharpening, tone and color saturation (at long last).


    heb zelf een sony dsc S85, en de sony toestellen zijn echt wel goed.
    De V1 zou ik verkiezen boven de T9 omdat deze ook op M, S en A in te stellen is hetgeen niet het geval is bij de T9.
    En misschien heb je daar nu nog geen behoefte aan, maar dat verandert snel
    Bovendien heeft de V1 een Vario Sonnar lens (zelfde als dsc s85) ... beter dan de vario tessar lens.

    Verder vind ik de T9 persoonlijk wat té licht en te klein. Met de V1 heb je wat méér toestel in je handen wat de stabiliteit ten goede komt.

    En zoals je ziet krijgt het toestel een Highly Recommended in de review.
    En de prijs van dit 2de handstoestel ligt in dezelfde grootte orde van de T9.

    Maar het klopt dat je de V1 niet zomaar in je vestzakje stopt, maar zo groot is het toestel nu ook weer niet.


    Ik geef toe dat ik geen praktijkervaring heb met de door jou vermelde toestellen. Hetgeen ik je hierboven vertel is louter gebaseerd op mijn ervaring met de s85 en met hetgeen ik al gelezen heb (vooral over de T9).


    just my 2 cents

    gtx
    BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
    It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

    Comment

    Working...
    X